  • 31. Data: 2022-02-11 07:46:07
    Temat: Re: Sprzedażsamochoduużywanegofirmie pytanie o umowe
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 10.02.2022 21:59 you wrote:

    > Użytkownik ii i...@o...invalid ...
    > No i? Od kiedy płaci własciciel auta a nie sprawca?

    Od zawsze, np auto narobi szkód a OC dawno wygasło.

    --
    Pete

  • 32. Data: 2022-02-12 19:32:54
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 10.02.2022 o 01:00, ii pisze:
    > Znaczenie praktyczne może być takie, że za jakieś grosze ktoś narobi
    > szkód za które zapłacisz z własnej kieszeni. A tylko dlatego, że nie
    > będziesz w stanie wykazać, że samochód sprzedałeś.

    Bzdury.

    Oczywiście że będzie w stanie wykazać bo, cytuję: "Zgłasza zbycie w WK i u
    ubezpieczyciela".

    A to że być może ktoś podał nieprawdziwe dane kupując samochód zupełnie nie musi go
    interesować, bo to przestępstwo kupującego i sprzedający może spać spokojnie.

  • 33. Data: 2022-02-12 19:38:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-02-2022 o 19:32, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > A to że być może ktoś podał nieprawdziwe dane kupując samochód zupełnie
    > nie musi go interesować, bo to przestępstwo kupującego i sprzedający

    Nawet gdy de facto prawnie umowa nie dojdzie do skutku?
    Masz jakieś wsparcie?

  • 34. Data: 2022-02-12 20:13:32
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 12.02.2022 o 19:38, Cavallino pisze:

    > Nawet gdy de facto prawnie umowa nie dojdzie do skutku?
    > Masz jakieś wsparcie?
    Zależy co masz na myśli - jeżeli rzeczywistość, to ponieważ nie ma nawet konieczności

    zachowania formy pisemnej, to nie jestem sobie w stanie wyobrazić realnej sytuacji
    kiedy
    sprzedający z gotówką w ręce, po zgłoszeniu zbycia, poniesie jakąś szkodę.

    Jeżeli zaś chcemy teoretyzować o rodzajach nieważności umowy, to fajnie byłoby mieć
    najpierw hipotetyczny scenariusz w którym ktoś chodzi i rzuca pieniędzmi w
    sprzedających
    samochody tylko po to, żeby narobić im problemów.

  • 35. Data: 2022-02-12 21:25:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, m4rkiz.
    On 12.02.2022 19:32 you wrote:

> [...]
    > nieprawdziwe dane kupując samochód zupełnie nie musi go interesować,
    > bo to przestępstwo kupującego i sprzedający może spać spokojnie.

    Aha, aha.
    https://www.poradaprawna.
    pl/porada/54887/sprzedaz-samochodu-osobie--ktora-pod
    ala-falszywe-dane

    --
    Pete

  • 36. Data: 2022-02-13 00:40:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    >
    > A to że być może ktoś podał nieprawdziwe dane kupując samochód zupełnie
    > nie musi go interesować, bo to przestępstwo kupującego i sprzedający

    Jak wykaże, że był jakikolwiek kupujący? To jest przedszkolne tłumaczenie.

  • 37. Data: 2022-02-13 00:50:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.02.2022 o 20:13, m4rkiz pisze:

> [...]
    > byłoby mieć najpierw hipotetyczny scenariusz w którym ktoś chodzi i
    > rzuca pieniędzmi w sprzedających samochody tylko po to, żeby narobić im

    Nie pieniędzmi, brylanty rzuca. I przebija pusty czerep.

  • 38. Data: 2022-02-13 08:44:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > wyobrazić realnej sytuacji kiedy sprzedający z gotówką w ręce, po
    > zgłoszeniu zbycia, poniesie jakąś szkodę.

    Jeśli sprzedający nie ma prawa do reprezentowanie właściciela, to
    podpisana z nim umowa nie jest ważna, prawda?
    I nie kupiłbyś w ten sposób samochodu?

    No to w drugą stronę działa to tak samo.

    Umowa nie dochodzi do skutku, a sprzedający musi zwrócić pieniądze, oraz
    zabrać sobie z powrotem swój samochód.
    Ubezpieczenie formalnie nadal jest na niego i on odpowiada za szkody
    spowodowane przez nieujawnionego sprawcę.

    Owszem, możesz pewnie wtedy ścigać tego który próbował kupić nie
    posiadając do tego mocy prawnej, ale to może nie być przyjemna czynność,
    bez sądu może się nie udać.

  • 39. Data: 2022-02-14 18:46:42
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 13.02.2022 o 08:44, Cavallino pisze:
    > Umowa nie dochodzi do skutku

    Umowa przenosząca prawo własności na kogoś kogo kupujący nie mógł reprezentować -
    owszem.

    > a sprzedający musi zwrócić pieniądze

    Niespecjalnie. Żeby odebrać mi pieniądze trzeba będzie czegoś nieco więcej niż
    'musi'.

    Skoro nie robiłem z firmą interesów to przecież nie mam ich pieniędzy, niech sobie
    dochodzą u tego kto kupił auto a on teoretycznie może ich dochodzić u mnie. Ale
    jeżeli je
    chce to musi najpierw zwrócić auto, zapłacić za wypożyczenie samochodu, ekspertyzę
    rzeczoznawcy i niestety wychodzi że dostanie tylko symboliczne 10 złotych...

    > oraz zabrać sobie z powrotem swój samochód.

    Ta konstrukcja ma sens tylko jeżeli masz kogoś kto za pieniądze pracodawcy kupuje
    sobie
    auto w imieniu firmy mimo że nie był do tego upoważniony. Nie obiły mi się takie
    przypadki
    o uszy, bo chyba jest to jedna z głupszych rzeczy które można zrobić
    sprzeniewierzając
    czyjeś środki.

    > Ubezpieczenie formalnie nadal jest na niego i on odpowiada za szkody
    > spowodowane przez nieujawnionego sprawcę.

    Jeżeli zgłosił zbycie to podejrzewam że niekoniecznie, aczkolwiek być może TU są
    chronione
    aż tak dobrze, nie wnikałem aż tak w obowiązkowe ubezpieczenia.

    > Owszem, możesz pewnie wtedy ścigać tego który próbował kupić nie
    > posiadając do tego mocy prawnej, ale to może nie być przyjemna czynność,
    > bez sądu może się nie udać.

    To jest co najmniej przestępstwo przeciwko dokumentom, próba oszustwa, wszystko
    ścigane z
    urzędu.

    I nadal nie umiem sobie wyobrazić osoby na tyle sprytnej żeby ukraść pracodawcy
    pieniądze
    i na tyle głupiej żeby kupić sobie za nie samochód posługując danymi okradzionej
    firmy.

  • 40. Data: 2022-02-14 19:27:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 13.02.2022 o 00:40, ii pisze:

    > Jak wykaże, że był jakikolwiek kupujący? To jest przedszkolne tłumaczenie.

    Pokazując umowę podczas zgłoszenia zbycia w WK i TU.
    Chyba ci się lekko pozajączkowało kto, co i komu musi wykazywać.