  • Data: 2020-04-22 17:06:32
    Temat: Re: Spawanie anteną przez grający łuk
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ja pamietam takie dwa
    > https://www.oldradio.pl/karta.php?numer=327
    > Twist, 1962, bez UKF,
    >
    > https://www.oldradio.pl/karta.php?numer=329
    > Arkona, 1964, z UKF
    >
    > Czy mozna z tego wnioskowac, ze gdzies w tych latach UKF
    > trafilo pod strzechy ?

    Absolutnie nie. Mam wrażenie, że pod strzechami nikt nigdy nie
    słuchał niczego na UKF. Trójka była po to, by inteligent nie mógł
    władzy zarzucić, że nie ma on swojego radia, bo tylko propaganda
    i propaganda. Od razu zauważono, że nie jest to zagrożeniem dla
    zdrowej ludowej tkanki ani dla ustroju. Bo lud tego nie słucha.
    Późniejszy Program IV był jeszcze mniej popularny.

    Prawie do samego końca lat 70 radio z UKF nie było oczywistą
    oczywistością. A jak już się pojawiło więcej odbiorników, to
    i tak nie wszyscy rezygnowali z nieprzerwanego słuchania Jedynki
    na falach długich. Ja jak gdzieś wyjeżdżałem, to zwykle miałem
    ze sobą w kieszeni kawał drutu. Bo radio na miejscu przeważnie
    się trafiło, ale bez anteny, nastawione na 227 kHz. Zwykły drut
    pozwalał to zmienić.

    --
    Jarek