  • Data: 2009-06-25 10:55:07
    Temat: Re: Sony A350 / Samsung GX20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał:

    >[...] W Media-mMrkcie Samsung jest circa 1550 zł tańszy od swojego bliźnika
    >Pentaxa K20.
    > Może nie schodzi z braku zaufania do marki? Sprzedawcy (zapewnie nie do
    > końca kompetentni) sugerują, że Pentax jest znacznie lepszy.
    >[...]

    O tyle ciekawe, że spotkałem się z opiniami, że GX20 daje nieco lepsza
    jakość zdjęć niż K20D (matryca i elektronika te same, ale różnice są w
    oprogramowaniu aparatu). W przypadku zakupu GX-20 należy natomiast mieć
    świadomość, że obudowa jest nieco inna i grip od K20D nie bedzie pasował.
    Zatem jeśli ktoś planuje dokupienie gripa - powinien przed zakupem GX-20
    sprawdzić, czy i za ile będzie w stanie go kupić. Dróga bróżnica na
    niekorzyść GX-20 (ale dla wielu użytkowników może nie mieć znaczenia) to
    format plików RAW - K20D umożliwia wybór moiędzy standardem DNG a włąsnym
    formatem PEF Pentaxa dającym nieco mniejsze pliki. GX-20 o ile wiem zapisuje
    RAW-y tylko jako DNG.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)