  • Data: 2020-04-22 18:04:37
    Temat: Re: Spawanie anteną przez grający łuk
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Wiec po co te nadajniki ?

    Do nadawania. A odbiorniki do odbierania. Odbiorniki były. My na
    przykład mieliśmy w domu. Odbieraliśmy. To, co nadajnik nadał.

    > Rownolegle byly tez "niskie nadajniki" ?

    Też. I też było o tym w linku (na co delikatnie p.Michał zwrócił
    uwagę).

    > Radio Meteor z 1962 - i juz UKF - niski
    > https://www.oldradio.pl/karta.php?numer=24
    >
    > Ale te "uzywane w Moskwie" ... czy wczesniej nie jakos zatwierdzone
    > miedzynarodowo ?

    No to może nie połowa, tylko początek lat sześćdziesiątych. Normy
    zatwierdza prezes, to znaczy tow. Stalin, chciałem powiedzieć.
    Bez żadnego trybu.

    > No i o to chodzi - dasz kolejny nadajnik w Radomiu i Wroclawiu,
    > to nie bedzie martwego punktu ani kaprysnej propagacji.
    > A ze pasmo szerokie ... nie beda sobie przeszkadzac.
    >
    > Bo skoro tyle bylo ... widac byly potrzebne :-)
    > Tylko co na nich nadawano - jakies lokalne programy czy retransmisja
    > PR2 ?

    Nie, Polskie Radio nigdy żadnego numerowanego programu nie nadawało
    na KF. Lokalnego tym bardziej. Za to przeszkadzajek było dużo. Jak
    się słuchało lokalnie tej Rozgłośni Harcerskiej, to przeważnie w tle
    słychać było, jak ktoś z daleka morsem sieka.

    --
    Jarek