    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
    Date: Fri, 8 Jun 2012 09:08:37 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 5 Jun 2012 14:01:01 +0200, de Fresz napisał(a):
    > Tu już nie chodzi o szanse przeżycia, tu idzie o to, że przy trafieniu
    > z wcale nie jakąś kosmiczną prędkością wielki SUV puff! i uległ
    > kompletnej dezintegracji.

    Tu prędkości się sumują, a efektowna dezintegracja jest przede wszystkim
    udziałem doczepionej plastikowej budy.

    > Wiele kompaktowych SUVów wcale nie jest szczególnie ciężkich, one tylko
    > mają tak wyglądać.

    Owszem, nie ważą 2x więcej niż zbliżone klasą kompakty, ale nie są też
    lżejsze. Gdzie bym nie zajrzał, to nawet malutki Qashqai (czy jak się toto
    pisze) jest porównywalny wagowo z cytryną C5 czy Audi A4/A6...
    Są "napompowane" co być może przekłada się na lepsze strefy zgniotu (nie
    wiem czy tak faktycznie jest).

    > W niektórych przypadkach wręcz trzeba się wdrapywać. A w środku i tak
    > jest ciasno.

    Wdrapywać to się trzeba w "prawdziwych" terenowcach, większość SUVów ma
    właśnie optymalnie ustawioną wysokość :) A co do ciasnoty - jakoś nie bardzo
    to widzę, właśnie bardzo często jest w nich przestronnie bo ze względu na
    większą wysokość są też nieco szersze by mieć lepszą stabilność. Mówię
    o rzeczywistych odczuciach - w suvie (Kia sportage) dało się siedzieć
    wygodnie między dwoma fotelikami dziecięcymi, co w innych samochodach było
    prawie niemożliwe :)

    > Czasami.
    > http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
    > http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM&feature=r
    elated

    I co to miało pokazać? Że są lepsze i gorsze realizacje 4x4? Bo chyba nie
    powiesz mi, że w sytuacjach takich jak na tych filmikach samochód bez 4x4 by
    sobie radził lepiej... :>

    > Słodka naiwności. W takich warunkach liczy się przedewszystkim myślenie
    > tudzież technika. Parę nieźle wkopanych SUVów już zdarzyło mi się
    > widzieć, bo ich kierowcom wydawało się, że "4x4" pozwoli im się
    > wykaraskać, a kończyło się na traktorze.

    Jak ktoś nie potrafi jeździć to i dobre 4x4 mu nie pomoże. Jak się jeździ
    umiejętnie to nawet na bardzo kiepski i ośnieżony/częściowo oblodzony stok
    się wjedzie przednionapędowcem... dopóki nie wydarzy się coś
    nieprzewidzianego (trzeba się zatrzymać) bo wtedy to z reguły już
    umiejętności niewiele dadzą ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944