  • 1. Data: 2010-03-13 18:46:50
    Temat: "Spowolnienie" szlifierki
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    Witam. Czy sa jakies domowe sposoby na zmniejszenie obrotow szlifierki?
    Takiej normalnej warsztatowej, 150W, ma ok 3krpm (29costam). Chodzi o to
    zeby dalo sie ostrzyc na niej noze, przy obecnych obrotach jest duze
    ryzyko "przypalenia" ostrza. Mam autotrafo na 110V, daloby rade?. Albo
    taki patent:
    http://allegro.pl/item957908839_wolny_start_elektron
    iczny_regulator_obrotow.html
    ? Oczywiscie zadne falowniki za pare stowek nie wchodza w rachube, to
    juz wole oselke:(
    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl

    - alez wodzu, co wodz???
    - to ja juz sobie pojde...

  • 2. Data: 2010-03-13 19:10:00
    Temat: Re: "Spowolnienie" szlifierki
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Witam. Czy sa jakies domowe sposoby na zmniejszenie obrotow szlifierki?
    > Takiej normalnej warsztatowej, 150W, ma ok 3krpm (29costam).

    Normalnie, zwykłym ściemniaczem do światła.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-03-13 19:13:38
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Gala" <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał w wiadomości

> [...]
    iczny_regulator_obrotow.html ?
    > Oczywiscie zadne falowniki za pare stowek nie wchodza w rachube, to juz

    Od wielu lat używam zmontowane osobiście regulatory na scalaku U2008 ze
    szlifierkami kątowymi.
    Spisują się idealnie, a obroty można ustawiać prawie od zera.
    Tu masz schemat:

  • 4. Data: 2010-03-13 19:32:10
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Marcin Gala wrote:
    > Witam. Czy sa jakies domowe sposoby na zmniejszenie obrotow szlifierki?
    > Takiej normalnej warsztatowej, 150W, ma ok 3krpm (29costam).

    Pytanie jaki silnik - jak indukcyjny to bez falownika zapomnij.

    Mirek

  • 5. Data: 2010-03-13 21:01:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Marcin Gala napisał:
> [...]
    iczny_regulator_obrotow.html
    > ? Oczywiscie zadne falowniki za pare stowek nie wchodza w rachube, to

    Tylko czy jesteś świadomy że typowy fleks jak nie dostanie prędkości
    obwodowej rzędu 60m/s (optymalnie 75 m/s) to sypie na potęgę i znika w
    tempie porównywalnym z metalem obrabianym? Bo poza zmniejszeniem obrotów
    trzeba zmienić tarczę na niskoprędkościową, pracującą przy 25 m/s
    maksymalnie. Biorąc pod uwagę nieporęczność mocowania szlifierki kątowej
    do ostrzenia noży chyba prościej za stówę z małym okładem kupić
    szlifierkę stołową i koksik do obciągnięcia tarcz. Do każdego gwoździa
    należy dobrać właściwy młotek!

    --
    Darek

  • 6. Data: 2010-03-13 22:50:21
    Temat: Re:
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    A czytałeś pierwszy list w tym wątku ?
    Chyba nie, bo z niego nietrudno pojąć, jaka to szlifierka, z jakim silnikiem.

  • 7. Data: 2010-03-14 00:19:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-13 19:46, Marcin Gala pisze:
> [...]
    > zeby dalo sie ostrzyc na niej noze, przy obecnych obrotach jest duze
    > ryzyko "przypalenia" ostrza. Mam autotrafo na 110V, daloby rade?
    Marnie, tam silnik zapewne jest indukcyjny (jak sam piszesz, obroty
    <~3000), zmniejszenie mu zasilania spowoduje pracę z mniejszym momentem
    (będzie słabszy) i przez to z trochę większym uślizgiem (jak się
    rozpędzi, to będzie np 2800rpm), ale też znacznie większe grzanie
    silnika (większe prądy w klatce wirnika ze względu na uślizg, byćmoże
    nie niszczące jeszcze). Ale nie tędy droga raczej.
    Możesz spróbować obniżać mu obroty dając w szereg kondensator
    (koniecznie taki "silnikowy" na AC 50H 400v) ale to też spowoduje
    znaczne zmniejszenie momentu - będzie pod obciążeniem "zdychać".

    Najsensowniejsze rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy w kwestii
    ostrzenia noży, to inna maszynka. Obroty naprawdę niewielkie, więc można
    coś samodzielnie zmajstrować, widziałem zrobione takie coś z "gramofonu"
    - kamień szlifierski na napędzie gramofonowym (dodane pod talerzem
    jakieś stare duże łożysko, by było stabilniejsze), centrowany jakąś
    przyklejoną nakrętką od napoju, napęd z niewielkiego silniczka z
    paskiem-gumką jako przekładnia. Kręciło się to na oko troszkę szybciej
    niż te 33/45rpm, ale ostrzyło rewelacyjnie

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-03-14 00:37:13
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:

    > Od wielu lat używam zmontowane osobiście regulatory na scalaku U2008 ze
    > szlifierkami kątowymi.

    A ja od wielu lat używam śrubokręta do wkręcania śrub.
    On nie pytał o szlifierkę kątową z - typowo - silnikiem szeregowym
    obcowzbudnym, tylko o warsztatową z klatkowym indukcyjnym. Zupełnie inny
    silnik i zupełnie nie nadaje się do regulowania fazowo triakiem.

    --
    Marek Lewandowski

  • 9. Data: 2010-03-14 01:05:46
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    iczny_regulator_obrotow.html
    > ? Oczywiscie zadne falowniki za pare stowek nie wchodza w rachube, to

    Widzę rozwiązanie za 99zł:

    http://www.allegro.pl/item945114792.html

  • 10. Data: 2010-03-14 08:05:56
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > obcowzbudnym, tylko o warsztatową z klatkowym indukcyjnym. Zupełnie inny
    > silnik i zupełnie nie nadaje się do regulowania fazowo triakiem.

    Ja zrozumiałem, że z silnikiem szeregowym, jeżeli indukcyjny to ściemniacz
    się nie nada. Co prawda widziałem regulator na triaku z takim silnikiem w
    wentylatorze (produkcja byłego ZSRR) ale działa to bardzo niestabilnie.

    --
    Desoft