    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony Dsc-HX5V-Prosze o sample i opinie
    Date: Tue, 4 May 2010 19:30:47 +0200

    "Miki" <m...@n...eu> wrote:

    > Naczytalem sie wlasnie, ze ten Soniak kiepsko 'ostrzy'..Poza tym ma
    > same ochy i achy, bo niebagatelne mozliwosci.....Wyostrzyc mozna by
    > ostatecznie na komputerze jakims softem

    ??????
    :)))))

    Korekta: owszem, ale po pomniejszeniu...

    > ale wlasnie...Ciagle bym chcial jakies fotki 1:1 aby to zobaczyc na
    > LCD 42'

    Przecież pełno tego w sieci. Ot, choćby tu:
    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    O ile Sony wciąż nie potrafi wyprodukować dobrych aparatów (co jeden
    ma coś skopane, czy to kompakt, czy dSLR), to temu HX5V muszę przyznać,
    że na Hi-ISO daje wyraźnie lepsze efekty od "flagowego" (ale skopanego)
    HX1, a to już coś:

    http://75.126.132.154/PRODS/HX5V/FULLRES/HX5VhSLI160
    0.JPG
    vs.
    http://75.126.132.154/PRODS/HX1/FULLRES/HX1hSLI1600.
    JPG

    I jeszcze:

    http://www.dkamera.de/testbericht/panasonic-lumix-dm
    c-gh1/bildqualitaet.html

    Tu nie ma sampli pełnoekranowych, ale za to są testy z fleszem i w
    słabych warunkach oświetleniowych (czyli jak w realu, a nie jak w
    "oszukanych" gdzie indziej testach wysokich czułości przy znakomitym
    oświetleniu). Dodatkowo podają parametry naświetlania, dzięki czemu
    można się przekonać, kto tak naprawdę oszukuje na czułościach, np. w
    niektórych lustrach Canona widziałem zawyżone ISO o 100% (przy
    założeniu, że czas migawki jest precyzyjny, ale tu raczej trudno
    oszukiwać) i należałoby ze sobą porównywać ze sobą sample o odpowiednio
    skorygowanej czułości. Dokładnie potwierdzają to zresztą pomiary na DxO,
    dlatego ich lubię, bo wszystko się tam zgadza - wyniki cudze i
    obserwacje własne na samplach.

    A! Żeby nie być całkiem jednostronnym, to dodam, że choć Sony
    produkuje fotograficzny badziew (taki ciut lepszy Samsung), to kiedyś
    zdziwiłem się robiąc porównanie wierności odtwarzania kolorów przez
    różne aparaty, gdzie soniacze zajęły bardzo wysokie miejsca, łącznie
    nawet ze słynnym "szumofonem" F828 (być może zasługa czterokolorowej
    matrycy).

    pozdrawiam

    [mr.]