eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Data: 2012-05-27 13:36:28
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "PavveL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jpt3dv$odk$...@u...news.interia.pl...
    >>
    > Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
    > osiągi...
    >>
    >
    >
    > Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
    > wierzyć uzyskanym wynikom?
    > Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
    > silnikowej, według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia
    > podwoziowa mierzy siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment
    > obr. silnika. Z nie wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A
    > norma określa temp. i wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa,
    > obciążenie lub nie silnika dodatkowym osprzętem itd. itp.)
    >
    > Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
    > szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
    > nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów.
    > Bo "panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już".

    To zmierz po i przed "naprawą: na tej samej hamowni i ten problem masz z
    głowy.
    Przyciąć diesla żeby mniej palił nie jest problemem, pytanie czy to
    przyniesie więcej szkody czy pożytku.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: