  • Date: Sun, 07 Feb 2010 15:52:12 +0100
    From: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Smsy w Play Fresch!!

    Kris pisze:

    [...]
> [...]
    [...]
    > to ze jedna wiadomosc to 160 znakow jest jasne a po przekroczeniu
    > nalicza juz za 2 ale chodzi mi o to czy po wpisaniu poskiego znaku TYLKO
    > telefon zaczyna naliczac wczesniej drugiego smsa czy rowniez uslugodawca.
    >
    > Co oznaczaloby ze przy smsie ktory ma 159 znakom w tym pare poslkich
    > placa jak za 3 zamiast za 1

    W tym miejscu dobrze sobie radzą Nokie a przynajmniej e51.
    Włączony tryb prosty powoduje, że pisze się normalnie z polskimi znakami
    z T9 lecz taki sms jest wysyłany bez ogonków. Telefon podczas pisania
    też traktuje taki sms jak "bezogonkowy".
    Jedno co zauważyłem to po przekroczeniu 160 znaków drugi sms jest krótszy.