  • Data: 2018-02-01 13:29:37
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 1 Feb 2018 13:13:45 +0100, Pawel "O'Pajak"

    > Chciałem nieśmiało zauważyć, że zarówno napęd elektryczny, jak i
    > akumulatory sa znacznie starsze, niż silniki spalinowe. I co, rozwinęły
    > sie jakoś przez ten czas? Owszem, przybyły Li-po, silniki BLDC,

    Nie, ponieważ nie było takiej "potrzeby". Dopiero urządzenia przenośne
    uruchomiły walkę z akumulatorami, ale to całkiem niedawne czasy... Teraz
    też zaczęto na to cisnąć bo ludzie zdali sobie sprawę że spalanie paliw w
    samochodach szkodzi ludziom. Z tego powodu kiedyś normalne były paliwa z
    ołowiem a dzisiaj już są zabronione.

    Pompy ciepła też są znane zdrowo od ponad 100 lat, a jednak zaczęto ich
    używać całkiem niedawno, dopiero gdy technologia pozwoliła na ich
    wyprodukowanie w rozsądnych kosztach i z rozsądną wytrzymałością.

    Nie wiem czemu tu się dziwić, taka jest naturalna kolej rzeczy.

    > ale pierwszy lepszy silnik od kosiarki ma lepszą sprawność

    Akurat...

    > i wygodę, niż ten układ.

    Szczególnie jak się go użyje bez nauszników i w zamkniętym pomieszczeniu.
    Będzie się leżeć wygodnie jak cholera.

    > Na początku motoryzacji uzyskiwano ok. 1 konika mocy z 1 dm3 pojemności.
    > Dziś 100 nie jest niczym niezwykłym. 7 litrów paliwa na 100km po mieście
    > w normalnym samochodzie to też nie jest nic niezwykłego.

    Co z tego wynika w świetle wiedzy o tym że spaliny z rur samochodowych
    szkodzą ludziom niezależnie od tego czy z 1dm3 silnika jest 1KM czy 100KM?

    --
    Pozdor
    Myjk