  • 41. Data: 2022-02-14 19:29:30
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu używanego firmie pytanie o umowe
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 12.02.2022 o 21:25, Pete pisze:

    > Aha, aha.
    > https://www.poradaprawna.pl/porada/54887/sprzedaz-sa
    mochodu-osobie--ktora-podala-falszywe-dane

    A przeczytałeś to czy tylko podlinkowałeś bo się słowa kluczowe zgadzały?

  • 42. Data: 2022-02-14 22:45:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.02.2022 o 19:27, m4rkiz pisze:

    > Pokazując umowę podczas zgłoszenia zbycia w WK i TU.
    > Chyba ci się lekko pozajączkowało kto, co i komu musi wykazywać.

    Napisać Ci taką umowę? Podpis załatwić? Wysłać do WK i TU?

  • 43. Data: 2022-02-15 08:36:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-02-2022 o 18:46, m4rkiz pisze:

    > Umowa przenosząca prawo własności na kogoś kogo kupujący nie mógł
    > reprezentować - owszem.

    > Niespecjalnie. Żeby odebrać mi pieniądze trzeba będzie czegoś nieco
    > więcej niż 'musi'.
    >
    > Skoro nie robiłem z firmą interesów to przecież nie mam ich pieniędzy,

    Ale masz pieniądze tego który Ci je wypłacił.

    > niech sobie dochodzą u tego kto kupił auto a on teoretycznie może ich
    > dochodzić u mnie.

    No właśnie.
    I nie teoretycznie, tylko praktycznie.

    >Ale jeżeli je chce to musi najpierw zwrócić auto,
    > zapłacić za wypożyczenie samochodu,

    To już sobie wymyśliłeś.

    > To jest co najmniej przestępstwo przeciwko dokumentom, próba oszustwa,

    Nie masz pojęcia o czym gadasz.

  • 44. Data: 2022-02-15 09:13:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, m4rkiz.
    On 14.02.2022 19:29 you wrote:

    ala-falszywe-dan
    > A przeczytałeś to czy tylko podlinkowałeś bo się słowa kluczowe
    > zgadzały?

    W przeciwieństwie do ciebie - tak.
    W szczególności, że mamy 21 wiek i dostęp do rejestrów centralnych w
    każdej pipidowce.

    Na dodatek o tym, że auto sprzedałeś duchowi, dowiesz się jak pójdziesz
    zgłosić sprzedaż.
    Jak nie zgłosisz, to się nie dowiesz i wszelkie konsekwencje uderza w
    ciebie.
    A jak pójdziesz, to się dowiesz.
    I masz jako bonus kilka wizyt na policji i z powrotem do WK żeby pozbyć
    się garbu.

    To tak w skrócie.

    --
    Pete

  • 45. Data: 2022-02-15 23:27:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 15.02.2022 o 08:36, Cavallino pisze:
    > No właśnie.
    > I nie teoretycznie, tylko praktycznie.

    teoretycznie, bo jak sobie to w praktyce wyobrażasz?

    "zabrałem auto i zostawiłem pieniądze podpisując umowę nie będąc uprawniony do
    reprezentowania strony i dysponowania środkami?"

    > To już sobie wymyśliłeś.

    skoro go nie kupił to je wypożyczył, no chyba że przyzna że dokonał zaboru mienia
    jednocześnie porzucając pieniądze :)

    problem z takimi rozważaniami teoretycznymi jest taki, że w rzeczywistości takie
    wyssane z
    palca historie się nie dzieją więc nie ma co sobie nimi zaprzątać głowy

  • 46. Data: 2022-02-15 23:29:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 15.02.2022 o 09:13, Pete pisze:
    > A jak pójdziesz, to się dowiesz.
    > I masz jako bonus kilka wizyt na policji i z powrotem do WK żeby pozbyć
    > się garbu.

    dokładnie, czyli kompletnie nic mi nie grozi, co najwyżej będę musiał opowiedzieć jak

    dokładnie wyglądała sprzedaż

    ludzie miewają większe problemy niż krótka rozmowa z policjantem

  • 47. Data: 2022-02-15 23:34:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 14.02.2022 o 22:45, ii pisze:

    > Napisać Ci taką umowę? Podpis załatwić? Wysłać do WK i TU?

    nie odczuwam potrzeby pozbycia się żadnego samochodu, ale jeżeli jesteś gotowy
    zapłacić
    gotówką za któreś z moich aut to chętnie podpiszę z tobą umowę w której nabywcą
    będzie
    nawet gąska balbinka jeżeli sobie życzysz

    sprzedałem i kupiłem w życiu wystarczająco dużo pojazdów żeby nie przejmować się tak
    wyimaginowanymi scenariuszami o jakich opowiadasz

  • 48. Data: 2022-02-15 23:47:27
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Nie masz pojęcia o czym gadasz.

    nie krępuj się i rozwiń

    Art. 115. Dokument
    § 14. Dokumentem jest każdy przedmiot lub inny zapisany nośnik informacji, z którym
    jest
    związane określone prawo, albo który ze względu na zawartą w nim treść stanowi dowód
    prawa, stosunku prawnego lub okoliczności mającej znaczenie prawne.

    Art. 272. Podstępne wyłudzenie poświadczenia nieprawdy w dokumencie
    Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy przez podstępne wprowadzenie w błąd
    funkcjonariusza
    publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

  • 49. Data: 2022-02-16 08:13:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-02-2022 o 23:27, m4rkiz pisze:

    > teoretycznie, bo jak sobie to w praktyce wyobrażasz?
    >
    > "zabrałem auto i zostawiłem pieniądze podpisując umowę nie będąc
    > uprawniony do reprezentowania strony i dysponowania środkami?"

    Dokładnie.
    I wcale nie trzeba tego zrobić świadomie.

    > skoro go nie kupił to je wypożyczył

    Nie ma takiego mechanizmu.

    > problem z takimi rozważaniami teoretycznymi jest taki, że w
    > rzeczywistości takie wyssane z palca historie się nie dzieją

    Sprzedaj nieistniejącemu Ukraińcowi, niech coś wywinie tym autem, to
    zobaczysz że się dzieją.

  • 50. Data: 2022-02-16 08:14:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-02-2022 o 23:47, m4rkiz pisze:

> [...]

    > dokumentu,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Idź do prawnika, on Ci wyjaśni, że czytanie przepisów przez laika kończy
    się właśnie wyciąganiem nieuprawnionych wniosków.