  • 11. Data: 2022-08-18 08:43:51
    Temat: Re: Spalili się w Tesli
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-17 o 23:45, Janusz pisze:

    > Czytam regularnie 'Bielskie drogi' na Fb i zapalenie auta jest
    > rzadkością a wypadków jest sporo, różnych, lekkich ciężkich. To juz
    > więcej pali się samoistnie bez wypadku. Więc szanse zapalenia auta po
    > wypadku są max 20%. Za to przy elektrykach sytuacja jest odwrotna, w
    > zasadzie każda mocniejsza stłuczka z deformacja podwozia skończy się
    > zapaleniem akumulatora, bo po prostu takie te akumulatory są. I zgadnij
    > teraz w którym typie aut jest większa szansa przeżycia?

    A jakie są statystyki dotyczące wpadania pojazdów do wody?

  • 12. Data: 2022-08-18 08:48:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 18.08.2022 o 05:00, JDX pisze:

    > Jeśli masz zamiar ciągnąć osobówką (optymistycznie zakładając, że ma
    > hak), to z której strony byś nie podjechał, to uszkodzonego auta łatwo
    > nie przesuniesz. Najzwyczajniej w świecie auto holujące będzie tracić
    > przyczepność, nawet RWD, o przednionapędowcu nawet nie wspominając.

    Ja nie chce przesunąć, ja chce zaklinowane drzwi wyrwać.
    Czyli nie powolne ruszanie tylko szarpnięcie.
    I jest jeszcze trochę aut z hakami do holowania lub przyczepy.
    Zdarzają się też terenówki z ramami. Na pewno nie będę linki
    do blaszanego zderzaka podpinał.

    > No i nadal nie wiadomo jak przyczepić łańcuch do zamkniętych drzwi.
    >
    > BTW. Prof Chris ostatnio próbował wyrwać silnik ze starej A-klasy:
    > https://www.youtube.com/watch?v=ceMuktq2Dy4 (pod koniec). Taki (mały)
    > ciągnik to ponad 2 tony, bliżej 2,5. Przy okazji widać tam też, jak
    > takie szarpanie jest niebezpieczne dla ludzi i sprzętu.

    Ale silnik trzymają trzy lub cztery spore śruby plus skrzynia biegów.
    Drzwi tylko wygięta blacha.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2022-08-18 11:01:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Aug 2022 19:35:31 +0200, RadoslawF wrote:
> [...]
    ech-spalili-sie-we-wraku-tesli-6802415519574592a

    > Ja mam auto z klamkami a jego producent w razie zaklinowania
    > drzwi zaleca podpięcie łańcucha i wyrwanie drzwi innym pojazdem.

    I myslisz, ze wyrwiesz drzwi czy klamke?

    Jak bedziesz zlomowal mozna zrobic test :-)

    J.

  • 14. Data: 2022-08-18 11:02:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-08-17 o 18:20, Janusz pisze:
> [...]
    > bo w razie W może być nieciekawie.
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/smiertelny-wypadek-w-niemcz
    ech-spalili-sie-we-wraku-tesli-6802415519574592a

    Są klamki od wewnątrz, ale nieco schowane. Trzeba przeczytać instrukcję,
    jak się do nich dobrać (w podłokietnikach drzwiowych).

    https://www.youtube.com/watch?v=mu-tJc-BgaI

    https://www.youtube.com/watch?v=uNKQY0fs_cg

    Ps. Rozumiem, że ci, co uciekli, nie pomogli kolegom?

    T.

  • 15. Data: 2022-08-18 12:11:57
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 18.08.2022 o 11:01, J.F pisze:

    ech-spalili-sie-we-wraku-tesli-6802415519574592a

    > I myslisz, ze wyrwiesz drzwi czy klamke?

    I myślisz że producent mnie okłamał.

    > Jak bedziesz zlomowal mozna zrobic test :-)

    Raczej nie będę, odsprzedam, toto ma dwa litry z turbiną, szkoda
    na złom.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2022-08-18 12:45:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/08/2022 01:42, RadoslawF wrote:
    > Na klamkę.

    Tą z tworzywa którą potrafi urwać dziecko mocniej szarpiąc? Tą z
    tworzywa, któa nie ma otworu, tylko jest w formie klapki? Tą z Tesli,
    czyli brak klamki?

    > Służby ratownicze czy strażacy. I nie musi być łańcuch,
    > mogą być pasy.

    Oni mają nożyce. A jak nie mają, to mają szlifierkę.

  • 17. Data: 2022-08-18 13:24:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.08.2022 o 23:45, Janusz pisze:

> [...]
    > zapaleniem akumulatora, bo po prostu takie te akumulatory są. I zgadnij
    > teraz w którym typie aut jest większa szansa przeżycia?

    No i właśnie, spalinówki palą się mimo, że nie mają baterii.

  • 18. Data: 2022-08-18 13:35:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tdj4gb$21m$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Z tego co kojarzę to tam chyba Musk poszedł po bandzie i nie ma
    > klamek mechanicznych

    wozic kastet albo mlotek

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 19. Data: 2022-08-18 13:36:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62fd176c$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > jeśli drzwi będą miały klamki, to ich nie otworzysz z powodu
    > odkształceń nadwozia.

    Potwierdzam Siara.
    Głupie uczucie bo drzwi tylko sie uchylą a potem spreżynują.

  • 20. Data: 2022-08-18 14:03:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 12:45:26 +0200, heby wrote:
> [...]
    > czyli brak klamki?

    > Oni mają nożyce. A jak nie mają, to mają szlifierkę.

    I rozpieraki. Drzwi nie wytrzymaja :-)

    J.