  • 111. Data: 2011-08-26 16:56:25
    Temat: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Friday, August 26, 2011, 6:08:22 PM, you wrote:

    > Ta grupa jest świetnym przykładem, że trwanie przy starych standardach
    > powoduje bezsensowne trudności - w 8859-2 nie zakoduję choćby:
    > ???????

    Ależ nikt Ci nie broni używania tych znaczków i deklarowania w
    przypadku ich użycia UTF-8.

    > które znacznie upraszczają zapis. A każdy współczesny system jest w
    > stanie wyświetlić te znaki prawidłowo.

    I wyświetla - w czym widzisz problem?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 112. Data: 2011-08-26 16:58:33
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Niestety nie upraszcza *zapisu*, najwyżej *może* upraszczaś odczyt.
    > Bywają ludzie tak oporni, że nie są w stanie napisać nawet ąćęłńóśźż,
    > więc tu tym bardziej będą marudzić, że takich literek, to oni na
    > klawiaturze nie mają.

    Standardów nie pisze się pod mniejszość, wręcz przeciwnie. To, że gdzieś
    tam jest szczególnie odporny nie może stanowić podstawy pod normę. Norma
    jak nazwa wskazuje skierowana jest pod większość.

    JanuszR

  • 113. Data: 2011-08-26 17:01:27
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    > A po cholerę mam udawać Greka?

    Tu nie chodzi o udawanie Greka.
    Od wielu lat koresponduję stale z dwoma Rosjanami,
    a z kilkoma sporadycznie. Im bardzo zależy na
    tym, abym pisał po polsku, a nie po "polskawemu",
    a mnie zależy na poprawnym rosyjskim tekście
    zapisanym cyrylicą. To powoduje przeplatanie
    się tekstu polskiego z rosyjskim. UTF-8 jest tu
    niezastąpiony.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 114. Data: 2011-08-26 17:06:57
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Miałem na myśli reformę *standardów*, w sensie zastąpienia jednego
    > drugim. Reforma (uzupełniana) tego konkretniego *standardu* była
    > prowadzona ostatnio dziesięć lat temu, dodane zotatały strony 15 i 16.

    > Bzdura. ISO-8859 i ISO-10646 opisują różnie rzeczy. Mówienie, że jedna
    > norma wyprze drugą, nie ma najmniejszego sensu.

    Już praktycznie wyparła więc argument sensu nie ma sensu :). Pozostały
    jeszcze enklawy, kompletna wymiana jest tylko kwestią czasu.

    JanuszR

  • 115. Data: 2011-08-26 17:09:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Friday, August 26, 2011, 7:01:27 PM, you wrote:

> [...]
    > a mnie zależy na poprawnym rosyjskim tekście
    > zapisanym cyrylicą. To powoduje przeplatanie
    > się tekstu polskiego z rosyjskim. UTF-8 jest tu

    Czy ktoś Ci zabrania używania UTF-8?
    Odróżniaż zakaz od nakazu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 116. Data: 2011-08-26 17:11:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Friday, August 26, 2011, 7:01:27 PM, you wrote:

    [...]

    Swoją drogą - dlaczego nie zadeklarowałeś poprawnie charsetu w swoim
    poście?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 117. Data: 2011-08-26 17:12:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    [...]

    > Odróżniaż zakaz od nakazu?

    Sorry - 33 stopnie przy komputerze. Miało być "Odróżniasz".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 118. Data: 2011-08-26 17:14:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

    > Tu nie chodzi o udawanie Greka.
    > Od wielu lat koresponduję stale z dwoma Rosjanami,

    W hierachii pl.* Usenetu? W zasadzie powinno się po polsku, taki był cel
    wydzielenia pl.*. A na jakeij grupie? Chciałbym poczytać co inni na to.

    --
    Jarek

  • 119. Data: 2011-08-26 17:17:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Już praktycznie wyparła więc argument sensu nie ma sensu :).

    Nie ma sensu żaden argument, podobnie jak w przypadku twierdzenia,
    że gryzmaki wyprą natągwie (albo że już praktycznie wyparły).

    --
    Jarek

  • 120. Data: 2011-08-26 17:18:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Standardów nie pisze się pod mniejszość, wręcz przeciwnie. To, że gdzieś
    > tam jest szczególnie odporny nie może stanowić podstawy pod normę.

    Mniędzy innymi z uwagi na większość, w polskim Usenecie obowiązuje standard
    ISO-8859-2. A dla poszanowania mniejszości *dopuszczono* po pewnym czasie
    również UTF-8.

    > Norma jak nazwa wskazuje skierowana jest pod większość.

    Czy to wskazanie zawarte jest w literce "a", "m", "n", "o" czy "r"?

    --
    Jarek