  • Data: 2010-02-23 00:42:26
    Temat: Re: Sprzedałem samochód - statystyka 4 lat
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    =Marcos= pisze:
    > Więc wynik mniej więcej standardowy, czyli 38% kosztów utrzymania auta
    > to paliwo. Żeby uzyskać prawdziwy wynik, trzeba sobie pomnożyć razy dwa
    > i pół, albo i więcej, jeśli np. ktoś musi płacić za parkowanie.
    >
    > Wnioski: edukujmy pochopną młodzież, że kupno auta spalającego 20zł
    > benzyny na 100km, to tak naprawdę wydatek 50zł na 100km.

    ja tak dokładnie nie mam, bo nie zapisuję, ale mniej wiecej:

    koszty honda accord 2.0 '1999:
    1. zakup 17600 (kwiecień '09) - aktualna wartość - nieznana <= nie brać
    pod uwagę utraty wartości

    2. przerejestrowanie, przegląd, OC -> 75+163+1000=1238
    3. remont silnika - 2200
    4. rozrząd, komplet tarcz i klocków = 1100zł
    5. opony letnie - 1000
    6. przekładki opon, drobne mechaniczne różne, spawanie belki - 1000
    7. przyciemnienie szyb - 400
    8. audio - 1000
    9. założenie i serwis LPG - 3070 PLN + 2 przeglądy po 115PLN = 3300 PLN
    10. paliwo - benzyna 1500zł w pierwszym miesiącu, do czasu założenia
    LPG, przez pozostały okres łącznie z 500zł, LPG ok.
    10 tys PLN
    11. reflektory, żarówki, duperele typu klucze do kół, apteczki, gaśnice,
    kamizelki (na wyjazd pełne wyposażenie) - 700zł
    12. mandaty, opłaty za parkowanie i inne opłaty tego typu (choćby
    myjnie, płyn do spryskiwaczy, pióra wycieraczek etc) - łącznie 700zl

    przebieg w powyższym czasie - 40 tys km
    suma kosztów 24,438zł
    po podzieleniu na km: 0,61zł

    wychodzi pi razy oko jak u Ciebie 1/2,5 mniej wiecej paliwo, ale u mnie
    po zakupie wystapily dosc duze koszta - remont silnika, drogie OC (mam
    zwyzki za wiek), audio, przyciemnienie, reflekory.. tak na zapas troche,
    zakladajac optymistycznie kolejny rok powinien byc sporo tanszy na km a
    i paliwo powinno stanowic wiekszy udzial