eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSony SLT-A37 - lepiej niż lustrzankiRe: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki [ot]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki [ot]
    Date: Thu, 07 Jun 2012 12:02:56 +0200
    Organization: n/a
    Lines: 122
    Message-ID: <jqpu8i$am7$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jpfies$5lc$1@inews.gazeta.pl> <jpj159$9dg$1@node1.news.atman.pl>
    <jpovcc$s02$1@inews.gazeta.pl> <jptilm$4uc$1@node2.news.atman.pl>
    <jptnta$n5o$1@inews.gazeta.pl> <jq7hi5$or9$1@node1.news.atman.pl>
    <jq7t7u$ska$1@inews.gazeta.pl> <jqd2m0$j32$1@node2.news.atman.pl>
    <jqi0s6$qij$1@inews.gazeta.pl> <jqil2g$3ir$1@node1.news.atman.pl>
    <jqj0bm$t4l$1@inews.gazeta.pl> <jqkgki$fi6$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip81219245168.artus.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1339063378 10951 81.219.245.168 (7 Jun 2012 10:02:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jun 2012 10:02:58 +0000 (UTC)
    X-User: ninikowy2
    In-Reply-To: <jqkgki$fi6$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090318)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:890730
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-06-05 10:39, de Fresz wrote:
    >> A wy dwaj nie pomyśleliście, że takie auto to większa wygoda +
    >> bezpieczeństwo w zamian jedynie za większe spalanie benzyny i deko droższe
    >> części?
    > Bezpieczeństwo?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=L37sTWetERo
    > Wiele innych SUVów również w krasztestach wypadało żałośnie.

    Powiedz mi skąd ja wiedziałem, że akurat ten filmik podasz? :) Zresztą
    wielu pokazuje mówiąc "patrz taki duży i mu nie pomogło". Ale przy tej
    prędkości, przeciwniku i uderzeniu bocznym żadna osobówka nie ma
    najmniejszych szans. Osobiście uważam, że dla wypadkowej prędkości ponad
    40km/h auto i tak idzie do kasacji, a ponad 70km/h można mówić o szczęściu
    jeśli się przeżyje i nie dozna jakiegoś mocnego uszkodzenia.

    Bezpieczeństwo to jednak również coś innego niż tylko wypadki przy dużych
    prędkościach. U mnie decyzja zakupu była zaraz po wypadku z potrąceniem
    pieszego, widoczność była słaba, pieszy pijany, ale na pasach. Odbił się
    akurat od mojej strony (pasażera), dostał lusterkiem i przeleciał równo.
    Najlepsze w tym to, że ani ja, ani kierowca go nie widzieliśmy aż do
    wypadku. Siedząc wyżej ma się wiele lepsze spojrzenie na sytuację na drodze.

    Dalej kontynuując wątek ogólnie bezpieczeństwa to dodam, że wielokrotnie
    zakręty które ja oceniałem na większą prędkość auta jadące wprost za mną
    kończyły wypadnięciem z drogi lub sporym poślizgiem. Może nie miały
    dobrych opon czy sprawnego ESP, ale jednak fakt pozostaje (bywały też
    bardzo drogie fury). Przymierzam się do rejestratora trasy, to może kiedyś
    będę miał na to filmiki. U mnie mimo, że auto wyższe i cięższe to sprawuje
    się tu świetnie, nawet na dość strome podjazdy, można wyczuć włączający
    się ESP zimą. Zresztą raz miałem już pomysł przejechać się bez tego i dość
    łatwo postawiłem auto bokiem.


    > Wygoda? W większości SUVów jest mniej miejsca we wnętrzu, lub w najlepszym
    > razie porównywalnie, niż w kombi z segmentu D.

    U mnie jest tyle co w rodzinnym MPV. Na pewno więcej niż większość aut
    miejskich czy miniówek. Rekord jakiś szczególny pewnie nie pada, ale jest
    bardzo wygodnie. Owszem - to o czym piszesz to prawda.


    > Trakcja z racja wysokiego
    > środka cieżkości marna.

    Pisałem o tym wyżej. Dodam jeszcze że z racji większej wagi prowadzi się
    stabilniej, wrażenia innych osób są "jak jazdy w autobusie" (bo wysoko,
    diesel i bardziej "ociężała" jazda - w znaczeniu wagi).
    Za poprzedniego leciutkiego autka miałem w trasie pewne wątpliwości -
    jadąc podczas ulewy na drodze, która nie jest oddzielona inaczej niż
    wymalowanymi pasami jak mija się TIR-a to autem potrafiło nieźle zachwiać.
    Teraz tego się nie czuje, tak jak i w ogóle prędkości, Dlatego lekkie,
    przyziemne autka wcale nie mają tej trakcji wiele lepszej jak dla mnie.
    Jak teraz wsiadam do takiej astry H to pierwsze co to czuję każdy boczny
    wiatr, poślizg, szarpnięcie itd.
    W dużym trzeba tylko uważać na inne wyważenie, bez ESP może być czasem
    krucho, ale z nim auto świetnie się trzyma drogi. Wiem, że ten nie ma
    wielu fanów, ale to po prostu działa. Trzeba jedynie nauczyć się nie ufać
    autom bez tego potem, bo można właśnie wypaść z drogi.

    Powiem Ci coś jeszcze w ramach bezpieczeństwa i trakcji, zdarzyło mi się
    rozwalić przednie koło na autostradzie przy 180km/h. Miał to być ostatni
    sezon tych zimówek, to było krótko po ich zmianie przed zimą. Na aucie nie
    zrobiło to żadnego wrażenia, przyhamowałem i zjechałem na pas awaryjny, z
    opony zostały strzępy, a felga do wymiany. Miałem niezłą sterowność, deko
    jedynie trzeba było kierownica skorygować kurs, ale z okazji wspomagania -
    bez wielkiej siły.


    > Osiągi zwykle wyraźnie słabsze od normalnych
    > osobówek.

    No taki deal - większa waga, deko droższe wzmacniane części, system
    przeniesienia napędu, o który dodatkowo trzeba dbać, trochę
    lepsze/droższe, bo też większe hamulce. Spalanie większe, przyśpieszenie
    słabsze. Tak można wymieniać. Nie każdemu jednak trzeba 3 paki na liczniku
    i 6s. do setki. Dla mnie wystarczy te 180km/h na autostradę, a po mieście
    rozsądne szybkości.


    > Tzw. 4x4 w rzeczywistości będące 2+2 na haldexie - niby
    > bezpieczniejsze, ale zdolności terenowych nie daje za grosz.

    Po pierwsze akurat mam wiskozę z wszystkimi jej wadami i zaletami.
    Po drugie proszę rozważ, że nie chodzi o na siłę dorabianie właściwości
    mocno terenowych do auta codziennego użytku. Wiem, że są ludzie, którzy
    jeżdżą sobie przez lasy i bagna, z co większego błocka wyciągarka, do tego
    snorkele i podobne. Fajna radość, ale żeby nalać sobie błocka do kabiny,
    trzeba mieć drugie normalne i wygodne na co dzień auto,
    Mnie taplanie w błocie nie interesuje, chcę czegoś uniwersalnego na lekkie
    bezdroża i jednocześnie wygodnego do miasta. Takie założenia spełnia taki
    crossover. W zimie mam wygodniej i pewniej. Latem tylko czasem zjeżdżam z
    asfaltu, ale nie w miejsca, gdzie normalnie by osobówka nie wjechała, tyle
    że musi wiele ostrożniej jechać.

    Oczywiście, optymalnie jest kupić normalne osobowe, w zimie jakoś to
    będzie, a w lecie wystarcza aż nadto. Ale widzisz - wolę dopłacić i mieć
    deko większe spalanie w lecie, a w zimie spokój. Do tego z okazji naszych
    dróg trochę bardziej wzmacniane elementy.


    > Zresztą całkiem spora część SUVów nie ma nawet tego i są to zwykłe
    > jednonapędówki, podczas gdy haldexy coraz częściej znajdują
    > zastosowanie w furach o zwykłym nadwoziu.

    W zwykłym nadwoziu to ciągle jeszcze jednak rzadkość, w praktyce jak
    przeglądałem katalogi to niemal każde auto średniej i wyższej klasy miało
    opcję najdroższą z 4x4, może z okazji ceny jest ich tym mniej.
    Ja tego nikomu nie bronię, wręcz nawet polecam. Ale dla mnie 4x4 nie
    znaczy nurkowania w błocie z wyciągarką, tak samo jak suv nie znaczy
    terenówka, choć bez 4x4 trochę mija się z celem, bo to jak tv fullhd
    używać w trybie vga marnując jego wielkość ekranu.

    pozdrawiam offtopicznie.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
    http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
    { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
    ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
    `^~~`~~~~

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: