  • 51. Data: 2020-05-24 10:27:41
    Temat: Re: Sokratesa cd (2)
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-24 o 08:14, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Czyli jak Krystek przesiadzie sie na Tesle i wyskoczy ci przed przejsciem
    > zza innych samochodów to masz przejebane? ;-D

    Tego jeszcze w praktyce nie przerabiałem, ale
    zdarzało mi się, że zaskoczył mnie elektryk brakiem hałasu,
    ale jechał 5km/h.
    Zakładam, że z odległosci, z której elektryk mógłby mi zagrozić,
    to da się ocenić jakim jest zagrożeniem.
    Wy w ogóle macie prawa jazdy? Bo jakieś takie nieżyciowe Wasze konkluzje.

    Policja nie prowadzi statystyk jaki procent
    posród poszkodowanych pieszych miał prawo jazdy.
    Ja uważam, że tam jest odpowiedź na pytanie dlaczego dają się przejeżdżać.

  • 52. Data: 2020-05-24 10:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Rozpatrujesz to wyłącznie w porównaniu silniejszy (blacha) - słabszy
    > (pieszo). Dlatego daję pozwolenie na wpierdol Twoim dzieciom przez
    > silniejszych (odpowiednik blachy) chłopaków na podwórku (może być z
    > nożem, odpowiednik 136 km/h).
    > I wtedy zastanów się nad swoim w tym udziale o granicach wyobraźni.

    Po fakcie zawsze mozna powiedziec, ze po co dzieciaki szły na podwórko
    skoro było wiadomo ze tam rzadza wieksi i silnijsi.
    Troche tak jak zarzucac zgwałconej dziewczynie ze miała za krótką
    spódniczke...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 53. Data: 2020-05-24 11:35:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A po co?
    [Niezabrane] PJ są dla cieniasów.

    -----

  • 54. Data: 2020-05-24 11:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > to da się ocenić jakim jest zagrożeniem.
    > Wy w ogóle macie prawa jazdy? Bo jakieś takie nieżyciowe Wasze

    Wczesniej napisałes ze oceniasz akustycznie.
    Jak chcesz to zrobic w przypadku auta elektrycznego?

    P.S. Tak, mam PJ i zapewne grubo ponad pol miliona km na karku...
    W sumie to nie wiem czy banka nie stukneła.

    > Policja nie prowadzi statystyk jaki procent
    > posród poszkodowanych pieszych miał prawo jazdy.
    > Ja uważam, że tam jest odpowiedź na pytanie dlaczego dają się
    > przejeżdżać.

    Byc moze.
    Zgadzam sie ze uczenie i szkolenie moze wiele dac.
    Ale nie chce zyc w miescie gdzie aby bezpiecznie przejsc przez ulice to
    trzeba wypatrywac debili jadacych 140 na godzine.
    IMO taki od razu nadaje sie do ciupy, na poczatek na kilka dni.
    Bo albo probuje kogos zabic albo nie rozumie co robi. W drugim przypadku
    moze po prostu trzeba mu prawko zabrac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 55. Data: 2020-05-24 12:15:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-24 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > P.S. Tak, mam PJ i zapewne grubo ponad pol miliona km na karku...
    > W sumie to nie wiem czy banka nie stukneła.

    Akustycznie to nie tylko ryk silnika.
    Naprawdę nie jesteście w stanie ocenić czy coś mknie
    z prędkością ponad 100km/h i znajduje się w miejscu,
    z którego mogłoby dotrzeć do mnie w czasie kiedy wejdę na jezdnię?
    Należy poświęcić jakieś minimum uwagi na ocenę sytuacji
    zanim się wejdzie na jezdnię.

> [...]
    > IMO taki od razu nadaje sie do ciupy, na poczatek na kilka dni.
    > Bo albo probuje kogos zabic albo nie rozumie co robi. W drugim przypadku

    Debile zawsze się znajdą - nawet jeśli za jazdę z taką prędkością po mieście
    będzie kara bezwzględnego więzienia. Też bym eliminował.
    Zabranie prawka osobie niezrównoważonej niewiele daje,
    będzie pomykać bez prawka.
    Dlatego warto samemu o siebie zadbać i nie rozumiem dlaczego Shrek
    się temu tak opiera.

  • 56. Data: 2020-05-24 12:52:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2020 o 10:12, cef pisze:

    > Skoro tak to odbierasz.
    > Ja to widzę jako opisywanie rzeczywistości w oparciu o zachowania
    > marginalne.

    Widzisz, co chcesz widzieć. Nawet w tak oczywistym przypadku kierowcy
    obdzielają winą pieszych. Co ciekawe jak mieliby się spodziewać wszędzie
    motocyklistów (tak jak wymagają tego od pieszych), to jest krzyk, że
    skoro zapierdalają, to sami sobie winni.

    --
    Shrek

  • 57. Data: 2020-05-24 13:37:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-24 o 12:52, Shrek pisze:

> [...]
    > motocyklistów (tak jak wymagają tego od pieszych), to jest krzyk, że
    > skoro zapierdalają, to sami sobie winni.

    Musisz mieć jakieś bardzo nietypowe doświadczenia drogowe,
    bo opisałeś właśnie to co ja określam jako zachowania marginalne.
    Mnie jest wszystko jedno czy zapier..ala motocylkista czy samochodziarz
    czy na hulajnodze - wszystko to margines i trzeba na to uważać.
    Tak. Tak to widzę czy chcę widzieć.

  • 58. Data: 2020-05-24 13:59:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2020 o 13:37, cef pisze:

    > Musisz mieć jakieś bardzo nietypowe doświadczenia drogowe,
    > bo opisałeś właśnie to co ja określam jako zachowania marginalne.

    Właśnie rozmawiamy o takim marginalnym zachowaniu i nawet w takim
    przypadku obdziela się winą ofiarę.

    --
    Shrek

  • 59. Data: 2020-05-24 13:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > z którego mogłoby dotrzeć do mnie w czasie kiedy wejdę na jezdnię?
    > Należy poświęcić jakieś minimum uwagi na ocenę sytuacji

    Nie mam pojecia.
    Potrafie sobie wyobrazic, ze ktos taki wyłoni sie nagle zza innego
    pojazdu i nie zauwaze go.
    Bo po miescie chodze uwaznie, ale mimo wszystko jak normalny człowiek a
    nie jak przestraszone zwierze.
    Ale ja to ja - jak miałbym wysłac na ulice rozkojarzonego nastolatka?
    Albo 80 letnia babcie?

> [...]
    > będzie pomykać bez prawka.
    > Dlatego warto samemu o siebie zadbać i nie rozumiem dlaczego Shrek

    Serio? Debil jezdzacy po miescie 140 (bo go stac na mandaty) zaryzykuje
    pobyt w wiezieniu zeby tylko moc pomykac 140?
    Rozumiem za pierwszym razem kiedy posiedzi np tydzien. Ale za drugim
    razem jak powiedzmy bedzie mu groził miesiac? widze ze masz o takich
    osobnikach jeszcze gorsze zdanie niz ja...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 60. Data: 2020-05-24 14:39:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-24 o 13:59, Shrek pisze:

    > Właśnie rozmawiamy o takim marginalnym zachowaniu i nawet w takim
    > przypadku obdziela się winą ofiarę.

    Ci, którzy w tym wypadku obdzielają winą ofiarę, to też margines.
    Ale zauważ, że ofiara niewiele robi, żeby nią nie być i ja bardziej w
    tym kierunku zmierzam. I tam widzę rozwiązania, które pozwoliły by
    uniknąć 90% z tych zdarzeń.
    Czy zauważenie takiego drobiazgu też uważasz za obdzielanie
    winą ofiary? Na tym filmie z Sokratesa trudno mówić o winie pieszego,
    ale wyraźnie widać, że szli bez patrzenia.
    W praktyce obserwuję jak ludzie wchodzą nawet na zielone dla pieszych -
    bez patrzenia - a jak jakiś spóźniony będzie przejeżdżał, to zostaną
    skasowani w sumie przez pojazd opuszczający skrzyżowanie.
    (o jego umocowaniu prawnym pewnie nie wie żaden pieszy)