  • 11. Data: 2012-05-20 19:53:10
    Temat: Re: Spalona elektronika dysku Seagate
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    > Jak ta sama seria i nie jest jakiś ogromny odstęp 'tygodni' produkcji:
    > nie ma prawa być problemu - jak oczywiście nie zostało uszkodzone coś
    > głębiej (silnik itd.).

    Czy jest mozliwe w arunkach domowych przełożenie samych tależy do dysku ze
    sprawną elektroniką?
    Jeżeli przełożenie samej elektroniki nic nie daje oczywiście.
    Czy dyski zostana wtedy odczytane?

  • 12. Data: 2012-05-20 20:03:35
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "tyg" napisał:

    > Czy jest mozliwe w arunkach domowych przełożenie samych tależy

    Nie, nic takiego nie jest możliwe, obojętnie - w domu czy w laboratorium.

    > Czy dyski zostana wtedy odczytane?

    Przy dzisiejszej precyzji mechaniki - wątpliwe. Takie operacje udawały się
    jeszcze w czasach dysków 850 MB, Przy pojemnościach rzędu GB bardzo
    wątpliwe. Już wyższa jest szansa, że potencjalny poszkodowany zawczasu zrobi
    backup.

    JoteR

  • 13. Data: 2012-05-20 22:41:11
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-20 19:53, tyg pisze:

    > Czy jest mozliwe w arunkach domowych przełożenie samych tależy do dysku
    > ze sprawną elektroniką?
    > Jeżeli przełożenie samej elektroniki nic nie daje oczywiście.
    > Czy dyski zostana wtedy odczytane?

    Pomysl przez chwile co ci da przelozenie talerzy, jak czesc informacji
    jest zapisana w eepromie na PCB kontrolera.

    Qrwa troche logiki.

  • 14. Data: 2012-05-21 22:21:08
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "vcore" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam,

    Kolejny w tym tygodniu problem natury technicznej, dzisiaj padł mi dysk
    SEAGATE Barracuda 200GB 7200.9, powodem tego było spięcie które
    najprawdopodobniej sam spowodowałem przez lekkomyślność (grzebanie w
    obudowie komputera podczas jego pracy), spaleniu uległ układ oznaczony na
    tym zdjęciu: http://i.imgur.com/Nv0U6.jpg (spalona jest jedna nóżka i
    kawałek samego układu)

    Znalazłem identyczny dysk na allegro, zgadzają się numery (model, date code,
    firmware oraz P/N code), więc jeśli kupię taki dysk i zamienię elektronikę
    to mój po prostu zacznie działać? Samą elektronikę wymienia się w sposób
    banalnie prosty, wystarczy odkręcić 6 śrubek i zdjąć płytkę, ona po prostu
    leży dociśnięta do styków

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2012-05-24 18:57:04
    Od: vcore <f...@g...com>

    Dysk po zmianie elektroniki działa! Mimo to że trzy największe scalaki różnią się
    producentem oraz oznaczeniami to dysk działa poprawnie, obeszło się bez wymiany
    pamięci... Temat uważam za pozytywnie zakonczony