    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Spowalnianie pamięci w pececie pod wpływem temperatury
    Date: Thu, 21 Apr 2011 18:00:18 +0200

    W dniu 2011-04-21 14:09, Pszemol pisze:

    > Nie, ten czip mierzy temperaturę modułu pamięci bo do płytki
    > modułu jest przylutowany. Informację o temperaturze wysyła
    > do chipsetu po I2C i to chip set podejmuje decyzję o zwolnieniu
    > przepływu przez pamięć. Nie wiem jak to robi, czy tak jak CPU?

    Pewnie BIOS zarządza taktowaniem pamięci RAM tak jak obrotami
    wentylatora. Z tego co piszą to do tej pory też tak robił ale
    temperaturę pamięci szacował na podstawie temperatury mobo.

    > Myślę, że taki termometr na I2C to nie jest jakiś wyjątkowy unikat?
    > Zwłaszcza że on ma dokładność największą przy temperaturach
    > wysokich, bo tak jest kalibrowany aby alarmy dawał dokładne przy
    > przegrzaniu. Jeśli więc ktoś potrzebuje termometru do podobnego
    > celu to ma jak znalazł :-)

    Nie lepiej kupić jakiś LM albo DS?

    > Zgadza się - są napewno ciekawe rzeczy, ale zależne od producenta
    > chipsetu/płyty i jak się dostaniesz do dokumentacji to wzbudzisz podziw.

    E tam. Są programy pod Linuksa korzystające z bibliotek lm-sensors. IMHO
    możesz przeskanować co widać na magistrali i2c.

    MD