  • Data: 2020-04-22 17:32:51
    Temat: Re: Spawanie anteną przez grający łuk
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > No o multiwibratorze w roli generatora do nadajnika nie słyszałem.
    > Moi koledzy szkolni bardzo dbali o stabilność częstotliwości i w
    > zasadzie wszyscy stosowali generatos Seilera.

    Bardzo prosta sprawa. Kilkuzwojowa cewka powietrzna nawinięta grubym
    drutem lub sreprzanką na ołówku. Odczep w środku do zasilania. Dwa
    tranzystory BF-ileś (do numerków nie mam pamięci) na dwa końce tej
    cewki. Do tego dwa oporniki polaryzujące i dwa kondensatory kilka pF,
    jak to w multiwibratorze. Za modulator FM robiło złącze wpiętej w to
    gdzieś diody, niekoniecznie pojemnościowej. Taka tam partyzanczka
    robota.

    Jarek

    --
    Na szesnastym torze jest lokomotywa numer 4268. Ja wiem, że pan nie ma
    to pan kartkę gubi. Skoro więc ma pan taką słabą pamięć do liczb, to