  • 1. Data: 2009-05-11 15:24:52
    Temat: Software do dekodowania FFSK
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    Mam sobie sygnał FFSK 2400bd. Poszukuje jakiegos programu ktory "zamieni"
    ten sygnał na równoważny mu ciag zero-jedynkowy.
    Mam wiele programow ktore dekoduja calosc transmisji FFSK i dzialaja z
    okreslonymi protokolami. Ja mam niestandardowy protokol wiec programy go nie
    obsluguja. Stad pytanie o program ktory podany sygnal np. na wejscie karty
    dzwiekowej zamieni na strumien danych 01. Czy jest wogole cos takiego bo
    poki co nie udalo mi sie znalezc.

  • 2. Data: 2009-05-12 06:07:50
    Temat: Re: Software do dekodowania FFSK
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 11 May 2009 17:24:52 +0200, Grupki napisał:
> [...]
    > dzwiekowej zamieni na strumien danych 01. Czy jest wogole cos takiego bo

    A ja zawsze byłem ciekaw ,,jak to sie robi'' znaczysoftwareowo dekoduje
    sygnały FSK np na uC. Co proada nigdy głęboko za tym nie szukałem, ale chętnie
    oczytałbym jakieś algorytmy ew proste źródła.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 3. Data: 2009-05-12 06:40:43
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Verox napisał:
    > A ja zawsze byłem ciekaw ,,jak to sie robi'' znaczysoftwareowo dekoduje
    > sygnały FSK np na uC. Co proada nigdy głęboko za tym nie szukałem, ale chętnie
    > oczytałbym jakieś algorytmy ew proste źródła.

    Tak coby było ładnie to FFT i reakcja na amplitudy składowych dla
    częstotliwości zera i jedynki. Wersja duuuużo prostsza, to programowa
    implementacja uniwibratora z podtrzymaniem (coś takiego jak 74123) i
    filtru dolnoprzepustowego. Czyli metoda opierająca się o pomiar okresu
    sygnału modulowanego.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2009-05-12 09:17:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Verox z ciekawości napisał:

    > A ja zawsze byłem ciekaw ,,jak to sie robi'' znaczysoftwareowo dekoduje
    > sygnały FSK np na uC. Co proada nigdy głęboko za tym nie szukałem, ale
    > chętnie oczytałbym jakieś algorytmy ew proste źródła.

    Na stronach Texas Instruments o mikrokontrolerze MSP430 jest to
    potraktowane jako przykład. Od teorii do schematu i kodu źródłowego.

    http://focus.ti.com/mcu/docs/mcusupporttechdocsc.tsp
    ?sectionId=96&tabId=1502&abstractName=slaa204

    Jarek

    --
    Z pokoiku wyszedł Zdzisio
    Gdzie do Lidki się sposobił

  • 5. Data: 2009-05-13 14:52:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl>
    napisał w wiadomości
    > Tak coby było ładnie to FFT

    FFT wcale nie jest taka ladna, jak nie trafia dokladnie w
    wielokrotnosc okresu.
    A np modemy doszly do tego ze bit trwa krocej niz jeden okres
    nosnej :-)

    Wylecialo mi nazwisko z glowy, ale jest taki fajny algorytm
    wykrywania obecnosci sygnalu konkretnej czestotliwosci.
    Opiera sie na rownie pieknym algorytmie generowania kolejnych
    probek cosinusa, takim co to ma jedna linijke :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-05-13 16:22:32
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > Opiera sie na rownie pieknym algorytmie generowania kolejnych
    > probek cosinusa, takim co to ma jedna linijke :-)

    Goerztl?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2009-05-13 16:43:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w
    wiadomości news:gues45$rs2$1@inews.gazeta.pl...

    > Goerztl?

    O tak, http://en.wikipedia.org/wiki/Goertzel_algorithm

    Przy czym i on dobrze dziala jak ma pare okresow do analizy.

    J.

  • 8. Data: 2009-05-18 04:09:08
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    J.F. wrote:
> [...]
    > Opiera sie na rownie pieknym algorytmie generowania kolejnych
    > probek cosinusa, takim co to ma jedna linijke :-)

    Zapytane bookmarki znalazly Goertzel Algorithm:
    http://www.embedded.com/shared/printableArticle.jhtm
    l?articleID=9900722
    To chyba o to chodzilo?

    j.