  • 41. Data: 2020-05-05 18:25:20
    Temat: Re: Sokratesa cd.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5eb187f4$0$558$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 05.05.2020 o 15:49, J.F. pisze:

    >Trochę było. Też bym niespecjalnie wierzył gdybym nie widział na
    >filmiku TVN warszawa jak jedzie pod prąd na zamkniętej ulicy i
    >hebluje.

    Szyba nie byla rozbita ?

    J.

  • 42. Data: 2020-05-05 18:29:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2020 o 18:25, J.F. pisze:

    > Szyba nie byla rozbita ?

    Z pewnością była. Ale też jeżdzili nim na zamkniętej ulicy. Sam byłem
    zdziwiony jak to zobaczyłem, bo to chyba nie jest standardowa procedura.
    Widocznie nawet prok był pod wrażeniem, że zarządził takie testy.

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2020-05-05 18:40:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Shreku, ja nie będę czytał pyskówek, bo szkoda mi życia, więc odpisuje
    tylko Tobie

    > Bzdura - nauczysz je, że mają się wogóle do jezdni nie zbliżać, bo nawet
    > jak widzą zatrzymujące się samochody, to nie znaczy że 100 metrów za
    > nimi nie jedzie idiota? W mieście stytuacja, gdy jesteś _pewny_ że nie
    > ma żadnego poruszającego się samochodu w odległości pół kilometra się
    > prawie nie zdarza. A nawet jak to zawsze może być taki co potnie 200 a
    > nie 130.
    Negujesz, krytykujesz, ale problemu nie rozwiązujesz. Omawiamy przypadek
    gdy kierowca bezmyślnością doprowadził do śmierci. A jeśli do takiej
    samej śmierci doprowadzi wada pojazdu lub zawał kierowcy? Więc ja
    stosuje inną prostą metodę. patrzę czy kierowca mnie "widzi". Jeśli
    zapierdziela jak głupi - mogę zrobić fotkę i lecieć na komisariat - to
    mi gwarantuje prawo. jeśli zwalnia - przechodzę. Człowiek jest w stanie
    zareagować w ułamku sekundy. o ile wie ZE będzie i JAK będzie reagować.
    w przedmiotowym przypadku mężczyzna na 100% NIE wiedział że będzie
    musiał zareagować. Miał na to kilka sekund... Czyżby nie miał wyobraźni?

    > Oczywiście, że mniej - statystyki jednoznacznie pokazują, że w krajach
    > gdzie nie uprawia się victim shaming w stosunku do zabitych pieszych
    > ofiar jest znacząco mniej.

    nie wiem jak jest w innych krajach, wszystkich. Widziałem film jak gość
    jeździ około godziny po mieście, pokazując setki przejść gdzie pieszy
    NIE ma pierwszeństwa, i zaledwie kilka na których ma pierwszeństwo. W
    takim mieście, za potrącenie pieszego na przejściu - powinny być
    tortury. ja mam z domu do pracy 1.2km i około dwadzieścia przejść dla
    pieszych. Na szczęście 99% chodzę z buta lub jadę rowerem. Rowerem
    zdecydowanie szybciej niż autem
    ToMasz

  • 44. Data: 2020-05-05 18:49:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2020 o 18:40, ToMasz pisze:

    > Negujesz, krytykujesz, ale problemu nie rozwiązujesz.

    Ty też nie. Możesz nauczyć dzieci rozsądku, ale rozsądek nakazuje też
    spodziweania się niespodziwewanego w rozsądnych granicach. To co się
    stało znacznie te granice przekracza i jakbyś miał takie granice brać
    pod uwagę w codziennym życiu prowadziłoby to do paranoi. Bo przy
    założeniu, że samochody mogą się poruszać z takimi prędkościami
    zachowanie bezpiecznej separacji jest po prostu niemożliwe.

    > Omawiamy przypadek
    > gdy kierowca bezmyślnością doprowadził do śmierci. A jeśli do takiej
    > samej śmierci doprowadzi wada pojazdu lub zawał kierowcy?

    Ale nie doprowadził.

    > Więc ja
    > stosuje inną prostą metodę. patrzę czy kierowca mnie "widzi".

    Brutalnie mówiąc - chuja zobaczysz z kilkuset metrów. A jak już pisałem
    taka "separacja" jest wymagana.

    > Miał na to kilka sekund... Czyżby nie miał wyobraźni?

    Najwyraźniej tobie jej brakuje. Po prostu zakładał zwykłą sytuację -
    mógł się pewnie spodziwewać kogoś jadącego 80. Kogoś jadącego 130
    schowanego za innymi samochodami nie spodziewał się - bo na tej zasadzie
    to zawsze może się taki zdążyć i w ogóle nie powinieneś się do przejścia
    zbliżać.

    > nie wiem jak jest w innych krajach, wszystkich.

    No to szukaj - tego gdzie pieszy ma pierwszeńtwo bez żadnych szopek i
    mają statystyki gorsze niż u nas. Jak znajdziesz to dawaj linka.

    > Widziałem film jak gość
    > jeździ około godziny po mieście, pokazując setki przejść gdzie pieszy
    > NIE ma pierwszeństwa, i zaledwie kilka na których ma pierwszeństwo.

    OMG znowu....

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2020-05-05 22:26:10
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-05-04 20:44, Shrek wrote:
    > https://wawalove.wp.pl/warszawa-wypadek-na-bielanach
    -wiemy-z-jaka-predkoscia-jechal-kierowca-bmw-6506884
    327135361a

    > Który twierdził, że nie było 130? Zresztą nieważne - pewnie w kaefie
    > siedzi.
    >
    > No i jednak chyba będzie zabójstwo z zamiarem ewentualnym. Dobrze tak
    > chujowi. Jednak co innego jak mamy doczynienia z nieszczęśliwym
    > wypadkiem, a co innemu jak jakiś niedojeb muzgowy (nie poprawiać)
    > pechowi postanawia wybitnie pomóc.
    >
    > Któryś jeszcze będzie szczekał, że wina zabitego, bo jak wchodził to nie
    > wział pod uwagę, że samochód oddalony o ćwierć kilometra za pięć sekund
    > go jebnie?

    Mial obowiazek sie upewnic przed wejsciem i tego nie zrobil. Zatem jego
    wina jest bezsporna.

    Pomijam juz fakt, ze idac w takiej konfiguracji (wozek) jak tam byla
    powinien zachowac zwielokrotniona ostroznosc i przezornosc. A nie lezc
    jak ciele.

    --
    mk4

  • 46. Data: 2020-05-05 23:52:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pie.....sz.
    Nikt nie ma radaru w oczach takiego, żeby od czoła poznać prędkość zbliżającego się
    auta.
    Widzisz samochód i z doświadczenia wiesz, że dojedzie do Twoich pasów gdy już
    będziesz po drugiej stronie drugiego pasma, a jakby co
    na Twój widok nawet zacznie zwalniać i hamować.
    O, właśnie ten przed nim zaczął zwalniać i hamuje, wolna droga.

    -----

  • 47. Data: 2020-05-06 05:54:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2020 o 22:26, mk4 pisze:

    > Mial obowiazek sie upewnic przed wejsciem i tego nie zrobil. Zatem jego
    > wina jest bezsporna.

    O mamy twardziela. To może przystąpisz do zakładu który proponowałem?
    100% winy zostanie orzeczone po stronie kierowcy. Proponuję o pięć tysi
    jak winnym uznają zabitego albo jego żonę (która też "wtargnęła") ja
    tobie pięć koła, jeśli kierowcę ty mi - stoi? Łatwa kasa - dajesz.

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2020-05-06 10:16:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    blob:https://onet.tv/5b683725-b886-4007-a970-aef6c66
    34795

    -----

  • 49. Data: 2020-05-06 17:16:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.05.2020 o 10:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > blob:https://onet.tv/5b683725-b886-4007-a970-aef6c66
    34795

    Co tam jest, bo nie widzę?

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2020-05-07 07:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > no nie, zeby jasnos byla:
    >
    > NIE WYMAGAM od pieszego takiego przewidywania, uwazam tylko, ze
    > majac odrobine rozsadku moze uniknac tego typu wypadkow. A kierowca
    > nie ma prawa zakladac, ze pieszy ma olej w glowie!
    >
    > Jesli do wypadku dojdzie, to winnym jest oczywiscie
    > zapierdzielacz... 100% winy

    Ja tez jestem zdania ze ludzie wielu wypadków mogliby uniknac odrobine
    podkrecajac koncentracje.

    Ale jeżeli stwierdzimy ze tej sytuacji mozna było spokojnie uniknac to
    musimy stwierdzic, ze powinnismy chodzic po ulicach jak zlekniona
    tchórzofretka, nerwowo cały czas machajac głowa lewo prawo i bedac w
    kqazdym momencie gotowym na uskok.
    Tak sie nie da i tak chyba nikt nie chce funkcjonowac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,