eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpalony silnik AC ze szczotkami -- z pralkiRe: Spalony silnik AC ze szczotkami -- z pralki
  • Data: 2022-12-25 14:31:54
    Temat: Re: Spalony silnik AC ze szczotkami -- z pralki
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 22 gru 2022 o 21:23, Wiesiaczek pisze:

    >> Sugeruję, ze niektóre modele silnikow, przy obnizonym
    >> napieciu, mogą dobrze pracowac jako równolegle.

    > Tak, Jako demo :)

    Pralkowy silnik ma tachogenerator -- spór o korowodowość
    przemienianą na paralelność można odłożyć na półkę?...

    Proponuję zwrócenie rozważeń w stronę nagięcia szczotek.
    Trafiają w nieodpowiednie lamelki. Siła ciągnąca pojawia
    się i zanika za późno; podobnież z odpychającą... Silnik
    traci siłę na sqtek kątowego przesunięcia. Praktyczne me
    pytanie:
    - czy utrata tej siły (zarazem momentu siły) przyczynia
    się do przeciążenia silnika *w znacznym* stopniu?

    Nadal szczotki trafiają w przeciwległe lamelki, gdyż obie
    szczotki są podobnie wygięte, lecz trafiają nieco (na oko
    ?/45) za późno...

    Potrzebny ktoś, kto rozumie pracę takiego silnika i wie,
    czym są stosowne krzywe charakterystyki... Ktoś, kto coś
    [niestety -- więcej niż ja] rozumie z dzieł tego:


    http://delibra.bg.polsl.pl/Content/27966/BCPS_29749_
    1966_Wlasnosci-eksploatac.pdf

    https://publikacje.siemens-info.com/pdf/678/Technika
    %2087Hz%20i%20praca%20w%20osłabieniu%20pola.pdf

    http://www.ssdservice.pl/FTP-serwer/ELEKTROTECHNIKA/
    maszyny%20elektr/silniki%20elektryczne.pdf

    **typu**... (czyli dzieł zaopatrzonych w rysunki -- wykresami zwane)

    [rysunkowe dzieła są najlepsze -- choćby filmy...]

    -=-

    Ktoś z Was w ogóle spotkał się z wygięciem szczotek innych
    niż ryżowych bądź kiblowych? ;) Może te moje szczotki były
    po prostu złej jakości? Może spalenie silnika było sqtkiem
    wygięcia -- nie przyczyną?...

    -=-

    Potrzebny mi silnikowy filozof -- nie praktyk mych :) lotów.
    Ktoś, kto przełoży wygięcia szczotek na kątowe przesunięcie,
    które przełoży na utratę mechanicznej mocy i zwyżkę prądu...

    Jakby milimetr obok -- ale na komutatorze, który może mieć
    tych milimetrów 45 w półpełnym kącie zwanym potocznie ?...

    Takie przesunięcie mieści się w dopuszczalnych tolerancjach
    czy już ZNACZĄCO osłabia silnik, podwyższa pobór prądu oraz
    odkładanie/tracenie energii w samym silniku?...

    Może (z uwagi na niezerowe rozmiary uzwojeń, luzy, nadmiary
    mocy...) takie błędy są pomijalnie małe a może -- zabójcze?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/.s

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: