    From: "Arbiter" <n...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Smrodzące motocykle
    Date: Sat, 7 Jul 2012 23:13:43 +0200

    Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości
    news:jta3k5

    > Czy istnieją jakieś normy emisji spalin dla współczesnych motocykli,
    > motorowerów, motorynek ?

    istnieją - niestety tylko EURO 3

    > Pytam dlatego, ponieważ każdy wyprzedzający lub przejezdzajacy obok mnie
    > motocykl czy motorower albo motorynka zostawia za sobą strugę smrodu,
    > którą muszę wdychać.

    najbardziej śmierdzą 2T. Na nie też sa normy ale nie wiem jak to działa, bo
    smrodzą na maxa. Co do motocykli 4T to stare złomy na gaźnikach tez smrodzą.
    Nowe sprzęty nie smierdzą tak bardzo

    > Czy smród ten jest efektem nieprawidłowej pracy silnika tych pojazdów ?
    > Czy nie stosuje się w motocyklach, motorowerach, motorynkach jakichś
    > katalizatorów, podobnie jak w samochodach, które w znacznym stopniu

    Są katalizatory. Nawet w 2T. Ale one chyba nic nie dają. Mam 2T z wydechem
    "catalyzed", ale śmierdzi i juz mi się to sprzykrzyło i zamieniłem na 4T
    który normę Euro 3 spełnia bez problemu (o połowę mniejsze
    zanieczyszczenia). W garażu mogę go odpalić i moze stać kilka minut i nie
    bedzie za bardzo śmierdzieć.