eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSolarny System Monitorowania Ciśnienia i Temparatury w Oponach - TPMSRe: Solarny System Monitorowania Ciśnienia i Temparatury w Oponach - TPMS
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 22 Sep 2023 14:22:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Solarny System Monitorowania Ciśnienia i Temparatury w Oponach - TPMS
    From: a a <m...@g...com>

    On Friday, 22 September 2023 at 21:31:36 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    już standard, albo dętki z kółkami od wózka, wózka inwalidzkiego, wózka dziecięcego,
    ,
    wentyl, aby wyszło do czujnika ciśnienie opony (dętki)./

    takim metalowym koncem śrubokrętu do wentyli.

    prawidłowo i pomiary są powtarzalne.

    > Zestawy solarne TPMS były naladowane i wyłączone na biurku przez 4 godziny.
    > Ponownie je włączyłem i w 2 zestawach
    > z odczytem
    > 4 x 0.0
    > 4 x 00
    > pojawił się alarm głosowy
    > i na wyświetlaczu pojawiło się
    > 4 x --- ---
    > dla ciśnienia, zamiast 4 x 0.0
    >
    > Czyli odbiornik zaczął szukać sygnału z czujników
    >
    > Ale nie znalazl, bo nie nakręcone na wentyle
    >
    > Zatem szukam 4 małych kółek z wentylami samochodowymi, aby na biurku testować
    zestaw, bez wychodzenia z domu,
    > po napompowaniu i nakręceniu czujników

    Pozostawiłem kilka włączonych i żaden się nie przełączył na tryb oczekiwania na dane
    z czujników,
    gdzie ciśnienie 4 x 0.0
    zostaje zastąpione
    4 x --- ---

    czyli odbiornik czeka na dane z czujników

    Tylko jeden pozostał w trybie

    4 x --- ---
    i pozostawię go włączonym na noc , a rano zaniose do samochodu i nakręcę czujniki na
    wentyle.

    Może coś zacznie się dziać i w koncu, po 2 tygodniach testów, pojawi się cisnienie
    opon na ekranie
    a dodatkowo temperatura w każdym kole i to bez jeżdżenia 10-20-30 km dookoła.

    Na dzisiaj trudno uznać, że jest to dobry system monitorowania
    cisnienia w kołach,
    bo jest niestabilny

    Pozmieniałem ustawienia max ciśnienia, min. ciśnienia
    i wszedłem do menu 7 i środkowym klawiszem 2 krótkie kliki i powrót do ustawień
    fabrycznych.

    Ale ich załadowanie i ponowne włączenie wyświetlacza trwało prawie minutę.

    Ale tutaj jest problem, bo w przednich kolach mam 2,3 bar
    a z tylu 2,8 bar

    a ustawiam jednokowy max i min dla wszystkich 4 kół
    i to jest wada, bo alarmy będą źle generowane.

    Ale ok, ważne, aby ciśnienie sie pokazało, nawet bez alarmów

    No i nie wiem co kliknąć, aby znów się pojawiło na ekranie oczekiwanie na dane z
    czujników
    czyli 4 x --- --- (kreski)
    zamiast
    4 x 0.0

    Ok, będą jutro 4 kółka pompowane na stole z wentylami jak kołach samochodowych
    to zaczną się prawdziwe testy bez latania do samochodu i nakręcania czujników i
    czekania:
    działa, nie działa.

    Mam deskorolkę poprzeczną MANTA 10" z pompowanymi kołami i sprawdziłem, że wentylki
    są samochodowe.
    Metalowe wentyle wychodzą blisko felgi i trzeba je odginać, aby nakręcić czujniki
    ciśnienia.

    Ale sam wkład wentyla wystaje dzyndlem prawie z metalowym cokołem ,
    czyli czujnik go wciśnie po wkręceniu.

    Ok, szukam małych kółek, dętek z wentylami samochodowymi do testów czujników na
    stole.