  • Data: 2010-09-21 10:38:21
    Temat: Re: Spacerzoom do pentaksa
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Przejrzałem archiwum i ograniczam pytania do jednego:
    > Co lepsze (w sensie jakości obrazu) - tamron 18-200 czy sigma 18-200?

    IMVHO - Sigma.

    > O tamronie nienajlepiej wypoowiedzieli się optyczni,

    Optyczni... hm.. ;) Choc trzeba przyznac, ze tym razem byli nawet
    obiektywni.

    > Zatem - czy jest jeszcze gorzej jak w wypadku tamrona,
    > czy też może to to samo szkło z innym napisem?

    Zdecydowanie to NIE sa te same konstrukcje.

    Przerabialem niedawno temat i praktycznie w kazdym
    porownaniu Tamron wypadal gorzej (zeby nie powiedziec - zle).

    Nie wiem czy trafiles tu: http://www.tinyurl.pl?g8dpUho3
    Tekst sobie mozesz podarowac, ale sample warto poogladac.

    No i koniecznie:
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/175/cat/31
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/170/cat/23
    (kliknac w wykres "blur indeks" i pobawic sie suwaczkami)

    > Ewentualnie - czy istnieje coś lepszego, w tym zakresie
    > oczywiście i za podobne pieniądze? Budżet - do 1000 zł.

    Jak juz mowilem - przerabialem niedawno temat.
    Skonczylo sie na Sigmie 18-125 DC za 600,- brutto (nowa).
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/174/cat/31
    Uznalem, ze mi to 125mm bedzie musialo wystarczyc ;)

    Z innych opcji - pelnoklatkowa Sigma 24-135 2.8-4.5 na przyklad,
    ale to z drugiej reki tylko i to raczej nie czesto spotykana. No i zakres
    moze Ci nieszczegolnie odpowiadac...

    Albo wspomniany (i calkiem udany) Tamron 18-250
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1009/cat/23
    (taaak, wiem, przekracza budzet :))

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    No i wreszcie mozemy zbierac drobniaki na systemowy 18-135 ;)
    Ciekawym jak wypadnie w testach.