  • 1. Data: 2013-10-07 11:18:06
    Temat: Sprzet do wsystkiego (w tym gier) - ocena i propozycja?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Komputer musi być wydajny we wszystkim, a w grach szczególnie :).

    Taki sobie wstępnie wyceniłem:

    - płyta Gigabyte Z77P + Core i7-3770K = 1600,-
    - 16GB Kingston = 650,-
    - HDD Seagate Barracude 2TB = 330,-
    - DVD Liteon = 76,- (z opcją wymiany na BR)
    - Gigabyte GForce GTX 760OC 4GB = 1160,-
    - obudowa + zasilacz Coolemaster 700W = 430,-

    Całość = 4246,-
    (na razie brakuje systemu i monitora ok. 22", ale muszę poczytać o dotykowcach
    :) ).

    Czy zamienilibyście coś w nim, aby uzyskać lepszy stosunek
    wydajność/cena/jakość?

  • 2. Data: 2013-10-07 12:15:21
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    r...@k...pl nabazgrał(a):

    > Komputer musi być wydajny we wszystkim, a w grach szczególnie :).
    > Taki sobie wstępnie wyceniłem:
    > - płyta Gigabyte Z77P + Core i7-3770K = 1600,-

    ASROCK Z77 Extreme4 Intel Z77 LGA 1155
    (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE)

    > - 16GB Kingston = 650,-
    > - HDD Seagate Barracude 2TB = 330,-

    > - DVD Liteon = 76,- (z opcją wymiany na BR)
    > - Gigabyte GForce GTX 760OC 4GB = 1160,-

    Z ciekawości na co ci 4GB na karcie :)

    > - obudowa + zasilacz Coolemaster 700W = 430,-

    Wolał bym coś z tego:
    BE QUIET! PURE POWER L8 700W (BN225) 80+ BRONZE

    > Czy zamienilibyście coś w nim, aby uzyskać lepszy stosunek
    > wydajność/cena/jakość?

    Dodaj do tego dysk SSD min 128GB

  • 3. Data: 2013-10-07 13:06:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 7 Oct 2013 12:15:21 +0200, w <l2u1jp$l80$1@node1.news.atman.pl>, "Chris"
    <c...@s...pl> napisał(-a):

    > r...@k...pl nabazgrał(a):

    > ASROCK Z77 Extreme4 Intel Z77 LGA 1155
    > BE QUIET! PURE POWER L8 700W (BN225) 80+ BRONZE

    OK, zatem zmieniam :).

    > Z ciekawości na co ci 4GB na karcie :)

    Nie mam pojęcia :). Zostało, że tak powiem, wylosowane.
    Ile obecnie wystarczy, aby aktualne i przyszłe gry płynnie chodziły?
    Co do obecnych grafik jestem lajkonikiem.

    > Dodaj do tego dysk SSD min 128GB

    Tak, uświadomiłem sobie że już pora...
    Zaraz dopiszę SSD i jednak BR.

    Czy 16GB RAM-u nie za dużo, czy może 8GB wystarczy. Trochę muszę zoptymalizować
    cenę.

  • 4. Data: 2013-10-07 13:21:16
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    r...@k...pl nabazgrał(a):

    > OK, zatem zmieniam :).
    > Nie mam pojęcia :). Zostało, że tak powiem, wylosowane.
    > Ile obecnie wystarczy, aby aktualne i przyszłe gry płynnie chodziły?
    > Co do obecnych grafik jestem lajkonikiem.

    2GB spokojnie starczy.
    Co do przyszłosci to kupując sprzęt już jest stary :) nie ma czegoś takiego
    jak sprzęt na XX lat żeby każda gra działała płynnie.

    > Tak, uświadomiłem sobie że już pora...
    > Zaraz dopiszę SSD i jednak BR.

    SSD to podstawa, co do BD to w sumie bajer bo taniej kupować HDD na backup
    niż kupować płytki i wypalać. Mam BD w laptopie i używam go tylko jak robię
    reinstal systemu :) obecnie wyjęty i wsadzony w to miejsce drugi dysk SSD.

    > Czy 16GB RAM-u nie za dużo, czy może 8GB wystarczy. Trochę muszę
    > zoptymalizować cenę.

    8GB spokojnie wystarczy.