  • 21. Data: 2022-02-10 18:20:33
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu używanego firmie pytanie o umowe
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.02.2022 o 11:17, K pisze:

    > No i przychodzi ten sam typ z pieczatka, ktora sobie moze kazdy zrobic i
    > co dalej? Dzwonisz na numer telefonu z pieczatki, czy odpalasz internet
    > explorera, szukasz danych firmy i dzwonisz sie zapytac czy taki tam
    > pracuje? Powiedza ci biorac pod uwage SRODO?

    Im większa firma tym bardziej rozbudowano i jawna struktura. Tyle, że
    taka firma nie robi z byle kim interesów. A jak rozumiem chodzi o
    zwykłego ludzika, który tylko chce sprzedać drugiemu co ma firmę. Tak
    czy siak, akurat umowę sprzedaży samochodu warto mieć na papierze a nie
    np ustną mimo, że nie ma formalnych przeszkód. I właśnie podpisy
    właściwych osób na takiej umowie są istotne.

    > Ja mam to w chuju i mu
    > sprzedaje, a kase przy nim wplacam do banku aby potwierdzic, ze nie jest
    > falszywa.

    I jeszcze umowa ustna :-)

  • 22. Data: 2022-02-10 18:26:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.02.2022 o 13:17, K pisze:

    > Ale marchewka tez mozna narobic szkod albo spowodowac czyjas smierc.

    A szczególnie pomarańczową!

    > Wszystko zalezy od tego jak jej uzyjesz.

    Jak "jak"? Rozłożę ją na siedzeniu by mi masowała członki.

    > Takze, ja bym wolal o okazanie
    > DO przy zakupie.

    DO ma sens w przypadku zawierania umowy z osobą fizyczna. W przypadku
    firmy należy raczej zwrócić uwagę czy ta osoba jest uprawniona do
    zawierania umów. W mniejszych firmach najprościej jak podpisze się
    właściciel. W większych raczej dedykowana osoba do zawierania umów.

  • 23. Data: 2022-02-10 18:45:01
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/02/2022 17:26, ii wrote:

    > A szczególnie pomarańczową!

    > Jak "jak"? Rozłożę ją na siedzeniu by mi masowała członki.

    Tak myslalem, ze masz uboga wyobraznie. Wezmy np. ze ktos rzuci
    marchewka w kierunku auta, a niedoswiadczony kierowca spanikuje i uderzy
    w drzwo albo filar wiaduktu i zginie.

> [...]
    > zawierania umów. W mniejszych firmach najprościej jak podpisze się
    > właściciel. W większych raczej dedykowana osoba do zawierania umów.

    No i jak to zweryfikujesz?
    "dziendobry wieczor chcialbym sie dowiedziec czy kowalski, ktory chce
    kupic moj samochod jest upowazniony do zawierania umow w imieniu waszej
    firmy"

    "nie udzielamy takich informacji, bo RODO, bo kim pan w ogole jest,
    szefa nie ma, szef jest zajety, ze wzgledu na koronawirusa pracujemy z
    domu, prosze wyslac emaila"

  • 24. Data: 2022-02-10 18:47:26
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/02/2022 17:20, ii wrote:

    > Im większa firma tym bardziej rozbudowano i jawna struktura. Tyle, że
    > taka firma nie robi z byle kim interesów.

    otoz to

> [...]
    > np ustną mimo, że nie ma formalnych przeszkód. I właśnie podpisy
    > właściwych osób na takiej umowie są istotne.

    to wez teraz ustal, ze gadasz z wlasciwym czlowiekiem.

    > I jeszcze umowa ustna :-)

    nie umowe, spisuje na papierze i nie robie z tego cyrku.

  • 25. Data: 2022-02-10 19:38:27
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.02.2022 o 18:06, cef pisze:

    > Osoba prawna, osoba fizyczna i osoba wiarygodna.
    > To kto w końcu kupuje?

    Nie wiem kto kupuje, może prawna a może fizyczna. Różne firmy są. Ale
    jakaś fizyczna przychodzi i zwykle podpisuje się. Może nawet nie
    podpisać się, ale być uprawniona do zawierania umów w imieniu danej
    firmy. Nawet jak Ci wręczy pieniądze może okazać się, że sprzedaż nie
    całkiem doszła do skutku. Dlatego ludzie spisują te umowy i jednak w ich
    interesie jest by podpisywały się pod tym osoby, które mogą to zrobić.
    Oczywista sprawa.

  • 26. Data: 2022-02-10 21:07:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 10.02.2022 09:52, ii wrote:
> [...]

    to napiszesz skąd u ciebie się wzięła ta fobia?

    > Jak marchewkę sprzedają a nie samochód, młocie.

    głupkowi ze wsi nawet przez myśl nie przejdzie, że można sprzedawać coś
    innego niż warzywa, niejednokrotnie produkty droższe niż niejeden samochód

  • 27. Data: 2022-02-10 21:15:18
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 10.02.2022 17:47, K wrote:

    > nie umowe, spisuje na papierze i nie robie z tego cyrku.

    to wydaje się dziwne w kraju, gdzie każdy jest traktowany jak oszust,
    ale całkiem normalne w innych krajach. Trzy tygodnie temu kupiłem
    samochód: zapłaciłem przelewem, dostałem karteczkę wielkości wizytówki
    wyrwaną z dowodu rejestracyjnego. Auto mam już w kosztach spółki, a nowy
    dowód rejestracyjny przyjdzie pewnie za kilka tygodni. Raz dostałem
    potwierdzenie zakupu auta (bo nikt tu nie wie co to umowa k-s).
    Brzmiało: Jan Kowalski dnia x sprzedał auto marka model nr rej za kwotę
    x i podpis, napisane na kawałku kartki z zeszytu.

  • 28. Data: 2022-02-10 21:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ii i...@o...invalid ...

    > Znaczenie praktyczne może być takie, że za jakieś grosze ktoś
    > narobi szkód za które zapłacisz z własnej kieszeni. A tylko
    > dlatego, że nie będziesz w stanie wykazać, że samochód sprzedałeś.

    No i?
    Od kiedy płaci własciciel auta a nie sprawca?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 29. Data: 2022-02-11 05:39:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-10 o 19:38, ii pisze:

> [...]
    > całkiem doszła do skutku. Dlatego ludzie spisują te umowy i jednak w ich
    > interesie jest by podpisywały się pod tym osoby, które mogą to zrobić.

    Miałem oczywiście zapytać kto sprzedaje.
    Czyli osoba upoważniona a nie wiarygodna.
    A i to trzeba by sprawdzić czy np prezes nie ma jakichś
    ograniczeń kwotowych do zaciągania zobowiązań a kapitał znikomy.
    Ale jak komuś jako sprzedającemu wystarcza kasa w kieszeni
    i ktokolwiek na umowie, to nie sprawdza.

  • 30. Data: 2022-02-11 07:32:03
    Od: Tank <t...@o...pl>

    > Jeszcze
    > http://niusy.pl/@chwp.pl/ahy

    i na dodatek firma zarejestrowana jest na 70 letnią mamusię osoby która
    przyjechała by po samochód

    wiem że 90% osób ma podejście: mam kasę w rękach UJ mnie to obchodzi

    ja po prostu nie chce robić takich interesów