  • 21. Data: 2019-01-01 22:59:53
    Temat: Re: Spalanie mały gofnopojazd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Ogólnie 7l przy 110-120 to wydaje się dość dużo.
    > Mi 1.6 156KM pali wtedy jakieś 5.5l

    Ale porównujesz 156 do 55...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 22. Data: 2019-01-01 23:58:32
    Temat: Spalanie mały gofnopojazd
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    U mnie zmiana opon z 235 na 205 to prawie litr różnicy. Prawie, bo latem dochodzi
    jeszcze częściej klima, to realnie pewnie około 0.5~0.7l. Tyle, że nigdy nie
    zaprzątam sobie tym głowy, spali zawsze tyle, ile mu wleję do baku. Co za różnica,
    litr mniej lub więcej.

  • 23. Data: 2019-01-02 00:13:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-01-01 21:36, p...@g...com wrote:
    > Raport spalania pokazuje średnie 6.77 (211 aut) plus szersze i kiepskie opony czyli
    wszystko jest w porządku. Dyche osiągają tylko ci co chcą szybko słabym autem
    jeździć.
    No i u mnie Corsa 1,2 75 KM po mieście przy średnich przebiegach
    dziennych ~7 km tak z 10 l teraz pali. W lecie z 9. W trasie 110-120
    km/h (większość po S8) tak z 6,7. I wcale nie uważam, że motor mam jakoś
    uszkodzony. :-) A gdybym miał dizla, który wg ,,książki" pali 5 l, to by
    mi przy tych przebiegach i mojej jeździe z 15 l palił. :-) W dodatku
    droższego paliwa. :-)

  • 24. Data: 2019-01-02 00:17:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Przemyslaw P. pisze tak:

    > Co za różnica, litr mniej lub więcej.

    Może jak się dojeżdza 30km do pracy to się uzbiera.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 25. Data: 2019-01-02 02:20:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-01-01 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Ale porównujesz 156 do 55...

    Jakoś pomyślałem że to było 55kW.
    Jak to 55KM to może faktycznie - 120km/h to już tam pewnie prędkość
    maksymalna blisko i silnik mocno obciążony traci sprawność?

    To takim to nie wiem, nigdy nie miałem 126p ;)

  • 26. Data: 2019-01-02 06:48:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.01.2019 o 22:59, Budzik pisze:

    > Moze po prostu wpisywac sie na takie strony mają skłonnosc ci ktorzy
    > jezdza ekonomicznie?

    Może - tak czy inaczej raporty spalania są zwykle zaniżone do
    absurdalnych wartości.

    Shrek

  • 27. Data: 2019-01-02 08:59:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Jan 2019 14:16:05 +0100, Peter

    > Czy ten gofnopojazd ma tyle palić???

    Moja żona ma Spacestara 3-cyl 1.2ccm i jej spala w mieście 5-5.5, w trasie
    podobnie. Mnie średnio +2L. :P Oczywiście bez klimy. Od zawsze pisałem, że
    mały silnik wcale nie musi palić znacząco mniej (jeśli się chce podobne
    parametry jazdy uzyskać, w sensie dynamiki jazdy). Dlatego tak cudownie
    się, w porónaniu ze spejstarem jeździło mievem który miał spalanie
    1-2L/100km nawet przy pałowaniu zostawiając wszystkich w blokach na
    światłach praktycznie w absolutnej ciszy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2019-01-02 10:03:32
    Od: p...@g...com

    --Może - tak czy inaczej raporty spalania są zwykle zaniżone do absurdalnych
    wartości.

    absurdalnie zanizone to sa dane producenta a tutaj mamy prawie 7 l sredniego i 10
    maksymalnego co dodajac wspomniane opony daje jak najbardziej wiarygodny wynik:

    W mieście spalanie wyszło mi 8.5
    Pojechałem na autostradę, zrobiłem trasę 300km (110-120km/h) i spalanie
    wyszło mi 7.25

    taki silniczek od kosiarki w trybie PSJ jest ekonomiczny ale jak ktos probuje nim
    dynamicznie jezdzic to musi liczyc sie z kosztami, ze znanych mi popierdulek (zona
    kolegi jezdzi w Hannowerze) tylko stare Lupo spelnia obietnice producenta tzn zuzycie
    nie przekracza 4l obojetnie miasto czy autostrada

    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswa
    gen/984-Lupo_3L.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehiclety
    pe=1&powerunit=2

  • 29. Data: 2019-01-02 11:03:28
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Dojeżdżałem swego czasu 45km w jedną stronę 6 dni w tygodniu. Spalanie nigdy nie było
    dla mnie istotnym parametrem w ocenie auta

  • 30. Data: 2019-01-02 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Może - tak czy inaczej raporty spalania są zwykle zaniżone do
    > absurdalnych wartości.

    Ale mowisz o raportach od ludzi czy o danych fabrycznych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.