    From: Michał Gut <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
    Date: Thu, 7 Jul 2011 18:55:06 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    <cut> podchodzisz troche bezkrytycznie do swoich wypowiedzi. ewentualnie nie
    zrozumiales mojego posta.
    ja sie mam dobrze i nie mam kredytu hipotecznego. odroznij szybka jazde,
    agresywna, czasami niebezpieczna od zwyklego chamstwa i buractwa. jedno i
    drugie to nie to samo i choc zazebiaja sie, (sa buraki w kazdej grupie
    spolecznej) to nie maja ze soba wiekszego zwiazku.

    gdy sie spiesze to nie zajezdzam nikomu drogi, nie wymuszam swiadomie na
    chama pierwszenstwa (co nie znaczy ze go nie wymuszam w ogole), nie trabie
    jak stoje w zatorze albo jak jakas sierota nie moze poradzic sobie z
    samochodem ktory jej zgasl, nie migam wsciekle na dwupasmowce dlugimi zeby
    osoba jadaca lewym pasem zwolnila go dla mnie. Generalnie nie oddzialuje na
    innych kierowcow bardziej negatywnie anizeli bym jechal na spokojna
    przejazdzke.

    nie generalizuj za bardzo bo wychodza bzdury z tego.

    poza tym widzisz maksymalnie 10cm od konca swojego nosa. twoje swierdzenie
    ze nie obchodzi cie czyjs kredyt hipoteczny jest doskonale pasujace do
    obrazu pokolenia ktore musi wymrzec aby cos sie zmienilo. ma czlowiek kredyt
    i jak go nie bedzie splacal to mu zabiora dom i zostanie z niczym. rodzina
    na bruku.
    "mnie nie obchodzi" to typowe okreslenie wypowiadane przez zadufanych w
    sobie prostaków (co nie znaczy ze kieruje te slowa pod twoim adresem). mnie
    sie nalezy, mnie nie obchodzi, ja wymagam itd... prawda ze znajome?
    te "watpliwe kwestie ekonomiczne" sa watpliwe tylko dla ciebie. osoba ktorej
    te "wątpliwe kwestie ekonomiczne" dotyczą ma depresje, mysli
    samobojcze,siegaja agresywnie po to co mogą zeby dać sobie rade. po prostu
    walcza o przertrwanie. kiedys walką o przetrwanie byla obrona przed
    zabiciem. teraz z racji cywilizacji wyglada to juz nieco inaczej. nie masz
    pieniedzy? nie istniejesz. umarles, choc fizycznie jeszcze zyjesz.

    nie masz ubezpieczenia? zachorujesz? kto zaplaci za leczenie?
    nie masz domu? myslisz ze wiele osob obchodzi to czy masz gdzie mieszkac? to
    jest wlasnie podejscie jakie reprezentujesz. duzo sie od ciebie nie roznie -
    jak i od wszystkich tu na pms. musimy wymrzec i moze nasze dzieci badz wnuki
    beda bardziej "cywilizowane", o ile mozna uzyc takiego okreslenia.

    jak tobie sie powinie noga - jak myslisz ile osob wyciagnie do ciebie reke?
    znajomi? zarty. rodzina? zdziwilbys sie pewnie...
    to ze ciebie stać na życie, nie znaczy ze np. twojego sasiada problem nie
    dotyka. niektorzy naprawde nie maja kasy na zarcie, choc dla ciebie to
    przeciez taka pestka. bo w koncu ciebie stac. co cie obchodza inni i ich
    problemy. maja siedziec spokojnie, nie jezdzic za szybko zebys mogl sobie
    jezdzic spokojnie po swoim miescie.

    ta dyskusje mozemy prowadzic wrecz w nieskonczonosc bo i tak nie dojdziemy
    do zadnych konstruktywnych wnioskow, a napewno nie takich ktore by pomogły
    coś szybko zmienić. ta ewolucja mentalna i ekonomiczna musi trwac dalej i
    ktoregos pieknego dnia zobaczysz jak zmienia sie nasz kraj. niestety to
    wszystko wymaga cierpliwosci.

    z mojej strony eot. jesli tego nie zrozumiesz to mija sie z celem moje
    produkowanie kilobajtow tekstu. patrz na swiat mniej egoistycznie i miej
    swiadomosc ze inni maja ciezej i moze wypada im pomóc. chociazby nie
    przeszkadzajac.

    ps. jesli uwazasz ze twoja posada jest nietykalna to albo jestes na
    emeryturze albo jestes nieswiadomy rzeczywistosci. kwalifikacje,
    doswiadczenie i umiejetnosci nie maja tu az tyle do rzeczy. roznica jest
    jedynie w prawdopodobienstwie z jakim mozesz zostac zwolniony - czego tobie
    oraz nikomu nie zycze.

    sirapacz