    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony a3000 - EVIL-owy Canon 300D?
    Date: Wed, 28 Aug 2013 20:42:12 +0200

    Użytkownik Mariusz [mr.] napisał:

    > Taki power zoom wybitnie obniża ergonomię, szczególnie podczas
    > ostrej akcji i zdjęć sportowych. Jak już tu pisałem: koń robi najazd, a
    > my tymczasem: bziu-bziuuu... bawimy się guziczkiem (im dłuższy zoom,
    > tym dłużej). A nie, za dużo, trzeba skorygować: bziuuu... No nie, teraz
    > za mało... Szlag!
    > (koń tymczasem już zniknął z pola widzenia).

    Nie nie nie, to user obniza ergonomie :D JA nie mam takich problemow,
    gdy np jak piszesz kon, czy wyscig rowerowy czy samochodowy rajd - to
    sie czlowiek przygotowuje z kadrem na dane miejsce i potem robi serie
    zdjec juz w nastawionym kadrze, zostawiajac sobie lekki nadmiar dla
    wykadrowania zdjecia pozniej.

    > Jedna wada, moim zdaniem kluczowa, a jakby tego jeszcze było mało -
    > power zoom ma całe stado wad mniejszych:
    > - Powoduje dodatkowe zużycie prądu, którego nigdy za dużo (i to
    > pewnie nie takie małe, zwłaszcza zimą, gdy smary
    > gęstnieją, a aku ledwie
    > zipie), a już na wyjazdach prąd bywa głównym limitem,
    > podczas gdy rękę
    > zabieramy wszędzie ze sobą za darmo.

    Niby tak, ale dlatego mam zapas baterii. Eneloopow, ktore no co by nei
    mowic, daja rade. A potem kolejny zestaw i kolejny.

    > - Zwiększona awaryjność - komuś się switch zepsuł, komuś zębatkę
    > zmieliło, ktoś tam wcisnął obiektyw... I znowu -
    > zwłaszcza zimą.

    Noooooo, mnie sie zepsulo ale calkiem co innego - guziczek do
    przelaczania ISO :] Szczescie w nieszczesciu, ze zablokowalo sie na
    dwusetce, a na innych mniej uzywanych programach sa rozne inne plus i
    minus...

    Natomiast musze przyznac, ze zoom dzialal zawsze i wszedzie i nigdy nie
    zawiodl mimo traktowania aparatu dosc bestialsko. Jestem w szoku, ze on
    jeszcze dziala. Deszcz, snieg, upal, pyl, wilgoc...

    > - Zwiększona waga (do noszenia) + gorsze wyważenie kompletu
    > puszka-szkło.

    No to fakt, jest ciezej, ale i tak lezej niz lustrzanka z kitem.

    > - Rozpraszające bziuczenie (dodatkowo rejestrowane podczas
    > filmowania!) lub słyszane w sytuacjach, gdy nie powinno
    > być słyszane.

    Nie. Zaprzeczam. Nie ma bziuczenia, nawet jak nie uzywam dedykowanego do
    videofilmowania ustawu video. W tym prezecie zoom chodzi plynniej i
    zdecydowanie wolniej, tak filmowo. Natomiast przy szybkim zoomie tez nic
    nie slychac na nagraniu.

    > - Może blokować zoom w trakcie filmowania, a już prawie na pewno
    > nie ma się wpływu na tempo najazdu/odjazdu.

    Nie rozumiem.

    > - Brak możliwości wzbogacenia możliwości o zooming.

    :D :D :D

    No ale jak ktos ma jak ja do czterystu to co ma wzbogacac?

    Wieksze tele kosztowaloby wiecej niz trzy takie kompakty jak moj /nowe/

    > Rękę zabieramy wszędzie ze sobą za darmo! Precz z power-zoomami! :)

    No mozna zawsze uzywac telefonu do robienia zdjec hehe :D