  • 61. Data: 2017-12-06 20:15:30
    Temat: Re: Smiertelny wypadek w Kliniskach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p09ddl$jl9$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 06-12-2017 o 15:17, zhbick pisze:

    >Ta zasada polega na tym, że ma to sprawdzić, a nie ufać.
    >To co piszesz, to zasada bezgranicznego zaufania, a takiej w kodeksie
    >NIE MA.

    nie nie
    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów
    ruchu drogowego,
    chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania

    Czyli - widzac tira wyjezdzajacego ze stacji nalezy sie liczyc z tym,
    ze on wyjedzie na droge, choc powinien ustapic.
    Widzac samochod hen daleko w lusterko mozna liczyc, ze on jedzie z
    predkoscia nie wieksza niz dopuszczalna ;-)

    J.

  • 62. Data: 2017-12-06 20:47:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-12-2017 o 20:15, J.F. pisze:

> [...]
    > drogowego,
    > chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania

    No właśnie.
    I te okoliczności były doskonale widoczne w lusterku.
    Tyle że w to lusterko trzeba popatrzeć.
    Brak wykonania tej czynności zaskutkował takim wypadkiem.

    > Czyli - widzac tira wyjezdzajacego ze stacji nalezy sie liczyc z tym, ze
    > on wyjedzie na droge, choc powinien ustapic.

    A widząc w lusterku wstecznym nadlatujący z drugą prędkością kosmiczną
    pojazd, należy wiedzieć, że on nie jedzie 70 i że zajedzie mu się drogę.

    Jeśli nie potrafi się tego ocenić, nie należy wyjeżdżać na drogi.

  • 64. Data: 2017-12-06 21:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mk4 m...@d...nul ...

    > Tak wlasnie, durny babsztyl

    Jakies problemy emocjonalne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 63. Data: 2017-12-06 21:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mk4 m...@d...nul ...

    -wypadek-w-klini

    > Ale co to za sciema w artykule - sprawca to byla pani w Borze. W
    > koncu to ona wymusila.

    Czytamy inny artykuł czy wiesz coś wiecej?
    Skad wiesz, ze nie zrobiła tego odpowiednio wczesniej?
    skad wiesz ze kierowca bory również nie zmienił pasa z prawego na lewy?
    Skad wiemy o 200km/h?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 65. Data: 2017-12-06 21:18:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 16:20, r...@k...pl pisze:

    > Skoro miał możliwość uniknięcia wypadku, a nie skorzystał z niej -- to do niego
    > doprowadził.

    W sensie, że ten, któremu wjechano, mógł zostać w domu?

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2017-12-06 21:18:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 16:34, r...@k...pl pisze:
> [...]
    com...

    > Specjalistę Doktora Docenta Teoretyka od prawa miło posłuchać.

    radek znów nie doczytał, że broni jakieś bzdurnej tezy.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2017-12-06 21:19:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 16:58, Myjk pisze:
    > Wed, 6 Dec 2017 16:06:31 +0100, Liwiusz

    > Ja natomiast odnosiłem się bezpośrednio do Twojego cytatu, gdzie pytałeś
    > czy jak bez hamowania wjedzie się komuś w dupsko to jest wina
    > wjeżdżającego. Tak, jest, bo kierowca ma unikać spowodowania wypadku nawet
    > jak ktoś mu wymusi. Jak nie hamuje, znaczy nie próbuje uniknąć.

    Zatem uprasza się o dyskusję na temat, a nie do wyrwanego z kontekstu
    cytatu.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2017-12-06 21:20:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 19:37, Cavallino pisze:
    > Ta zasada polega na tym, że ma to sprawdzić, a nie ufać.

    Ta zasada polega na tym, że nie zawsze musi sprawdzać.

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2017-12-06 21:21:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 20:15, J.F. pisze:
    > Czyli - widzac tira wyjezdzajacego ze stacji nalezy sie liczyc z tym, ze
    > on wyjedzie na droge, choc powinien ustapic.

    Nope. Widząc tira wyjeżdżającego można zakładać, że zatrzyma się i
    ustąpi pierwszeństwa.

    Chyba, że "okoliczności wskazują", na przykład jedzie krzywo, bez
    świateł itp. Ale nic o tym nie piszesz, więc wyciąganie wniosków tak jak
    ty robisz jest niezgodne z prawem.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2017-12-06 21:22:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 20:47, Cavallino pisze:

> [...]
    > Brak wykonania tej czynności zaskutkował takim wypadkiem.

    > A widząc w lusterku wstecznym nadlatujący z drugą prędkością kosmiczną

    Nie masz dowodu, że widziała w lusterku ten pojazd.

    --
    Liwiusz