  • 11. Data: 2013-11-19 19:11:53
    Temat: Re: Spawarka DIY - przewijanie trafo (MOT), warstwy, ograniczenie prądu, pytania...
    Od: l...@g...com

    użytkownik k...@g...com napisał:

    > Taka co daje na wyjściu 20V nie nadaje się do spawania elektrodami otulonymi.
    Spawarki do elektrod otulonych mają transformatory o specjalnej charakterystyce. Bez
    takiego transformatora to sobie poiskrzyć trochę można zanim się go spali. Ale niech
    robi. Kto bogatemu zabroni.

    Nie znam sie na spawaniu, to co bylo na filmie dawalo chyba wiecej niz 20V. Spawarki
    bym nie robil bo amatorskie sa tanie, potrzebowalem zgrzewarki punktowej do laczenia
    blachy, jako ze najtansze byly >1500zl, to w ciagu kilku godzin zrobilem wlasna z
    tego co bylo pod reka. Jak juz jestesmy przy tej tematyce, czy mi sie wydaje ze takie
    trafo z mikrofali ma za male wymiary jak na swoja moc? One czasem nie sa gorace po
    10min. pracy w mikrofali?

  • 12. Data: 2013-11-19 19:30:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello leming,

    Tuesday, November 19, 2013, 7:11:53 PM, you wrote:

> [...]
    > sie wydaje ze takie trafo z mikrofali ma za male wymiary jak na
    > swoja moc? One czasem nie sa gorace po 10min. pracy w mikrofali?

    I takie mają być. Są przystosowane do pracy krótkotrwałej i przy
    wymuszonym chłodzeniu. A rynek wymusił okradzenie ze wszystkiego -
    poczynając od miedzi na uzwojenia.

    --
    Best regards,
    RoMan