-
241. Data: 2013-04-23 16:12:49
Temat: Re: Spalanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym
>>możliwym biegu przy prędkości przelotowej inną zasadą (nawet bym
>>powiedział najważniejszą) eco drivingu (prawdziwego) jest
>>przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca używać jak
>>najmniej.
>>Próbowałem tego na szkoleniu i efekty były widoczne od razu
>>praktycznie bez skutków ubocznych w dynamice jazdy. Instruktor zrobił
>>przejazd demonstracyjny i spalił jeszcze mniej (wyraźnie) robiąc
>>lepszą średnią prędkość na trasie przejazdu (coś w tym stylu ta trasa
>>wyglądała - różne rodzaje dróg): http://tiny.pl/h8j1l
>
> Mirku, ale mnie sie wydaje ze jezdze dosc przewidujaco, szczegolnie
> znanymi trasami.
> I co ? I wcale nie chce wyjsc malo :-(
>
A byłes kiedys na kursie eco?
Może jednak coś mozna zrobić lepiej?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho
-
242. Data: 2013-04-23 16:21:18
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-04-22 23:12:21 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:
>
> Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:kl4822$deb$1@cougar.axelspringer.pl...
>
>> I o ile przesuwa się wskazówka po zużyciu (się) jednego litra?
>>
>> --
>> Bydlę
>
> To zależy od kształtu zbiornika i od czułości wskaźnika.
> Bardzo ważny parametr, bardzo przydatny dla pewnych kierowców. Możesz
> to zmierzyć.
> Na pewno ci się przyda.
Czyli nie znasz odpowiedzi na to proste pytanie dotyczące twojego samochodu.
Tak myślałem.
--
Bydlę
-
243. Data: 2013-04-23 17:01:03
Temat: Re: Spalanie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a)
>>>Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym
>>>możliwym biegu przy prędkości przelotowej inną zasadą (nawet bym
>>>powiedział najważniejszą) eco drivingu (prawdziwego) jest
>>>przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca używać jak
>>>najmniej.
>>>Próbowałem tego na szkoleniu i efekty były widoczne od razu
>>>praktycznie bez skutków ubocznych w dynamice jazdy.
>
>> Mirku, ale mnie sie wydaje ze jezdze dosc przewidujaco, szczegolnie
>> znanymi trasami.
>> I co ? I wcale nie chce wyjsc malo :-(
>
>A byłes kiedys na kursie eco?
>Może jednak coś mozna zrobić lepiej?
Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu, aby
sie nie dalo wcisnac do oporu ?
No i o tym mowa, bez zmiany stylu jazdy chyba spadku nie bedzie, a
zmieniac ... nie chce :-P
J.
-
244. Data: 2013-04-23 18:23:42
Temat: Re: Spalanie
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
>>>>>>> Po pierwsze 50 to nigdy nie bedzie econo, ponieważ samochód najmniej
>>>>>>> pali na najwyzszym biegu i niskich obrotach. W zaleznosci od auta to
>>>>>>> bedzie raczej 60 km/h i wiecej.
>>>>>>
>>>>>> 50ka na 4-ce nie jest odpowiednia ?
>>>>>>
>>>>> Odpowiednia w jakim sensie?
>>>>
>>>> Tym powyżej
>>>>
>>> Ale ja pisalem o najwyzszym biegu a czworka takowym nie jest przeważnie.
>>
>> No to nie wiem czemu miałby mniej palić na 5-tce niż na 4-ce
>>
> A nie jest tak? Chcesz powiedzieć, ze jazda np. z obrotami 2000 na 4 i 5
> biegu zuzywa tyle samo paliwa?
Chcę powiedzieć, że silnik zużywa paliwo na rozpędzanie samochodu
-
245. Data: 2013-04-23 18:27:07
Temat: Re: Spalanie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:51764999$0$26701$6...@n...neostrad
a.pl...
> Dnia 2013-04-22 17:04, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>>> A jak gazu używasz, to i musisz częsciej używać hamulca,
>>>
>>> Nieprawda.
>>
>> Powiedz dzieciom w przedszkolu, to może uwierzą.
>> Choć pewnie o innej skali używania gazu myślisz po prostu.
>>
> Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym możliwym
> biegu przy prędkości przelotowej
Najniższym?
> inną zasadą (nawet bym powiedział najważniejszą) eco drivingu
> (prawdziwego) jest przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca
> używać jak najmniej.
No wiem, pisałeś.
Tyle że to oznacza też mniejsze (mniej częste) używanie gazu i o to mi szło.
-
246. Data: 2013-04-23 18:48:17
Temat: Re: Spalanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>>>Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym
>>>>możliwym biegu przy prędkości przelotowej inną zasadą (nawet bym
>>>>powiedział najważniejszą) eco drivingu (prawdziwego) jest
>>>>przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca używać jak
>>>>najmniej.
>>>>Próbowałem tego na szkoleniu i efekty były widoczne od razu
>>>>praktycznie bez skutków ubocznych w dynamice jazdy.
>>
>>> Mirku, ale mnie sie wydaje ze jezdze dosc przewidujaco, szczegolnie
>>> znanymi trasami.
>>> I co ? I wcale nie chce wyjsc malo :-(
>>
>>A byłes kiedys na kursie eco?
>>Może jednak coś mozna zrobić lepiej?
>
> Na pewno mozna, ale co - wziac cegle i podlozyc pod pedal gazu, aby
> sie nie dalo wcisnac do oporu ?
A tego to nie wiem, co musisz zmienić.
IMO szybkośc przyspieszania trzeba wyczuć. Podreczniki eco mowią o 70%
mocy samochodu.
> No i o tym mowa, bez zmiany stylu jazdy chyba spadku nie bedzie, a
> zmieniac ... nie chce :-P
Taki madry, siwy człowiek powiedział kiedys, że tylko glupcy robiąc to samo
oczekują innych rezultatów.
No offence ;-)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster
-
247. Data: 2013-04-23 20:14:48
Temat: Re: Spalanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>>>> A jak gazu używasz, to i musisz częsciej używać hamulca,
>>>>
>>>> Nieprawda.
>>>
>>> Powiedz dzieciom w przedszkolu, to może uwierzą.
>>> Choć pewnie o innej skali używania gazu myślisz po prostu.
>>>
>> Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym
>> możliwym biegu przy prędkości przelotowej
>
> Najniższym?
>
:) Oczywiście najwyższym.
>> inną zasadą (nawet bym powiedział najważniejszą) eco drivingu
>> (prawdziwego) jest przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego
>> hamulca używać jak najmniej.
>
> No wiem, pisałeś.
> Tyle że to oznacza też mniejsze (mniej częste) używanie gazu i o to mi
> szło.
Raz mniejsze, raz wieksze. Widze, ze w oddali swiatło zmienia sie na
zielone i musze przyspieszyc aby zdarzyc to przyspieszam, aby nie musiec
ponownie od zera rozpedzac samochodu.
Widze, ze jeden pas jest pusty a drugi sie wlecze, ale zeby wjechac na ten
wolny to musze dynamicznie ruszyc aby szybko nabrac predkosci i nie
blokowac drogi jadacym szybko to dynamicznie ruszam.
To nie jest tak, ze zawsze mniej i rzadziej.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski
-
248. Data: 2013-04-23 20:14:49
Temat: Re: Spalanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>>>>>>> Po pierwsze 50 to nigdy nie bedzie econo, ponieważ samochód
>>>>>>>> najmniej pali na najwyzszym biegu i niskich obrotach. W
>>>>>>>> zaleznosci od auta to bedzie raczej 60 km/h i wiecej.
>>>>>>>
>>>>>>> 50ka na 4-ce nie jest odpowiednia ?
>>>>>>>
>>>>>> Odpowiednia w jakim sensie?
>>>>>
>>>>> Tym powyżej
>>>>>
>>>> Ale ja pisalem o najwyzszym biegu a czworka takowym nie jest
>>>> przeważnie.
>>>
>>> No to nie wiem czemu miałby mniej palić na 5-tce niż na 4-ce
>>>
>> A nie jest tak? Chcesz powiedzieć, ze jazda np. z obrotami 2000 na 4
>> i 5 biegu zuzywa tyle samo paliwa?
>
> Chcę powiedzieć, że silnik zużywa paliwo na rozpędzanie samochodu
No to jest miedzy nami zgoda. ;-)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'
-
249. Data: 2013-04-23 21:23:02
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: "Jaskot" <f...@g...pl>
Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:kl65cu$6qk$1@cougar.axelspringer.pl...
>
> Czyli nie znasz odpowiedzi na to proste pytanie dotyczące twojego
> samochodu.
> Tak myślałem.
Pytanie jest proste, ale odpowiedź już nie.
Jestem pewien, że na to proste pytanie ty też nie znasz odpowiedzi. No
chyba, ze chcialo ci się robić pomiary. Mnie się nie chciało i nie mam
takiej potrzeby.
Powtarzam. Moja metoda zakłada odczyt licznika km
dwa razy, przy tym samym położeniu wskazówki wskaźnika paliwa. Raz przed
tankowaniem i drugi raz po tankowaniu i po wyjechaniu paliwa do tego samego
poziomu co przy odczycie km przed tankowaniem.
Oczywiście pomiar nie jest idealny, bo na pewno ta sama pozycja wskazówki
za drugim razem nie gwarantuje tego samego poziomu paliwa. Ale błąd się
minimalizuje, gdy odczyty są przeprowadzane w tych samych warunkach.
Łatwiej jest lać do pełna. Kiedyś nalałem paliwo pod korek, ale później mi
śmierdziało. Gdzieś paliwo musiało się wylewać. Przy trochę niższym
poziomie nie ma tego problemu.
-
250. Data: 2013-04-23 21:30:24
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-04-23 21:23:02 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:
>
> Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:kl65cu$6qk$1@cougar.axelspringer.pl...
>>
>> Czyli nie znasz odpowiedzi na to proste pytanie dotyczące twojego
>> samochodu.
>> Tak myślałem.
>
> Pytanie jest proste, ale odpowiedź już nie.
Sprawa jest prosta - używasz wskazówki analogowego urządzenia, które
nie jest w stanie pokazać precyzyjnie liczby litrów w baku. Jeszcze
większe problemy ma z pokazaniem jednego litra.
Tobie nie przeszkadza i precyzyjnie odczytujesz te dane.
Dlatego zapytałem, ale najwyraźniej przy pierwszej próbie nie
wiedziałeś co powiedzieć.
> Jestem pewien, że na to proste pytanie ty też nie znasz odpowiedzi.
Ale ja nie posługuję się tym narzędziem, tylko ty.
Dlatego to ja zadałem to pytanie.
Tobie.
> chyba, ze chcialo ci się robić pomiary. Mnie się nie chciało i nie mam
> takiej potrzeby.
Czyli nie wiesz - ani ile masz, ani jak mierzyć.
Dobrze czułem...
--
Bydlę