-
251. Data: 2013-04-23 21:48:51
Temat: Re: Spalanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 23 Apr 2013 16:48:17 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:
>> Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu, aby
>> sie nie dalo wcisnac do oporu ?
> A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
> IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o 70%
> mocy samochodu.
Myslalem o znacznie wiekszym ograniczeniu, 70% mocy nadal duzo zlopie
:-P
>> No i o tym mowa, bez zmiany stylu jazdy chyba spadku nie bedzie, a
>> zmieniac ... nie chce :-P
> Taki madry, siwy człowiek powiedział kiedys, że tylko glupcy robiąc to samo
> oczekują innych rezultatów.
> No offence ;-)
Tym niemniej cos mi sie widzi ze dochodzimy do meritum - oszczednie,
czyli kapeluszniczo :-)
J.
-
252. Data: 2013-04-23 22:05:53
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: "Jaskot" <f...@g...pl>
Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:kl6ngg$9or$1@cougar.axelspringer.pl...
>
> Sprawa jest prosta - używasz wskazówki analogowego urządzenia, które nie
> jest w stanie pokazać precyzyjnie liczby litrów w baku. Jeszcze większe
> problemy ma z pokazaniem jednego litra.
> Tobie nie przeszkadza i precyzyjnie odczytujesz te dane.
Nie potrzebuję "liczby litrów w baku".
Nie potrzebuję "pokazania jednego litra".
Nie odczytuję tych danych bo ich nie potrzebuje, ani nie mam takiego
wskaźnika, aby to odczytać.
Nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem. Wróć może do mojego postu
w ktorym opisałem to w punktach.
> Czyli nie wiesz - ani ile masz, ani jak mierzyć.
> Dobrze czułem...
> --
> Bydlę
Napisałem ci w poprzednim poście jak mierzę i wyciąłeś to.
Lepiej jednak przeczytaj mój wcześniejszy post
w ktorym opisałem to w punktach. Zresztą zacytuję go niżej :
Post z dn 22.04.2013 08:56 :
A moze taka metoda liczenia zuzycia :
1. Zapisuje licznik kilometrów.
2. Zapisuje wskaznik paliwa.
3. Tankuje paliwo.
4. Jezdze do momentu az wskaznik paliwa pokaze stan z pkt.2.
5. Zapisuje stan licznika kilometrów.
6. Ilosc paliwa z pkt.3 dziele przez przejechane kilometry.
7. W wyniku mam jednostkowe zuzycie paliwa.
Przyklad :
1. 23 540 km
2. 1/4
3. 20 litrów
4. 1/4
5. 23 940 km
6. 20 ltr / 400 km
7. 5 ltr / 100 km.
-
253. Data: 2013-04-23 22:22:09
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-04-23 22:05:53 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:
>
> Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:kl6ngg$9or$1@cougar.axelspringer.pl...
>>
>> Sprawa jest prosta - używasz wskazówki analogowego urządzenia, które nie
>> jest w stanie pokazać precyzyjnie liczby litrów w baku. Jeszcze większe
>> problemy ma z pokazaniem jednego litra.
>> Tobie nie przeszkadza i precyzyjnie odczytujesz te dane.
>
> Nie potrzebuję "liczby litrów w baku".
Wiem.
Nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie.
Mam przypomnieć, czy nie rozumiesz o co chodzi?
>
> Napisałem ci w poprzednim poście jak mierzę i wyciąłeś to.
I wytnę wszystko, co nie jest odpowiedzią na moje pytanie.
Jeśli nie masz pojęcia jak działają takie wskaźniki, to i cały pomiar
możesz sobie...
> 2. Zapisuje wskaznik paliwa.
To raz jeszcze: jak miernik wskazuje zużycie jednego litra?
--
Bydlę
-
254. Data: 2013-04-23 22:30:11
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Jaskot" <f...@g...pl>
>>
>> Czyli nie znasz odpowiedzi na to proste pytanie dotyczące twojego
>> samochodu.
>> Tak myślałem.
>
> Pytanie jest proste, ale odpowiedź już nie.
> Jestem pewien, że na to proste pytanie ty też nie znasz odpowiedzi. No
> chyba, ze chcialo ci się robić pomiary. Mnie się nie chciało i nie mam
> takiej potrzeby.
Twierdziłeś, że odczyt powtarzalny jest.
> Powtarzam. Moja metoda zakłada odczyt licznika km
> dwa razy, przy tym samym położeniu wskazówki wskaźnika paliwa.
To dwa razy popełniasz błąd pomiaru.
> Raz przed
> tankowaniem i drugi raz po tankowaniu i po wyjechaniu paliwa do tego
> samego
> poziomu co przy odczycie km przed tankowaniem.
Rodzi się pytanie jaka jest różnica ilości paliwa tych dwóch pomiarów.
> Oczywiście pomiar nie jest idealny, bo na pewno ta sama pozycja wskazówki
> za drugim razem nie gwarantuje tego samego poziomu paliwa. Ale błąd się
> minimalizuje, gdy odczyty są przeprowadzane w tych samych warunkach.
Te same warunki to masz na wypoziomowanej powierzchni stacji benzynowej a
nie na drodze.
> Łatwiej jest lać do pełna. Kiedyś nalałem paliwo pod korek, ale później mi
> śmierdziało. Gdzieś paliwo musiało się wylewać. Przy trochę niższym
> poziomie nie ma tego problemu.
>
Może jakąś dziurę masz i Ci ptak gniazdko zrobił ? Mnie kiedyś na słupie
zrobił. Ale to bocian był. A wiadomo bocian to szczęście w domu. Myślę, że
nawet jakby jaskólka gniazdo zrobiła to by było szczęście. Ale szczęścia
minimalizują się, gdy są przeprowadzane w tych samych warunkach. Itp itd
-
255. Data: 2013-04-23 22:34:12
Temat: Re: Spalanie ...
Od: "Jaskot" <f...@g...pl>
Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:kl6qhh$eg7$1@cougar.axelspringer.pl...
>
> To raz jeszcze: jak miernik wskazuje zużycie jednego litra?
>
> --
> Bydlę
Lekcja skończona.
Od teraz mogę udzielać tylko korepetycji.
-
256. Data: 2013-04-24 00:47:15
Temat: Re: Spalanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>> Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu, aby
>>> sie nie dalo wcisnac do oporu ?
>> A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
>> IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o
>> 70% mocy samochodu.
>
> Myslalem o znacznie wiekszym ograniczeniu, 70% mocy nadal duzo zlopie
>:-P
>
duzo ale krótko
osiagasz zakładana predkosc i potem jedziesz ze wzglednie stałą predkoscia.
>>> No i o tym mowa, bez zmiany stylu jazdy chyba spadku nie bedzie, a
>>> zmieniac ... nie chce :-P
>> Taki madry, siwy człowiek powiedział kiedys, że tylko glupcy robiąc
>> to samo oczekują innych rezultatów.
>> No offence ;-)
>
> Tym niemniej cos mi sie widzi ze dochodzimy do meritum - oszczednie,
> czyli kapeluszniczo :-)
Rozumiem, ze ten usmieszek to ironia?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
braku władzy." Niels Bohr
-
257. Data: 2013-04-24 00:47:15
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail f...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
> Przyklad :
> 1. 23 540 km
> 2. 1/4
> 3. 20 litrów
> 4. 1/4
> 5. 23 940 km
> 6. 20 ltr / 400 km
> 7. 5 ltr / 100 km.
Jak masz 40 litrowy zbiornik to 1/4 moze zapewne pokazywac zarówno 8 jak i
14 litrów.
Wiec w najgorszym razie bedzie:
23540
1/4 (14 litrów)
20 litrów
1/4 (8 litrów)
23940
5 l / 100
A tak naprawde ponad 6 litrów. Duzy błąd.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard
-
258. Data: 2013-04-24 08:47:39
Temat: Re: Spalanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 23 Apr 2013 22:47:15 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:
>>>> Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu, aby
>>>> sie nie dalo wcisnac do oporu ?
>>> A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
>>> IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o
>>> 70% mocy samochodu.
>> Myslalem o znacznie wiekszym ograniczeniu, 70% mocy nadal duzo zlopie
>>:-P
> duzo ale krótko
> osiagasz zakładana predkosc i potem jedziesz ze wzglednie stałą predkoscia.
Obawiam sie ze zakladana prze zemnie predkosc nie przystaje do zasad
ekodrivingu i dlatego nic nie wychodzi :-)
A pomoc na to moze ograniczenie mocy do 20-30% :-)
J.
-
259. Data: 2013-04-24 08:48:31
Temat: Re: Spalanie
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2013-04-23 18:27, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym
>> możliwym biegu przy prędkości przelotowej
>
> Najniższym?
My bad - najwyższym oczywiście :)
>
>> inną zasadą (nawet bym powiedział najważniejszą) eco drivingu
>> (prawdziwego) jest przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca
>> używać jak najmniej.
>
> No wiem, pisałeś.
> Tyle że to oznacza też mniejsze (mniej częste) używanie gazu i o to mi
> szło.
Jeśli tak to rozumiesz to racja. Im więcej hamowania silnikiem tym mniej
statystycznie się gazu używa, ale nie oznacza to "A jak gazu używasz, to
i musisz częsciej używać hamulca" tylko --> A jak gazu *nadmiernie*
używasz, to i musisz częsciej używać hamulca:)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
260. Data: 2013-04-24 08:51:54
Temat: Re: Spalanie
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2013-04-23 14:41, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
>> Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym
>> możliwym biegu przy prędkości przelotowej inną zasadą (nawet bym
>> powiedział najważniejszą) eco drivingu (prawdziwego) jest
>> przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca używać jak najmniej.
>> Próbowałem tego na szkoleniu i efekty były widoczne od razu
>> praktycznie bez skutków ubocznych w dynamice jazdy. Instruktor zrobił
>> przejazd demonstracyjny i spalił jeszcze mniej (wyraźnie) robiąc
>> lepszą średnią prędkość na trasie przejazdu (coś w tym stylu ta trasa
>> wyglądała - różne rodzaje dróg): http://tiny.pl/h8j1l
>
> Mirku, ale mnie sie wydaje ze jezdze dosc przewidujaco, szczegolnie
> znanymi trasami.
> I co ? I wcale nie chce wyjsc malo :-(
Może jednak nie do końca jeździsz przewidująco :)
Faktem jest jednak niezaprzeczalnym, że efekty eco jazdy są najlepiej
widoczne w jeździe miejskiej (przynajmniej u mnie jak próbuję ;) ). Poza
miastem jeśli jest mały ruch to ciężko coś ugrać bez zmniejszenie
średniej prędkości - w średnim lub dużym ruchu już łatwiej zobaczyć efekty.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++