  • 1. Data: 2012-05-20 02:34:44
    Temat: Spalona elektronika dysku Seagate
    Od: vcore <f...@g...com>

    Witam,

    Kolejny w tym tygodniu problem natury technicznej, dzisiaj padł mi dysk SEAGATE
    Barracuda 200GB 7200.9, powodem tego było spięcie które najprawdopodobniej sam
    spowodowałem przez lekkomyślność (grzebanie w obudowie komputera podczas jego pracy),
    spaleniu uległ układ oznaczony na tym zdjęciu: http://i.imgur.com/Nv0U6.jpg (spalona
    jest jedna nóżka i kawałek samego układu)

    Znalazłem identyczny dysk na allegro, zgadzają się numery (model, date code, firmware
    oraz P/N code), więc jeśli kupię taki dysk i zamienię elektronikę to mój po prostu
    zacznie działać? Samą elektronikę wymienia się w sposób banalnie prosty, wystarczy
    odkręcić 6 śrubek i zdjąć płytkę, ona po prostu leży dociśnięta do styków

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-05-20 10:42:14
    Temat: Re: Spalona elektronika dysku Seagate
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-20 02:34, vcore pisze:
> [...]
    wystarczy odkręcić 6 śrubek i zdjąć płytkę, ona po prostu leży dociśnięta do styków

    To zalezy od konstrukcji dysku, jesli na plycie jest jakas pamiec to
    pewnie czesc parametrow jest w tej pamieci i musialbys ja przelutowac do
    tej sprawnej elektroniki.

  • 3. Data: 2012-05-20 11:37:46
    Od: vcore <f...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 maja 2012 10:42:14 UTC+2 użytkownik Kasa przyjmie napisał:
    > To zalezy od konstrukcji dysku, jesli na plycie jest jakas pamiec to
    > pewnie czesc parametrow jest w tej pamieci i musialbys ja przelutowac do
    > tej sprawnej elektroniki.

    A w jaki sposób można się tego dowiedzieć? W specyfikacji dysku nie ma żadnych
    informacji na ten temat. Dysk jest dość stary bo ma ponad 6 lat - jeśli to coś
    zmienia

  • 4. Data: 2012-05-20 12:30:28
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-20 11:37, vcore pisze:

    > A w jaki sposób można się tego dowiedzieć? W specyfikacji dysku nie ma żadnych
    informacji na ten temat. Dysk jest dość stary bo ma ponad 6 lat - jeśli to coś
    zmienia

    Te zdjecie plytki, jakbys mial takie wyrazne z napisami na ukladach to
    mozna okreslic co jest pamiecia a co nie jest. W kazdym badz razie ja
    tam widze chyba 24c04, i bez lutowania sie nie obejdzie raczej.

    W kazdym badz razie jak nie zadziala po przelozeniu to trzeba lutowac
    pamieci, czesc miesci sie na dysku a czesc w pamieciach eeprom i flash .

  • 5. Data: 2012-05-20 13:26:43
    Od: vcore <f...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 maja 2012 12:30:28 UTC+2 użytkownik Kasa przyjmie napisał:
> [...]
    >
    > W kazdym badz razie jak nie zadziala po przelozeniu to trzeba lutowac
    > pamieci, czesc miesci sie na dysku a czesc w pamieciach eeprom i flash .

    U mnie te napisy są w ogóle nie widoczne, to zdjęcie z pierwszego postu jest z
    internetu. W każdym razie rozumiem że jeśli przeniosę te pamięci to dysk odpali? Będę
    musiał pożyczyć hotaira... A ile taka usługa mogłaby kosztować w serwisie
    komputerowym?

    Czy bez przenoszenia pamięci nie ma szans na odzyskanie danych? Bo nie zależy mi na
    tym aby dysk działał, chcę wyłącznie odzyskać kilka plików które są dla mnie bardzo
    ważne. Jak już wspomniałem dysk z aukcji jest w 99% identyczny, nawet numer seryjny
    różni się tylko dwoma ostatnimi cyframi

  • 6. Data: 2012-05-20 15:43:45
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 20/05/2012 12:26, vcore wrote:

> [...]
    ważne. Jak już wspomniałem dysk z aukcji jest w 99% identyczny, nawet numer seryjny

    Zamów ten dysk (masz szczęście, że znalazłeś tą samą serię), podmień
    elektronikę - odzyskasz dane bez problemu.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-05-20 17:36:22
    Od: vcore <f...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 maja 2012 15:43:45 UTC+2 użytkownik DooMiniK napisał:
    > Zamów ten dysk (masz szczęście, że znalazłeś tą samą serię), podmień
    > elektronikę - odzyskasz dane bez problemu.

    Jeden taki dysk na allegro i do tego wszystko pasuje... Jedyna kwestia sprzętowa w
    której dopisało mi szczęście :) Dysk we wtorek powinien być u mnie, dam znać w wątku
    jak się potoczyły sprawy

  • 8. Data: 2012-05-20 17:36:46
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-20 15:43, DooMiniK pisze:

    > Zamów ten dysk (masz szczęście, że znalazłeś tą samą serię), podmień
    > elektronikę - odzyskasz dane bez problemu.

    heh nie badz taki pewien, to wiem z praktyki bo probowalem przelozyc
    elektronike i nie zawsze sie to udaje.

  • 9. Data: 2012-05-20 18:08:45
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 20-05-2012 17:36, Kasa przyjmie pisze:

    > heh nie badz taki pewien, to wiem z praktyki bo probowalem przelozyc
    > elektronike i nie zawsze sie to udaje.

    Jak nie sprawdzi to nie będzie wiedział. My też.

  • 10. Data: 2012-05-20 19:10:59
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 20/05/2012 16:36, Kasa przyjmie wrote:

    > heh nie badz taki pewien, to wiem z praktyki bo probowalem przelozyc
    > elektronike i nie zawsze sie to udaje.

    Jak ta sama seria i nie jest jakiś ogromny odstęp 'tygodni' produkcji:
    nie ma prawa być problemu - jak oczywiście nie zostało uszkodzone coś
    głębiej (silnik itd.).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel