  • 241. Data: 2013-04-23 16:12:49
    Temat: Re: Spalanie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Mirku, ale mnie sie wydaje ze jezdze dosc przewidujaco, szczegolnie
    > znanymi trasami.
    > I co ? I wcale nie chce wyjsc malo :-(

    A byłes kiedys na kursie eco?
    Może jednak coś mozna zrobić lepiej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 242. Data: 2013-04-23 16:21:18
    Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-22 23:12:21 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > To zależy od kształtu zbiornika i od czułości wskaźnika.
    > Bardzo ważny parametr, bardzo przydatny dla pewnych kierowców. Możesz
    > to zmierzyć.
    > Na pewno ci się przyda.

    Czyli nie znasz odpowiedzi na to proste pytanie dotyczące twojego samochodu.
    Tak myślałem.

    --
    Bydlę

  • 243. Data: 2013-04-23 17:01:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a)

    >A byłes kiedys na kursie eco?
    >Może jednak coś mozna zrobić lepiej?

    Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu, aby
    sie nie dalo wcisnac do oporu ?
    No i o tym mowa, bez zmiany stylu jazdy chyba spadku nie bedzie, a
    zmieniac ... nie chce :-P

    J.

  • 244. Data: 2013-04-23 18:23:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A nie jest tak? Chcesz powiedzieć, ze jazda np. z obrotami 2000 na 4 i 5
    > biegu zuzywa tyle samo paliwa?

    Chcę powiedzieć, że silnik zużywa paliwo na rozpędzanie samochodu

  • 245. Data: 2013-04-23 18:27:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:51764999$0$26701$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > Dnia 2013-04-22 17:04, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym możliwym
    > biegu przy prędkości przelotowej

    Najniższym?

    > inną zasadą (nawet bym powiedział najważniejszą) eco drivingu
    > (prawdziwego) jest przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca
    > używać jak najmniej.

    No wiem, pisałeś.
    Tyle że to oznacza też mniejsze (mniej częste) używanie gazu i o to mi szło.

  • 246. Data: 2013-04-23 18:48:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu, aby
    > sie nie dalo wcisnac do oporu ?

    A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
    IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o 70%
    mocy samochodu.

    > No i o tym mowa, bez zmiany stylu jazdy chyba spadku nie bedzie, a
    > zmieniac ... nie chce :-P

    Taki madry, siwy człowiek powiedział kiedys, że tylko glupcy robiąc to samo
    oczekują innych rezultatów.
    No offence ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 247. Data: 2013-04-23 20:14:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Najniższym?

    :) Oczywiście najwyższym.

    > No wiem, pisałeś.
    > Tyle że to oznacza też mniejsze (mniej częste) używanie gazu i o to mi
    > szło.

    Raz mniejsze, raz wieksze. Widze, ze w oddali swiatło zmienia sie na
    zielone i musze przyspieszyc aby zdarzyc to przyspieszam, aby nie musiec
    ponownie od zera rozpedzac samochodu.
    Widze, ze jeden pas jest pusty a drugi sie wlecze, ale zeby wjechac na ten
    wolny to musze dynamicznie ruszyc aby szybko nabrac predkosci i nie
    blokowac drogi jadacym szybko to dynamicznie ruszam.
    To nie jest tak, ze zawsze mniej i rzadziej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 248. Data: 2013-04-23 20:14:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chcę powiedzieć, że silnik zużywa paliwo na rozpędzanie samochodu

    No to jest miedzy nami zgoda. ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 249. Data: 2013-04-23 21:23:02
    Od: "Jaskot" <f...@g...pl>

    > Czyli nie znasz odpowiedzi na to proste pytanie dotyczące twojego
    > samochodu.
    > Tak myślałem.

    Pytanie jest proste, ale odpowiedź już nie.
    Jestem pewien, że na to proste pytanie ty też nie znasz odpowiedzi. No
    chyba, ze chcialo ci się robić pomiary. Mnie się nie chciało i nie mam
    takiej potrzeby.
    Powtarzam. Moja metoda zakłada odczyt licznika km
    dwa razy, przy tym samym położeniu wskazówki wskaźnika paliwa. Raz przed
    tankowaniem i drugi raz po tankowaniu i po wyjechaniu paliwa do tego samego
    poziomu co przy odczycie km przed tankowaniem.
    Oczywiście pomiar nie jest idealny, bo na pewno ta sama pozycja wskazówki
    za drugim razem nie gwarantuje tego samego poziomu paliwa. Ale błąd się
    minimalizuje, gdy odczyty są przeprowadzane w tych samych warunkach.
    Łatwiej jest lać do pełna. Kiedyś nalałem paliwo pod korek, ale później mi
    śmierdziało. Gdzieś paliwo musiało się wylewać. Przy trochę niższym
    poziomie nie ma tego problemu.

  • 250. Data: 2013-04-23 21:30:24
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-23 21:23:02 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Pytanie jest proste, ale odpowiedź już nie.

    Sprawa jest prosta - używasz wskazówki analogowego urządzenia, które
    nie jest w stanie pokazać precyzyjnie liczby litrów w baku. Jeszcze
    większe problemy ma z pokazaniem jednego litra.
    Tobie nie przeszkadza i precyzyjnie odczytujesz te dane.
    Dlatego zapytałem, ale najwyraźniej przy pierwszej próbie nie
    wiedziałeś co powiedzieć.

    > Jestem pewien, że na to proste pytanie ty też nie znasz odpowiedzi.

    Ale ja nie posługuję się tym narzędziem, tylko ty.
    Dlatego to ja zadałem to pytanie.
    Tobie.

    > chyba, ze chcialo ci się robić pomiary. Mnie się nie chciało i nie mam
    > takiej potrzeby.

    Czyli nie wiesz - ani ile masz, ani jak mierzyć.
    Dobrze czułem...

    --
    Bydlę