  • 21. Data: 2010-01-22 10:55:20
    Temat: Re: Sprytny strzał Nokii - darmowe OVI maps
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 22 Sty, 08:34, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:
    > [Nokia] Ratuja siadajaca sprzedaz telefonów to oczywiste.
    Niekoniecznie "ratują", żaden "rozpaczliwy ruch", przecież Nokia nie
    upada :-).
    Natomiast w sposób oczywisty chcą odzyskać już utracony rynek i TA
    darmowa nawigacja (na pewno o klasę lepsza od innych darmowych typu
    amAze etc.., bo hybrydowa no i firmowana logiem Nokii) wpisuje się w
    całą ich strategię na 2010r. Ta nawigacja to nie tylko sprytny strzał,
    ale strzał kapitalny bo jest prawdopodobnie elementem tej strategii, a
    przypomnę, że Nokia na ten rok chce ZWIĘKSZYĆ sprzedaż tzw. tanich
    smartfonów 2,2 - 2,4" + klawiatura, może będzie też dotyk (o ile wiem
    póki co nikt takich nie produkuje). Z nowych to Nokia 7630 Classic -
    tyle, że bez WiFi, ale poczekajmy.
    Też potwierdzam pewną wcześniejszą uwagę świadczącą o zwiększeniu
    konkurencyjności, osobiście teraz zacząłem właściwie myśleć tylko o
    zmianie na właśnie małą, smarfonową Nokię.
    Pozdr. - J
    -----------------------
    http://strony.aster.pl/janeo/GPS_Java/GPS_start.htm

  • 22. Data: 2010-01-22 12:43:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tl" <t...@p...gazeta.pl> napisał
    > Ma jedną wadę - prowadzi najkrótszą trasą do wybranej ulicy, a
    > potem po tej ulicy. Jeśli ulica jest długa i ma
    > fatalną nawierzchnię to bez znajomości miasta zawieszenie dostaje
    > niźle w d..e. Nie wspominając o tramwajach - w Łodzi np. ul
    > Kilińskiego. Jedziesz z północy nie znając miasta np. pod numer
    > 231 i masz pewnosć dostania białej gorączki w przeciągu 30 min.

    A taki sam zarzut nie dotyczy tez innych nawigacji ?

    Jeszcze troche wody w Wisle uplynie zanim bedzie mozna
    inteligentnie trasy wyznaczac.

    J.

  • 23. Data: 2010-01-22 18:32:16
    Od: "Qtec" <q...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ratuja siadajaca sprzedaz telefonów to oczywiste.

    Mylisz sie jak zwykle. Darmowe OVI to dolaczenie dodatkowej funkcjonalnosci
    telefonow w ramach realizacji systemu sprzedazy i tak doskonale schodzacych
    na rynku modeli. Bardzo sprytne posunecie IMO, bo slupek zyskow podskoczy
    firmie Nokia niewatpliwie. Wiedza co robia.

    pzdr
    Qtec

  • 24. Data: 2010-01-22 18:44:32
    Od: "Qtec" <q...@o...pl>

    > Napewno to stanowi jakas zalete, ale interes Nokii sie psuje bo "Ovi" to
    > miala byc maszynka do pieniedzy a taka nie bedzie dy wszystko za free.
    >
    > Napewno gdy rok temu startowali z tym Ovi nie bylo takich planow i to
    > raczej rozpaczliwy ruch. Mysle ze na jakis czas pomoze.

    Przepraszam, ale w tym momencie musze powiedziec: KURWA MAC !
    Ja rozumiem literowki w postach, czeskie bledy, pisanie bez diakrytykow,
    czy nawet efekty dysleksji. To jest odczytywalne i nie razi nawet.
    Ale zdradz z laski swojej, gdzie trzeba konczyc szkoly, zeby pisac nagminnie
    "napewno" lub "na prawde" ?

    pzdr
    Qtec

  • 25. Data: 2010-01-22 18:56:36
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "tl" <t...@p...gazeta.pl> napisał
    >
    > A taki sam zarzut nie dotyczy tez innych nawigacji ?
    >
    > Jeszcze troche wody w Wisle uplynie zanim bedzie mozna inteligentnie trasy
    > wyznaczac.

    Jeździłem z PC Navigatorem po Holandii i nie pamiętam żeby w ten sposób
    prowadził.

  • 26. Data: 2010-01-22 19:00:08
    Temat: Re: Sprytny strzal Nokii - darmowe OVI maps
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "ks" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > rozwiazaniem jest zaladowanie map na telefon).
    >
    > Ale mam pytanie - ktora z tanich Nokii byscie bardziej polecali -
    > takze do nawigacji - E52 czy 5800? Obie maja mniej wiecej to czego
    > potrzebuje (gps, wi-fi), ale roznia sie dosc drastycznie obsluga
    > (standardowa klawiatura numeryczna vs dotykowy ekran). Jak sie
    > sprawdza nieduzy ekran E52 przy przegladaniu stron czy map, i ile
    > wytrzymuje bateria 5800?
    >
    > Przykladowe zastosowanie (poza oczywistym dzwonieniem), to np.
    > uzywanie "chodzonej" nawigacji i sprawdzanie poczty/newsow w jakims

    Ja kupilem sobie 5800 dla wiekszego ekaranu . Bateria na gps i wifi ? Nie
    mialem jeszcze okazji
    sprawdzic ale nie dadze aby dzien wytrzymala.

  • 27. Data: 2010-01-22 19:38:25
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    ks <s...@g...com> wrote:
    > Mi taka nawigacja spokojnie by wystarczyla, ot zeby miec na wszelki
    > wypadek. Szkoda, ze na razie nawigacja Google jest tylko na Stany, no
    > i ze chyba nie ma wersji offline

    Jak zrobisz trasę, to będzie działać nawet bez zasięgu (jak zjedziesz
    za daleko to już nie, rzecz jasna).

    > (a dla mnie jednak lepszym
    > rozwiazaniem jest zaladowanie map na telefon).

    Prawda, prawda. Niby jest jakaś aplikacja, która pozwala keszować
    kawałek map Google, ale...

    p.

  • 28. Data: 2010-01-22 20:54:26
    Od: kranu <k...@l...pl>

    ks pisze:
> [...]
    > (standardowa klawiatura numeryczna vs dotykowy ekran). Jak sie
    > sprawdza nieduzy ekran E52 przy przegladaniu stron czy map, i ile

    Bateria przy nawigacji? Nie ma szans, musi być ładowarka samochodowa.
    Nokia 5800 podczas nawigacji NaviExpertem nie dała rady nawet godzinę -
    ciągłe podświetlenie i połączenie 3G/EDGE/GPRS + dźwięk + GPS ciągną
    strasznie.

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 29. Data: 2010-01-23 12:26:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010 19:56:36 +0100, tl wrote:
    >Jeździłem z PC Navigatorem po Holandii i nie pamiętam żeby w ten sposób
    >prowadził.

    Moze dlatego ze tam nie dziurawych ulic ? :-)

    dlugo jeszcze chyba minie czasu zanim nawigacje beda mialy zapamietane
    w mapie "na tym odcinku predkosc wynosi 50km/h miedzy 22 a 6, 5km/h
    miedzy 7:20 a 8:40 i 15:30 a 17:00 za wyjatkiem wakacji, i 20km/h w
    pozostalym okresie"

    Sensowne wydaje sie ustawienie preferencji drog : autostrady,
    ekspresowki, krajowe, wojewodzkie, gminne. Szczegolnie w miastach
    preferowanie krajowek wydaje sie sensowne - zamiast bladzic po
    osiedlach poprowadzi cie ulica na ktorej zarzad powinien dbac o jakosc
    i przepustowosc. I o oznakowanie i o objazdy.
    Choc oczywiscie mozna wpakowac klienta w wielki korek, a kazdy remont
    zmienia precyzyjne pomiary :-)

    W Holandii byc moze krajowki ida obwodnica wiec wszystkie ulice w
    miescie sa rownouprawnione :-)

    Oczywiscie to wszystko znacznie lepiej zrealizuje wyznaczanie
    przepustowosci on-line, i w tym kierunku chyba to wszystko pojdzie.

    J.

  • 30. Data: 2010-01-24 22:57:27
    Od: MaREK <m...@o...pl>

    W dniu 2010-01-22 11:12, ks pisze:
> [...]
    > (standardowa klawiatura numeryczna vs dotykowy ekran). Jak sie
    > sprawdza nieduzy ekran E52 przy przegladaniu stron czy map, i ile

    Ja używam i polecam 5800, kupiłem ten telefon ponieważ chciałem mieć
    wszystko w jednym i spełnił moje oczekiwania. Do nawigacji duży dotykowy
    ekran jest wręcz niezbędny. Co do baterii to ładuję go średnio co 3-4
    dni. Chyba że używam GPS wtedy bateria pada po kilku godzinach. No ale
    to normalna rzecz.
    Jeżeli chodzi o strony www to polecam przeglądarkę Opera Mobil v.10.
    Świetnie się obsługuje z palca, więc rysik niepotrzebny. Poza tym jak to
    w Operze: 9 skrótów do stron jako strona startowa, karty, zakładki itp.

    --
    Pozdrawiam Marek
    http://czytopiatek.pl