  • 1. Data: 2010-01-21 10:53:00
    Temat: Sprytny strzał Nokii - darmowe OVI maps
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    I to w wersji offline.
    Co w tym sprytnego? - bo są tylko dla nowych telefonów - E72, E52, 5800,
    N97mini itp.
    Nie ma nawet starszych modeli wciąż będących w sprzedaży - E71, N97
    Tak czy owak, Google będzie miał niezły problem - Nokie, zwłaszcza prostsze
    jak 5800 czy 5230 są zdecydowanie tańsze niż Nexus czy wszelkie inne
    Androidy, w dodatku Google navigation wciąz oficjalnie tylko w USA
    Plus fakt, że Google Navigation działa wyłącznie w wersji online, co w
    czasie jazdy potrafi być niezłym bólem w dupie.

    http://maps.nokia.com/explore-services/ovi-maps
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 2. Data: 2010-01-21 13:20:36
    Temat: Re: Sprytny strzał Nokii - darmowe OVI maps
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:
    > I to w wersji offline.
    > Co w tym sprytnego? - bo są tylko dla nowych telefonów - E72, E52, 5800,
    > N97mini itp.

    Bzdura sa na kazdym telefon S60v5 z GPSem (poza 5530 bo nie ma GPS) ba
    jest nawet na lowendowega Nokie 5230.

    Do tego jest na nowe S60v3 jak E52, E55, E72 6710 i 6730

    > Nie ma nawet starszych modeli wciąż będących w sprzedaży - E71, N97

    Przciez na N97 jest

    > Tak czy owak, Google będzie miał niezły problem - Nokie, zwłaszcza prostsze
    > jak 5800 czy 5230 są zdecydowanie tańsze niż Nexus czy wszelkie inne
    > Androidy,

    Taaa napewno a ale widziales cene Samsunga Spica ? HTC Tatoo ?
    Owszem dobry ruch Nokii troche rozpaczliwy (tyle kasy.... poszlo)
    Nokia zeby podskoczyc google musialby udostepnic Ovi mail (wlasnie
    zostal platny) Ovi Storage czy jak to sie tam zwie itd.

  • 3. Data: 2010-01-21 15:46:26
    Od: lux <b...@o...de>

    i to spowoduje, że jednak kupie Nokie :)

    ;ux

  • 4. Data: 2010-01-21 16:48:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 17:40:31 -0800, Aga R napisał(a):

    > W Koncu będzie poprawnie działająca Navigacja na E52
    > Garmin sie sypie i muli i drogi jest, Ndrive nie pozwala wpisac z klawiatury

    Poprawne działanie i OVI Maps to dosyć odważne stwierdzenie. Zastanów się -
    dlaczego to dają za darmo?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-01-21 18:18:59
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

> [...]
    > Nokia zeby podskoczyc google musialby udostepnic Ovi mail (wlasnie
    > zostal platny) Ovi Storage czy jak to sie tam zwie itd.

    Ovi Mail również jest darmowy dla wybranych telefonów Nokii np e72.

    --
    gs

  • 6. Data: 2010-01-21 20:10:17
    Od: kranu <k...@l...pl>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    > Plus fakt, że Google Navigation działa wyłącznie w wersji online, co w
    > czasie jazdy potrafi być niezłym bólem w dupie.

    Włączyłem na chwilkę i zeżarł mi tyle transferu co NaviExpert przez
    miesiąc.. taaaa, wektorowe hybrydowe mało zajmujące mapy.. Co z tego, że
    program bezpłatny skoro będę musiał zainwestować w płatne pakiety danych
    (teraz mi starcza darmowy mBanku). Wiem, że można sobie powgrywać mapki
    ale jakoś nie chce mi się bawić później w aktualizacje i po co zawalać
    telefon miejscami które nie wiadomo czy się przydadzą.. Ale ogólnie na
    plus - większy wybór i konkurencja to zawsze korzyść dla nas :)

  • 7. Data: 2010-01-21 20:46:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 21:33:09 -0800, Aga R napisał(a):

    > Narazie przejechanie kilku przecznic w mieście nie sprawiło problemu.
    > pewnie nie jest tak dokładna jak inne nawigacje, i ma sporo błedów
    >
    > ale to się okarze, myślę jednak ze czasem pewnie urośnie w siłę

    Dokładna to ona jest, bo program nic do tego nie ma, tylko odbiornik.
    Pytania będą, jak stabilna będzie nawigacja, jak się będzie zachowywała z
    większą ilością POI, jak się zachowuje po zjechaniu z trasy (nagania na
    starą trasę/przelicza nową natychmiast), ile można punktów pośrednich dać,
    jak się będzie zachowywac obiecany dostęp online do informacji o ruchu,
    jaka będzie jakość przeliczania tras (a to jest związane z jakością
    kategoryzacji dróg w mapach) i wiele innych pytań.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-01-21 20:47:41
    Od: kranu <k...@l...pl>

    Aga R pisze:

    > A Mapę wczytałeś map loaderem? bo mi nie wziął ani 1KB

    Nie wczytałem map loaderem - napisałem, że wolę mapki wczytywane online
    - zawsze aktualne i te akurat potrzebne.

  • 9. Data: 2010-01-21 20:54:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 21:47:41 +0100, kranu napisał(a):

    > Nie wczytałem map loaderem - napisałem, że wolę mapki wczytywane online
    > - zawsze aktualne i te akurat potrzebne.

    A ten map loader to wysyła służącego do magazynu, czy jak?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2010-01-21 23:15:00
    Od: "Lolek" <l...@l...pl>

    NIKT MADRY NIE UZYWA TYCH BADZIEWNYCH MAP !