  • 11. Data: 2021-03-08 14:55:27
    Temat: Re: Sprzedaż używanych samochodów online
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 10:08, K pisze:

    > Mozesz przekroczyc o ile chcesz bez placenia kar tak dlugo jak bedziesz
    > bral od tego samego dealera kolejne auto w tym systemie. Mam znajomego
    > ktory tak robi od prawie 8 lat.

    pewnie zależy od sprzedawcy

    > Prywatnie ludzie bardzo rzadko leasinguja. Z moich znajomych tylko jedna
    > osoba tak robi ale tez nigdzie nie jezdzi. Czesto ludzie biora uzywane
    > 1-2-3 letnie albo nowe na dlugie kredyty i jezdza nimi poki sie nie
    > zaczynaja sypac.

    ja mam odwrotne spostrzeżenia - większość nowszych aut jest
    leasingowanych (często PCP z dużą ostatnią ratą, które nigdy nie jest
    wykupione, a auto oddawane) - bo jak chcesz jeździć nowym, to po co
    płacić 500/mc za kredyt, jak można 300/mc i po 3 latach wymienić na nowe...

    Bo przy stosunku kosztu napraw do wartosci starego auta
    > nie oplaca sie ich zwyczajnie naprawiac. Mialem Signum 2.2 direct
    > (z22yh) i padla mi pompa wysokiego cisnienia. Koszt nowej ?650, wartosc
    > auta z tamtym przebiegiem ?800 (w Polsce 15-20kpln). Zamienniki tych
    > pomp gowno warte, a naprawic sie nie da. Oddalem go bratu z wielkim
    > zalem bo gdyby nie to, to bym nim dalej jezdzil.

    to niestety prawda - jak Polak Ci tego nie naprawi, to naprawa
    nieopłacalna ;)
    Z drugiej strony można pójść na złom i potrzebną część sobie wykręcić,
    trzeba tylko wiedzieć co...

    Lukasz

  • 12. Data: 2021-03-08 15:18:09
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/03/2021 13:55, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > wykupione, a auto oddawane) - bo jak chcesz jeździć nowym, to po co
    > płacić 500/mc za kredyt, jak można 300/mc i po 3 latach wymienić na nowe...

    To zalezy od konkretnego auta/klienta. Za troche mniej niz ?300/mc mozna
    miec kredyt gotowkowy na 5 lat (3.3%), kupic uzywanego jeszcze na
    gwarancji 2latka np calkiem niezle wyposazonego Passata na wlasnosc i
    nie przejmowac sie ograniczeniami nakladanymi przez abonament. 7 letnie
    auto ma jeszcze jakas wartosc.

> [...]
    > nieopłacalna ;)
    > Z drugiej strony można pójść na złom i potrzebną część sobie wykręcić,

    No wlasnie uzywki tych pomp to koszt ok. ?200 tylko, ze nie wiesz ile na
    niej pojezdzisz. Padaja w nich membranki, a padaja od bio komponentow
    dolewanych do paliwa. Swoja probowalem reanimowac (w Gliwicach czy
    Czestochowie) poprzez wymiane tych membranek. W tamtym czasie jedynymi
    dostepnymi byly tureckie. Po pierwszej wymianie pompa zrobila nie cale
    2000km i problem powrocil, akurat brat dal rade nim przejechac z UK do
    PL. Po drugiej wymianie w ramach gwarancji pompa zrobila kilkaset km.
    Teraz widze, ze sa tez membranki niemieckie, nie wiem czy to jest to
    samo gowno czy cos innego. W kazdym razie sa tez polskie tlokowe
    zamienniki tych pomp ale brat cos narzekal, ze czasem cisnienie na
    szynie spadnie, silnik szarpnie i wywali check-a, a pozniej znow jest ok.

  • 13. Data: 2021-03-09 18:26:37
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 14:18, K pisze:

> [...]
    > gwarancji 2latka np calkiem niezle wyposazonego Passata na wlasnosc i
    > nie przejmowac sie ograniczeniami nakladanymi przez abonament. 7 letnie

    to wiem, licząc to z kalkulatorem taki leasing nie chce się spiąć, nie
    mniej jednak wymiana samochodu co 3 lata, często na taki sam tylko
    nowszy, sugeruje że ludzie z tego korzystają. Wśród znajomych też takich
    więcej niż kupujących (w sumie dwa przypadki nawet rozumiem - jeden ma
    samochód 7 osobowy za 200/mc, drugi nie ma co robić z pieniędzmi więc
    jeździ nowymi, w końcu nowe vito to chyba ok. 500/mc). Z drugiej strony
    te 3.5% to nie wiem czy teraz dostępne, na początku nowej ery (czyli w
    2020) nie było

    Lukasz

  • 14. Data: 2021-03-10 11:43:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/03/2021 17:26, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > jeździ nowymi, w końcu nowe vito to chyba ok. 500/mc). Z drugiej strony
    > te 3.5% to nie wiem czy teraz dostępne, na początku nowej ery (czyli w

    Bralem ?15k z HSBC na 3.3% w 2019. Z tego co wlasnie patrze to dalej do
    ?15k jest 3.3%, a powyzej (?25k max) jest 6.7%. ?15k daja na maksymalnie
    60mcy, a powyzej na 96. W Lloydsie troche lepiej bo do ?25k daja na 3.9%
    co przy 5 latach daje miesieczna rate w wysokosci ?458.52, a finalnie
    oddajesz ?27511.20. A za ta kwote mozesz juz kupic fajne 1-2 letnie
    auto, ktore za 5 lat bedzie jeszcze kilka tysiecy warte. Pewnie w
    wirtualnych bankach typu M&S mozna wyszarpac jescze lepsze warunki.

  • 15. Data: 2021-03-11 07:42:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.03.2021 o 10:43, K pisze:

> [...]
    > auto, ktore za 5 lat bedzie jeszcze kilka tysiecy warte. Pewnie w
    > wirtualnych bankach typu M&S mozna wyszarpac jescze lepsze warunki.

    w sumie to już ntg się robi, ale tak - około maja'20 z mojego konta
    zniknęła oferta na 3%, a sprawdzając oferty (zastanawiałem się nad takim
    kredytem) wszystko było chyba ponad 10%. Możliwe, że już wraca to do
    normy, skoro rozczochrany ogłosił że ludzie mogą wychodzić na spacerniak.
    Faktycznie mój bank pokazuje teraz 3.9% - pytanie czy jest dostępna, bo
    o ile dobrze pamiętam rok temu też była dostępna, tylko przy składaniu
    wniosku wyskakiwało jakieś wysokie oprocentowanie.

    Lukasz

  • 16. Data: 2021-03-18 07:13:52
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    OT

    Dużo Was tu z zagranicy nadaje?

    Wpisujcie kraje ;-)

  • 17. Data: 2021-03-18 13:18:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/03/2021 06:13, _Master_ wrote:
    > OT
    >
    > Dużo Was tu z zagranicy nadaje?
    >
    > Wpisujcie kraje ;-)

    UK i troche ruskich troli sponsorowanych przez lobby elektryczne ;)

  • 18. Data: 2021-03-19 13:49:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-03-18 13:18, K wrote:

    > UK i troche ruskich troli sponsorowanych przez lobby elektryczne ;)
    Mając na uwadze to, że Rosja ropą i gazem stoi, to logika wyraźnie
    wskazuje, że ruskie trole to przez lobby paliwowe powinny być
    sponsorowane. :-D

  • 19. Data: 2021-03-19 13:52:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2021 o 13:49, JDX pisze:

    > Mając na uwadze to, że Rosja ropą i gazem stoi, to logika wyraźnie
    > wskazuje, że ruskie trole to przez lobby paliwowe powinny być
    > sponsorowane. :-D

    No i są.
    Do tego, jak mieszkają w UK, to im bez różnicy jaki syf jest u nas, a
    kasa za trolling od Putina i jemu podobnych wpływa....