  • 71. Data: 2016-03-13 11:19:55
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Mar 2016 10:19:39 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie. W sąsiednim poście miało się pojawić "dwóch cwaniaków" żeby
    zdobyć
    > serca młodych i rozmawiać o szpanowaniu iFonami.

    Z przykrością stwierdzam, że zupełnie nic nie zrozumiałeś z tego co
    napisałem, bo domyślam się, że pijesz do moich propozycji
    programowych.
    Wyjaśniłem je w odpowiedzi do JaNusa.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2016-03-13 11:45:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-13 11:19, Marek wrote:
    > zdobyć
    > Z przykrością stwierdzam, że zupełnie nic nie zrozumiałeś z tego co
    > napisałem, bo domyślam się, że pijesz do moich propozycji programowych.

    Nie tylko. Takich programów (głównie na portalach internetowych) jest
    sporo. Redukują sie do gadania o szpanowaniu iPhonami. Mają jakąś
    oglądalność w przeciwieństwie do działu "nauka" na gazeta.pl który kilka
    lat temu zdjęto. Najwidoczniej nikt nie potrzebuje czytać o jakis
    pedalskich kwarkach (cytat z ławki w parku obsadzonej przez
    heteroseksualną przyszłość Narodu).

    Czas spojrzeć prawdzie w oczy. Przez jakies 20 lat usilnie
    produkowalismy swołocz prawniczą, marketoidalną, tumanistyczną i nijaką
    likwidując technika, redukując matematykę, brzydząc się fizyką.
    Jednocześnie przemysł odessał co bystrzejszych nauczycieli zostawiając
    wuefistów z papierem do nauczania matmy z podyplomówki. Niby kto ma te
    programy oglądać skoro obok w TV leci ciekawszy program gdzie dwóch
    cwaniaków pokazuje czy kupić fona za 3 kafle czy za 4. Sonda nie ma
    racji bytu we współczesnym społeczeństwie. Prawdopodobnie w dowolnej
    formie artystycznej nie zdobedzie grama popularności. Cała nadzieja w
    PiS że wprowadzi cenzure, wyłaczy internet, pusci Dziennik Telewizyjny.
    Tak, wtedy tak. Szanse jakieś są.

  • 73. Data: 2016-03-13 12:16:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > Sebastianie - masz częściowo rację, niektóre odcinki był nudne
    > (dla mnie - czyli elektronika),

    Nie o Sondzie chciałem, tylko tak bardziej ogólnie. Nim sobie o kimś
    brzydko pomyślę, to wolę zapytać. Z deklaracją podobną do powyższej już
    co najmniej drugi raz spotykam się w tym wątku. Jak panowie elektronicy
    profesjonaliści oceniacie nudność programów popularnonaukowych? Czy
    program nienudny, to wyłącznie taki, w którym mówią o krzemie i drutach,
    a przy każdej kwestii poruszanej przez prowadzących można sobie w duchu
    powtarzać z satysfakcją "wiem to! wiem to! wiem to!"?

    Na moje pytanie można w ogóle nie odpowadać, ale jeśli już, to szczerze.
    Ja szczerze mogę powiedzieć, że pół godziny swojego życia wolałbym
    przeznaczyć na obejrzenie popularnonaukowego programu "o chwastach".

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2016-03-13 12:52:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Mar 2016 11:45:12 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie tylko. Takich programów (głównie na portalach internetowych)
    jest
    > sporo.

    Ale ja mówię o programie dla innego targetu, takiego bardziej 50+,
    taki co tylko ogląda tvp.

    --
    Marek

  • 75. Data: 2016-03-13 12:57:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Mar 2016 12:16:53 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > Ja szczerze mogę powiedzieć, że pół godziny swojego życia wolałbym
    > przeznaczyć na obejrzenie popularnonaukowego programu "o chwastach".

    Wydaje mi się, że raczej dałeś się zwieść specyficznej maniery
    pisarskiej Sebastiana, w której dość oryginalnie przedstawia swoje
    poglądy :).

    --
    Marek

  • 76. Data: 2016-03-13 13:18:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Wydaje mi się, że raczej dałeś się zwieść specyficznej maniery
    > pisarskiej Sebastiana, w której dość oryginalnie przedstawia swoje
    > poglądy :).

    Tu nie mamiejsca na misięwydawanie. Moje pytanie miało konkretny
    kontekst -- cytat, który dla jakiejś specyficznej maniery pisarskiej
    został wycięty (a ja go teraz przywróciłem).

    To, że prawnicy nieoglądający programów o układach scalonych uzanwani
    są za gorszy sort, a elektronicy nudzący się gdy telewizja pokazuje
    chwasty, są jakoby sortem lepszym -- to jest jeszcze inna sprawa.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2016-03-13 16:08:51
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > To, że prawnicy nieoglądający programów o układach scalonych uzanwani
    > są za gorszy sort, a elektronicy nudzący się gdy telewizja pokazuje
    > chwasty, są jakoby sortem lepszym -- to jest jeszcze inna sprawa.

    Ale to akurat zależy od środowiska. Miewam do czynienia z dokładnie
    odwrotnymi i podobnymi sytuacjami i moim zdaniem akurat takie podejście
    świadczy tylko o "małości" takich ludzi - mają swoje kompleksy i w ten
    sposób próbują je maskować, bo przecież tak się ich nie pozbędą.
    A sam lubię pooglądać różne różniste filmy. Akurat "jak to jest
    zrobione" to tak sobie, poziom przekazywanej wiedzy zaczął być dość
    niski jak dla mnie, chociaż czasem człowiek się może czegoś nowego
    dowiedzieć. A lubię sobie pooglądać np "Pojemność 2400" - macie pojęcie
    co teraz pakują do ciągników? Ile elektroniki? Ale ja to ze wsi jestem,
    więc ta tematyka nie jest mi obca. O programach historycznych nie
    wspominając, tylko ilustracje filmowe są w nich z reguły mało
    przystające do tekstu :(

    Pozdrawiam

    DD

  • 78. Data: 2016-03-13 16:13:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-03-13 00:42, Jarosław Sokołowski wrote:
    (ciap)
    > Dziennik Telewizyjny. Czy jak to się teraz nazywa. Opowiadają tam
    > o postrzeganiu rzewczy, których nie widać wcale. A tych co są, nie
    > pokazują.

    To oglądaj TVN24, tam wiedzą jak podawać informacje (t,j. kolejność
    proporcje i odpowiednio ilustrują obrazem).
    Po prostu są mistrzami w tym co robią.

    Włodek

  • 79. Data: 2016-03-13 16:28:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-13 13:18, Jarosław Sokołowski wrote:
    > To, że prawnicy nieoglądający programów o układach scalonych uzanwani
    > są za gorszy sort

    A kto uznaje prawników za gorszy sort? Prawnij, kopacz rowów, lekarz i
    tumanista to przekroj sporej częsci społeczeństwa która ma w dupie
    kwarki. Nie powoduje to z automatu że są gorsze go sortu. Jednak na
    grupie istnieje religia Sondy ktora w magiczny sposób powoduje że w
    Ważny Poniedziałek siądą oni przed telewizorem i beda delektować się
    chwilą jak jakiś nudziarz przeleje troche kolorowej wody z jednej
    próbówki w drugą robiąc inny kolor. Serio? Nie lepiej wzią[ś]ć katalog
    beemek i nie tracić czasu na pierdoły?

    Nie ma *kontekstu* nadawania Sondy ... bez tego kontekstu magia znika.

  • 80. Data: 2016-03-13 17:40:24
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie o Sondzie chciałem, tylko tak bardziej ogólnie. Nim sobie o kimś
    > brzydko pomyślę, to wolę zapytać.

    Deklarujesz więc, że od odpowiedzi zależy jak sobie o mnie pomyślisz.
    Zostaw proszę margines na "człowieka", żeby nie okazało się, że wszyscy
    "inni" niż Ty są źli. :)

> [...]
    > a przy każdej kwestii poruszanej przez prowadzących można sobie w duchu
    > powtarzać z satysfakcją "wiem to! wiem to! wiem to!"?

    O rany. Jarosławie, nie pisz takich rzeczy, źle się to czyta, a jeszcze
    gorzej można sobie pomyśleć co siedzi Ci w tym momencie w głowie.

    Ale do rzeczy. Dlaczego uważasz, że elektronika-gościa może interesować
    tylko elektronika-temat? Gorzej - dlaczego uważasz, że najlepiej jest,
    gdy wpadamy w samozachwyt przy oglądaniu programu?
    Zupełnie nie ogarniam Twojego sposobu myślenia.

    Powiem Ci za to jak ja uważam, jak to jest w moim przypadku. Bardzo
    fajnie jest, gdy dowiaduję się czegoś nowego, jeszcze lepiej, gdy leży
    to choćby w pobliżu moich zainteresowań/potrzeb. Będę więc oglądał
    programy, w których goście mówią o krzemie jak to ująłeś, ale tak samo
    będę oglądał program o przekładni helikoptera i problemach z jej
    zaprojektowaniem, choć w życiu czymś takim się nie zajmowałem i już
    raczej nie będę. Nie bardzo chce mi się za to oglądać jak - pójdę za
    ciosem - jak wspaniale udało się dobrać skład oprysku do konkretnej
    odmiany stonki i jakie są w związku z tym rokowania na przyszłość.
    Po prostu niektóre rzeczy są ciekawe, inne nie i nie zmieni tego fakt,
    że prowadzący program mówili ciekawie. Po prostu czasami temat nie
    siadał. Inna rzecz, że i tak się wszystko oglądało, działała jak by
    magia serii, rytuał.

    > Na moje pytanie można w ogóle nie odpowadać, ale jeśli już, to szczerze.

    Słyszałem tylko raz taki tekst. Wypowiedział go szkolny psycholog do
    pewnego dzieciaka. Szło to podobnie: "jeżeli musisz skłamać, to nie
    odpowiadaj". Coś jak "to nie tych robotów szukacie" dla słabych umysłów :)

    Nie widzę powodu, aby pisać nie szczerze. Nie znamy się, tym bardziej
    nie urazimy się, ani nikomu nie zaszkodzimy. Masz więc do bólu szczerze :)

    > Ja szczerze mogę powiedzieć, że pół godziny swojego życia wolałbym
    > przeznaczyć na obejrzenie popularnonaukowego programu "o chwastach".

    Wolał byś niż co? Żeby woleć, musisz mieć wybór, a w tamtych realiach go
    nie było. Dlatego i o chwastach się oglądało. Czy z zaciekawieniem czy
    znudzeniem, to już inna sprawa.
    Minęło ćwierć wieku i mamy wybór jakiego nikt wcześniej nie miał.
    Przykładowo odpalam YT i piszę "skala w kosmosie". Po 3s od zadania tego
    pytania oglądam film na interesujący mnie temat. Czy w takich realiach
    spędził bym pół godziny oglądając program o chwastach? Wątpię!

    Miłego.
    Irek.N.