  • 31. Data: 2019-01-02 12:11:28
    Temat: Re: Spalanie mały gofnopojazd
    Od: z <...@...pl>

    Mój pali 5 czy to po okolicy czy po autobanie.

    Yaris d4d 2005 od 4,3 do 5,6.
    Jak go kupowałem to niedowierzałem obietnicom
    A teraz aż żal sprzedawać :-)

  • 32. Data: 2019-01-02 13:28:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 Jan 2019 14:16:05 +0100, Peter <p...@o...pl> wrote:
    > Narzekałem że moja podstawowa CORSA (nówka) 1.4 75KM pali na tych
    > samych
    > trasach 6.25 - 7.5 ale corsa przy foxie to limuzyna...

    No jak się przekracza 80km/h to niedziwota. Miałem poprzednika foxa
    czyli Lupo 3L i to była rewelacja. Jak nim się jechało 80 km/h na
    trasie to spalanie było na poziomie deklarowanych 3l a nawet mniej:
    2.5-2.8.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2019-01-02 13:39:32
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 02-01-2019 o 02:20, Tomasz Pyra pisze:

    > Jakoś pomyślałem że to było 55kW.
    > Jak to 55KM to może faktycznie - 120km/h to już tam pewnie prędkość
    > maksymalna blisko i silnik mocno obciążony traci sprawność?
    >
    > To takim to nie wiem, nigdy nie miałem 126p ;)

    55 KM to łączna moc ponad dwóch maluchów!

    yabba

  • 34. Data: 2019-01-02 15:39:37
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Co ci szkodzi spróbować. Jakieś twarde letnie na pewno dadzą efekt.
    > No i przejrzyj hamulce. I zmień cpn. Gdzie tankujesz?

    ARGE

    dodam że to mniej więcej ciągle ta sama trasa:
    Kraków-Solina-Kraków = 250km w jedną stronę +250 powrót
    https://goo.gl/maps/cvvrDcVP94B2

    Tam jest 260km po autostradzie(110 do 130km/h) i reszta po lokalnych
    drogach (70-90km/h)

    > Zastanawia mnie dlaczego ci pali tak mało w mieście a tak dużo w
    > trasie. Może ciśniesz mały silnik pod wiatr a on i tak nie pójdzie.

    no to mnie właśnie zastanawia, ja obstawiam te opony, jeszcze dzisiaj w
    pracy ktoś mi zasugerował że może poprzedni właściciel zrobił jakiś
    cziptuning? bo samochodzik jest stylizowany na sportowo i wydaje mi się
    że chodzi zdecydowanie żwawiej niż panda 1.1 o tej samej mocy, a co
    ciekawe w dowodzie rejestracyjnym nie mam mocy silnika! :)

    samochód sprowadzony z niemiec od pierwszego właściciela - nie mam
    żadnego kontaktu

  • 35. Data: 2019-01-02 17:41:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 11:59, Budzik pisze:

    > Ale mowisz o raportach od ludzi czy o danych fabrycznych?

    Jedne lepsze od drugich;)

  • 36. Data: 2019-01-02 18:51:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 11:03 Przemyslaw P. <p...@g...com> pisze:

    > Dojeżdżałem swego czasu 45km w jedną stronę 6 dni w tygodniu. Spalanie
    > nigdy nie było dla mnie istotnym parametrem w ocenie auta

    U mnie 1 litr więcej na 100km to jest 200-300 zł miesięcznie wiecej wydane
    na pliwo.
    Rocznie to już jest kwota, która prawie wystarczy na OC/AC lub nowe opony.

    TG

  • 37. Data: 2019-01-02 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Mój pali 5 czy to po okolicy czy po autobanie.
    >
    > Yaris d4d 2005 od 4,3 do 5,6.
    > Jak go kupowałem to niedowierzałem obietnicom
    > A teraz aż żal sprzedawać :-)

    To ja miałem wiekszy rozrzut w yarisce 1.4 90km
    Bo od 4,1 do 7,5.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 38. Data: 2019-01-02 21:18:34
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Życie byłoby smutne, gdybym miał patrzeć tylko na spalanie...
    Szczerze, wiem mniej więcej ile palą auta, którymi jeżdżę, ale nie sprawdzam co
    tankowanie, ile tym razem mi spalił. Trzeba wlać i tyle. Opony też sprawdzacie, ile
    km na nich robicie? Ja kojarzę mniej więcej datę zakupu i wiem ile sezonów
    przejechał, resztę informacji mam na bieżniku.

  • 39. Data: 2019-01-02 21:38:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 02 Jan 2019 12:18:34 -0800, Przemyslaw P. wrote:
    > Życie byłoby smutne, gdybym miał patrzeć tylko na spalanie...
    > Szczerze, wiem mniej więcej ile palą auta, którymi jeżdżę, ale nie
    > sprawdzam co tankowanie, ile tym razem mi spalił. Trzeba wlać i tyle.

    Od czasu do czasu warto jednak zainteresować się tematem i zmierzyć.
    Zwiększone spalanie to często objaw usterki, którą lepiej wychwycić zanim
    narobi dalszych szkód (wariująca sonda lambda, nieszczelny tłok, lejący
    wtryskiwacz...). A komputer (jeśli jest) nie zawsze jest w stanie
    wszystko wykryć od razu.

    W swoim samochodzie co prawda tego nie robię, ale to dlatego że u mnie
    spalanie oscyluje między 10 a 20l/100 z racji różnorodności zastosowań,
    poza tym nie tankuję pod korek żeby nie przelać. Ale gdybym wykonywał
    systematycznie jakieś typowe trasy i tankował na stacji to na pewno
    liczyłbym skrzętnie spalanie przy każdym tankowaniu.

    Mateusz

  • 40. Data: 2019-01-02 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemyslaw P. p...@g...com ...

> [...]
    > tyle. Opony też sprawdzacie, ile km na nich robicie? Ja kojarzę
    > mniej więcej datę zakupu i wiem ile sezonów przejechał, resztę

    Kazdemu według potrzeb. :)
    Nie ma w takiej swiadomosci nic złego.
    Mniejsze spalanie (w tym samym amochodzie) to najczesciej rowniez
    mniejsze koszty obsługi (klocki, zawieszenie, naped a czasem i grubsze
    sprawy)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z