-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: dominik <u...@d...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
Date: Thu, 07 Jun 2012 12:45:08 +0200
Organization: n/a
Lines: 81
Message-ID: <jqq0np$90g$1@inews.gazeta.pl>
References: <jpfies$5lc$1@inews.gazeta.pl> <jpj159$9dg$1@node1.news.atman.pl>
<jpovcc$s02$1@inews.gazeta.pl> <jptilm$4uc$1@node2.news.atman.pl>
<jptnta$n5o$1@inews.gazeta.pl> <jq7hi5$or9$1@node1.news.atman.pl>
<jq7t7u$ska$1@inews.gazeta.pl> <jqd2m0$j32$1@node2.news.atman.pl>
<jqi0s6$qij$1@inews.gazeta.pl> <jqil2g$3ir$1@node1.news.atman.pl>
<jqj0bm$t4l$1@inews.gazeta.pl> <jqkgki$fi6$1@inews.gazeta.pl>
<s...@t...ceti.pl> <jqksdt$7t7$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ip81219245168.artus.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1339065913 9232 81.219.245.168 (7 Jun 2012 10:45:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jun 2012 10:45:13 +0000 (UTC)
X-User: ninikowy2
In-Reply-To: <jqksdt$7t7$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090318)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:890731
[ ukryj nagłówki ]On 2012-06-05 14:01, de Fresz wrote:
>> Bezpośrednie trafienie w bok przez TIRa - wybacz, ale tu w żadnym
>> samochodzie nie miałbyś najmniejszych szans przeżycia.
> Tu już nie chodzi o szanse przeżycia, tu idzie o to, że przy trafieniu z
> wcale nie jakąś kosmiczną prędkością wielki SUV puff! i uległ kompletnej
> dezintegracji.
Masz wątpliwość, że każde auto tak trafione by uległo?
Wypadkowa prędkość z pewnością nie była też mała, obydwa pojazdy miały
pewnie w okolicach stówy i niewiele wyhamowały przed czołówką.
Dodatkowo o tyle gorzej, że bok to brak wielkiej strefy zgniotu.
>> a samo auto się nie rozpadnie na kawałki) liczy się masa - która liniowo
>> się przekłada na mniejsze przeciążenie jeśli "przeciwnik" jest lżejszy.
> Wiele kompaktowych SUVów wcale nie jest szczególnie ciężkich, one tylko
> mają tak wyglądać.
Bo teraz się zaczęła jakaś dziwna moda na grubo wyglądające auta, ale bez
szczególnych zmian w układzie jezdnym i napędowym. Też obserwuję jakieś
większe auta bez dobrego napędu, odpowiedniej mocy i wzmocnień. Jak ktoś
chce tylko wysokie auto - to jego sprawa, jak już wspominałem IMHO
przydałoby się chociaż trochę właściwości terenówek, może nie tak, że
wyciągarka, snorki itd, ale ten napęd na 4, rozsądny silnik i wzmocnienia.
>> Wsiadasz do samochodu normalnie, zamiast składać się w pół.
> W niektórych przypadkach wręcz trzeba się wdrapywać. A w środku i tak jest
> ciasno.
Zgadza się, to wymaga pewnego przyzwyczajenia (wsiadanie do wysokiego). Co
do środka - to zależy od auta, jeszcze nie widziałem jednak by było tego
miejsca mniej, no chyba że mówisz o np. małej vitarze :) ale jego to nie
wiem nawet jak zaliczyć :)
>> Widoczność masz daleko większą niż w 90% samochodów.
>> Większe koła lepiej "wybierają" dziury.
> Z tym się można zgodzić.
Nawet wypada :)
Wzrok jest najczęściej na wysokości dachów osobówek.
>>> Tzw. 4x4 w rzeczywistości będące 2+2 na haldexie - niby bezpieczniejsze,
>>> ale zdolności terenowych nie daje za grosz.
>> Daje więcej niż jego brak.
> Czasami.
> http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
> http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM&feature=r
elated
Słowo klucz: OPONY
Można łatwo zrobić bardzo tendencyjny test.
Po drugie można też napędem wyjątkowo źle wysterować.
>> Akurat na tyle, by bez problemu sobie poradzić na
>> śniegu tam gdzie zwykły przednionapędowiec się zakopie.
> Słodka naiwności. W takich warunkach liczy się przedewszystkim myślenie
> tudzież technika. Parę nieźle wkopanych SUVów już zdarzyło mi się widzieć,
> bo ich kierowcom wydawało się, że "4x4" pozwoli im się wykaraskać, a
> kończyło się na traktorze.
Jak do wszystkiego potrzeba i głowy i niepustej.
Ale przyznasz chyba, że 4x4 raczej pomaga niż przeszkadza w wielu
przypadkach.
>> Fajny offtopic wyszedł ;)
> Tyle się tu ostatnio dzieje, że kto to zauważy? ;-)
No właśnie, nic nie zaszkodzi trochę zboczyć czasem z tematu.
--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
`^~~`~~~~
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.12 13:51 JA
- 08.06.12 10:20 Jacek Osiecki
- 08.06.12 11:08 Jacek Osiecki
- 09.06.12 17:05 Marcin [3M]
- 11.06.12 00:27 Jacek Osiecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa