    From: "Adameck" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony Dsc-HX5V-Prosze o sample i opinie
    Date: Tue, 04 May 2010 08:57:42 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Czy ktos z uzytkownikow forum posiada moze aparat Sony dsc-hx5v i bylby
    > w stanie wyslac mi zdjecia bez zadnych przerobek 1:1. Na stronach www
    > znalazlem doslownie sam shitt. Jakies kompresowane, wyostrzane itp....A
    > mi chodzi o zdjecia bez obrobki...Chetnie bym tez zobaczyl kilka w
    > formacie 16:9....
    >
    > Tylko dobrze by bylo aby byla jakas notka w jakich parametrach ustawien
    > fotka byla robiona.
    >
    > Z gory bardzo dziekuje !

    Tez interesowalem sie tym modelem. Ma bardzo fajny tryb filmowania choc dzwiek
    chyba lepiej zbiera TZ7. Jesli chodzi o sample to cudow tu nie bedzie. Przy tej
    matrycy BSI nie masz ziarna z szumow lecz gladki i az do bolu pozbawiony
    jednoczesnie szczegolow obraz. Ja tez ostatnio szukalem czegos malego do
    kieszeni i kupilem IXUSA 750 praktycznie za grosze. Szumi jak diabli juz na ISO
    400 ale jako aparat uliczny nadaje sie znakomicie (bardzo szybki focus). Ale nie
    jest tak zle bo po wgraniu CHKDK mam RAWy a przy wywolywaniu wlaczam jedynie
    odszumianie kolorow. Mam oczywiscie kaszke na zdjeciach ale jest taki przyjemny
    dla oka "analogowy" szum. Zawsze to lepiej na odbitce bedzie wygladac niz to co
    daje HX5V. No i ja mam matryce 1/1.8 a ten soniak 1/2.4... No ale co ja tu bede
    Ci jakies starocie wciskac, chyba oszalalem ;)