  • 81. Data: 2013-04-13 22:38:56
    Temat: Re: Spalanie
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-04-10 21:28, jerzu pisze:

    > Wiesz, niektórym 2.5 v6 pali 11 litrów LPG :)

    Przy spokojnej trasie moja 3.0 V6 pali 8l/100km i nie jest to prędkość
    kapelusza (nie dałbym rady) :)

    Pozdr.

  • 82. Data: 2013-04-13 22:39:51
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-04-13 22:38, DoQ pisze:

    > Przy spokojnej trasie moja 3.0 V6 pali 8l/100km i nie jest to prędkość
    > kapelusza (nie dałbym rady) :)

    Oczywiście NoPb98 a nie LPG:)

  • 83. Data: 2013-04-13 23:06:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 12:58:03 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
    > Naprawde? To nie musisz pierwszy raz tankowac _dokladnie_ jak sie zaswieci
    kontrolka? No to ile spalilem:
    > zaswiecila sie kontolka, przejechalem jeszcze 47km i wlalem 18 litrow. Kontrolka
    zapalila sie za kolejne 200km. Ile spalilem? Konkretna liczbe prosze.

    18/247.

    Masz inne zdanie ?

    J.

  • 84. Data: 2013-04-13 23:39:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Raz zobaczone ? Watpie.

    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi.
    Skoro od 10 lat daję radę zapamiętywać, do czasu wpisania do Excela, to Ty
    wiesz lepiej że nie daję rady?

    > Zartujesz. A skad komputer wie na ile zostalo ?
    > Jakos sobie liczy, i byc moze zapala lampke gdy wyswietla 90 :-)

    Nie, raz to jest 87, raz 88, a jak akurat zdarza się na trasie i średnie
    spalanie jest o 1-1,5 l mniejsze, to zdarza mu się i 120 pokazać.

    > Musialbys pojezdzic do konca paliwa pare razy i sprawdzic na ile
    > dokladnie przewidzial ... ale jak znam samochody, to gdzies przy 50km
    > przestanie pokazywac zasieg :-)

    Dokładnie tak robi.

    > Poprzednie bylo do pelna, to jest do pelna - pozostaje tylko kwestia
    > co mierzy poziom dokladniej - dystrybutor na stacji

    Dystrybutor nie mierzy ilości paliwa w baku, więc nie przydaje się do
    stwierdzania ile w nim jest paliwa.

  • 85. Data: 2013-04-13 23:44:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    oglegroups.com...

    > Naprawde? To nie musisz pierwszy raz tankowac _dokladnie_ jak sie zaswieci
    > kontrolka?

    Nie, bo i po co?

    > No to ile spalilem:
    > zaswiecila sie kontolka, przejechalem jeszcze 47km i wlalem 18 litrow.
    > Kontrolka zapalila sie za kolejne 200km. Ile spalilem? Konkretna liczbe

    7,2874493 l/100 km

    Co w tym takiego trudnego, bo nie czaje?

    > no wlasnie, LOL. Jesli nie wiesz ile bylo w baku za pierwszym razem (np.
    > znalazles stacje po 40 km od zapalenia kontrolki) to nie da sie policzyc
    > ile spaliles.

    Oczywiscie ze sie da, bo zupelnie nieistotny jest moment tankowania.
    Wazny jest moment wyznaczania przebiegu, a ten ma miejsce w momencie
    zapalenia sie rezerwy.

    > Rany boskie! Czego Ci znowu brakuje?
    > 1. Wlewasz do pelna. Zapisujesz stan licznika
    > 2. Wlewasz znowu do pelna.

    Nic trudnego, tyle ze nie masz dokladnie ZADNEJ wiedzy, czy Twoje pierwsze
    pelno=Twoje drugie pelno.
    Wystarczy ze krzywo staniesz na stacji, albo temperatura sie zmieni i juz
    wyniki z czapy.

  • 86. Data: 2013-04-13 23:45:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > 18/247.
    >
    > Masz inne zdanie ?

    Ja nie rozumiem jego problemów z arytmetyką, ale naprawdę obstawiam
    humanistę, dla którego matematyka i fizyka to czarna magia.

  • 87. Data: 2013-04-13 23:56:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 13 Apr 2013 23:39:23 +0200 osobnik zwany Cavallino
    napisał:

    > Dystrybutor nie mierzy ilości paliwa w baku, więc nie przydaje się do
    > stwierdzania ile w nim jest paliwa.

    a co mnie obchodzi ile było w baku?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 88. Data: 2013-04-14 00:15:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Twoje rzecz jasna.
    > Ilosc litrów posiadanych w baku po zatankowaniu "do pelna" to jest
    > niewiadoma, zalezy to od tak wielu czynników, ze spokojnie mozna w ogóle
    > nie brac pod uwage takiego kryterium.

    Rejestruje swoje tankowania z uzupełniania do pełna i różnice zużycia są
    minialne, mniejsze od rozrzutów jakie ludzie notują w przeróżnych serwisach
    które to rozrzuty dałoby się zresztą prędzej inną jazdą wyjaśnić niż
    niedolaniem nie pełna.

  • 89. Data: 2013-04-14 00:37:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dystrybutor nie mierzy ilości paliwa w baku, więc nie przydaje się do
    > stwierdzania ile w nim jest paliwa.

    Ale chłopie ... jak zanotowałeś przebieg na poprzednim tankowaniu do pełna i
    teraz nalewasz też do pełna to spaliłeś na tym dystansie tyle ile właśnie
    wlałeś. Zapalnie lampki rezerwy nie ma powodu być dokładniejsze od
    uzupełniania do pełna. Wręcz przeciwnie, z natury pomiaru w trasie kontra
    pomiaru stojącego pojazdu na wypoziomowanej powierzchni stacji dokładniejsze
    być nie może. Sądząc po osiąganych przeze mnie rozbieżnościach, ta
    dokładność musi być większa niż litr czy nawet pół/100km.

  • 90. Data: 2013-04-14 00:47:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > pelno=Twoje drugie pelno.
    > Wystarczy ze krzywo staniesz na stacji, albo temperatura sie zmieni i juz

    Puknj się w głowę. Powierzchnia tankowania na stacji jest poziomowana by
    pojazdy nie toczyły się same. Nawet gdybyś nierówno stanął to tankując do
    pełna masz co najwyżej różnicę pochylonej powierzchni paliwa w rurze idącej
    do baku bo bak masz już cały wypełniony, czyli np 0,2l wobec tankowanych np
    20l. To to jest niedokładność 1%. Twój samochód na pewno nie mierzy
    dokładniej rezerwy podczas jazdy bo paliwo w baku wypełnia go na powierzchni
    wielokrotnie większej od powierzchni w rurze do baku a na dodatek twój
    samochód ciągle buja się i np jedzie po ciągle pochylonej lewo/prawo drodze.