-
Data: 2010-08-08 14:44:45
Temat: Re: Spadek mocy po gwaltownym przyspieszaniu [Touran 2.0 TDI 140 KM]
Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
> Buhaha, Ty naprawde chcesz mnie smiechem zabic :>
> Dobra nie bede sie znecal.
Nad samym sobą ? ;->
> N75 to tylko zaworek, nie ma tam zadnego czujnika... to o czym piszesz to
> zadane wypelnienie podawane na ten zaworek w celu okreslonego jego
> otwarcia, co spowoduje okreslone przesuniecie silownika podcisnieniowego
> na turbosprezarce,
Dokładnie mówiąc N75 (czyli elektrozawór ;>) zapodaje podciśnienie na owy
siłownik (sztangę) aby ta przy niskich prędkościach obrotowych (a więc przy
małych prędkościach spalin) wysunęła kierownice spalin w turbince celem
zwiększenia prędkości wirnika sprężarkim.
Gdy obroty rosną i prędkość spalin też N75 dostaje info od ECU za ma sie
domknąć celem zmniejszenia podcisnienia do sztangi po to aby ta moga schować
łopatki kierownic VNT celem ograniczenia ciśnienia doładowania.
> a co za tym idzie okreslone wychylenie kierownic w samej turbosprezarce.
> Takze zakoduj sobie, ze to nie jest informacja zwrotna z zaworu N75
> mowiaca o jego otwarciu, tylko to jest informacja o tym jaka wartosc
> otwarcia, sterownik silnika zadal na ten zaworek (a czy sam zaworek
> wykonal ta opercje poprawnie, to juz inna bajka).
> Mozesz sie brandzlowac komputerem... VCDSami :P chociaz wystarczy zwykly
> VAG COM i interfejs za 20zl i sobie odczytac blad w postaci przekroczenia
> cisnienia doladowania,
Mądralo....VCDS to nowsza odmiana VAG COMa....(jakbyś widział choć raz ten
program to w oknie głównym pisze VAG-COM (VCDS) i numer __)
Interfejs za 20 zł który pójdzie po CANie...to chyba jakiś badziewny z chin.
Dobry i sprawdzony kabel KKL line z interfejsem który pójdzie u niego na
EDC16 kosztuje min. 60 zł.
Przyczyną przekroczonego doładowania może być wiele rzeczy....nie tylko
zapieczone VNT (choć najczęściej tak jest). Użytkownik darek.s który na
problem z Touranem nie wie czy właśnie jego dotyczy przeładowanie....a ty
próbujesz wszystki wmawiać że właśnie tak MA.
> mozesz odczytac aktualne cisnienie i porownac z oczekiwanym i dojsc do
> wniosku, ze jest za wysokie, ale dalej i tak musisz wykonac procedure
> opisana wczesniej, czyli sprawdzic podcisnienia, zaworek, wyczyscic
> turbosprezarke.
Owszem musi sprawdzić. Lecz wpierw musi wiedzić czy jest przeładowanie tak
jak na tych logach -
http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_19010.html spowodowane zapieczonymi
kierownicami czy jest niedoładowanie, które powoduje również słabą dynamikę
autka i przyczyną niedoładowania może być nieszczelność w dolocie, zatkany
reaktor katalityczny lub padnięta przepływka która obcina dawkę i tym samym
ECU wysyła info do N75 aby równiez zbił ciśnienie doładowania
Ponadto pytałem Ciebie jak sprawdzić prawidłowość działania N75 ( i innych
elementów które wymieniłeś w poprzednim poście) to mądralo nie napisałeś....
N75 sprawdzasz na dwa sposoby ... w linku wyżej który podałem patrzysz na
kolumne Duty Cycle i jeśli wartość będzie ciągle oscylowała poniżej 40 % to
oznacza że owy elektrozawór nie działa poprawnie lub jest przetarty kabelek
który idzie z ECU -
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2c9cf6983a
f1c9da.html
Drugi sposób to wypięcie wtyczki i łaczysz piny jeden do plusa akku a drugi
do masy i podczas zwierania powinieneś czuć kliknięcia w N75...
Niestety tego Karolku nie napisałeś....od razu rzucasz się na sprawdzenie
wszystkiego bez podstawowej diagnostyki sygnałów ECU.
> Podobnie jak do innych grupowych pajacow, slowa przepraszam nie oczekuje.
;-> Dam Ci kfiatki z Czarnobyla - kcesz ? ;-p
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.10 15:23 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją