  • Data: 2012-06-05 09:51:01
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-05 09:03, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Taka sama, jak obowiązek empirycznego sprawdzania każdej oczywistości.

    Ale to co piszesz w tym wypadku nie jest oczywistością. Jak się umie
    jeździć i myśleć (przewidywać sytuacje na drodze) i do tego zna się to
    miasto po którym się jeździ to można naprawdę zmniejszyć zużycie w
    mieście znacząco jednocześnie nie stając się zawalidrogą. Przykład z
    dziś, na światłach obok mnie jakieś A4, zielone, on pedał w podłodze, ja
    spokojnie, na 200m przed kolejnymi światłami zdejmuje noge z gazu bo
    wiem, że i tak nie zdążę na zielonym. On nurkuje przed kolejnym
    skrzyżowanie, ja dojeżdżam powoli. Z kolejnych świateł odjeżdżamy razem,
    tym razem on zostaje w tyle bo już go pokarało, ale ja tym rzem jednak
    już ruszam dość żwawo (ale bez szaleństw) i na następnych przelatuje na
    zielonym, podczas gdy go łapie czerwone. Ul. Okrzei we Włocławku
    kierunek Toruń od Netto do BP. Spaliłem znacznie mniej od niego, a w
    efekcie końcowym odcinek przejechałem szybciej. EcoDriving to nie bycie
    kapeluszem, a optymalizacja jazdy.