  • 11. Data: 2012-04-17 18:00:49
    Temat: Re: Śmierć też może mieć zielone - reportaż na antenie radiowej Trójki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    >Można bezprzewodowo w analogu, można w MPEG-u,

    Ale to chyba wykupu czestotliwosci wymaga ?

    >można po Wi-Fi.

    Na 100m ? A potem przekaznik i kolejne

    >Przy wszystkich kosztach pobocznych: projekt budowlany, przyłącze,
    >światłowód - jakość i cena sprzętu to będzie Pan Pikuś.

    No, dobre kamery troche kosztuja. Dobre obiektywy tez. Zdalne
    sterowanie tez nie jest za darmo, a w wersji od -30 stopni cena
    wzrasta.
    Do tego monitory, wyposazenie Centrum Obserwacji - i pare mln trzeba
    wydac, a nie glupie 100 tys.

    J.

  • 12. Data: 2012-04-17 18:47:58
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    J.F wrote:
    > Do tego monitory, wyposazenie Centrum Obserwacji - i pare mln trzeba
    > wydac, a nie glupie 100 tys.

    A może po prostu wymienić sterownik sygnalizacji?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 13. Data: 2012-04-17 19:10:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > Ale to chyba wykupu czestotliwosci wymaga ?

    Nie, są sprzęty na pasmo ogólnodostępne z MPEG i kodowaniem transmisji.
    Kilkaset metrów bez problemu, są wersje z lepszymi antenami i na 2 km.

    > Na 100m ? A potem przekaznik i kolejne

    Zasięg zależy głównie od wysokości słupów i widoczności anten, na routerkach
    za 100zł z dołożonymi antenami kierunkowymi można osiągnąć też kilkaset
    metrów, nawet przy zasłonięciu drzewami.

> [...]
    > tez nie jest za darmo, a w wersji od -30 stopni cena wzrasta.
    > Do tego monitory, wyposazenie Centrum Obserwacji - i pare mln trzeba

    Robimy Miejskie Centrum Monitoringu czy nagrywamy światła na jednym
    skrzyżowaniu?

    Kamera zewnętrzna dzień/noc z czytnikiem kart SD i wbudowanym Wi-Fi
    kosztowała niedawno w granicach 2500 zł netto, może ostatnio podrożały.
    Jakość będzie wystaczająca do rozpoznania stanu sygnalizatorów na
    skrzyżowaniu.
    Wystarczy zamontować 2 takie kamery z dwóch stron skrzyżowania w miejscach,
    gdzie mamy łatwo dostępne zasilanie. I po kolejnym wypadku podjechać z
    laptopem i ściągnąć po Wi-Fi nagrania z kart SD w kamerach. Są pewne niuanse
    w takim systemie, ale dla kogoś znającego się na rzeczy jest to do
    ogarnięcia w 1 dzień.

    Nie trzeba monitorów, rejestratorów, zdalnego sterowania. Największy problem
    techniczny to znalezienie miejsca z dostępnym zasilaniem. Jeśli trzeba
    będzie zakopywać kabel, projekt do tego itp., to rzeczywiście koszty rosną i
    wydłuża się czas realizacji.

    Podstawowy problem to przepisy i mentalność urzędników - po co się wysilać
    jak i tak nie przyniesie to dochodu gminie. Za to jak będą kolejne wypadki,
    to można zrobić reportaż, udzielić wywiadu, powołać komórkę d/s zwalczania
    piratów drogowych, zbudować progi zwalniające, wpisać nowy punkt do
    następnego programu wyborczego. Nie opłaca się nikomu nic poprawiać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2012-04-17 22:23:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 19:10:28 +0200, yabba napisał(a):
    > Zasięg zależy głównie od wysokości słupów i widoczności anten, na routerkach
    > za 100zł z dołożonymi antenami kierunkowymi można osiągnąć też kilkaset
    > metrów, nawet przy zasłonięciu drzewami.

    A wolno dokladac antenki kierunkowe do wifi ?

    > Robimy Miejskie Centrum Monitoringu czy nagrywamy światła na jednym
    > skrzyżowaniu?

    Jak juz mamy wydac kupe pieniedzy ... to moze lepiej od razu MCM ;-)

> [...]
    > laptopem i ściągnąć po Wi-Fi nagrania z kart SD w kamerach. Są pewne niuanse
    > w takim systemie, ale dla kogoś znającego się na rzeczy jest to do

    ale to musisz w warunkach przegtargu dorzucic uslugi odczytu, wraz z czasem
    reakcji, albo szkolenie dla strasznikow, i koszta rosna.

> [...]
    > będzie zakopywać kabel, projekt do tego itp., to rzeczywiście koszty rosną i

    Niby mozna akumulator i wymieniac co pewien czas, ale wtedy tez koszta
    rosna :-)

> [...]
    > piratów drogowych, zbudować progi zwalniające, wpisać nowy punkt do
    > następnego programu wyborczego. Nie opłaca się nikomu nic poprawiać.

    I sie specjalnie nie dziwie. Stawiac monitoring, zeby nagrywac swiatla,
    ktore sasiednia komorka czy inny urzad ustawial ?

    Poszkodowany niech poswieci jedna noc i nagra :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-04-17 22:24:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 18:47:58 +0200, mkonst napisał(a):

    > A może po prostu wymienić sterownik sygnalizacji?

    podobny problem - budzety, przetargi ... i czemu, przeciez dobry jest ;-)

    j.

  • 16. Data: 2012-04-17 23:55:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A wolno dokladac antenki kierunkowe do wifi ?

    Niektóre urządzenia są z takimi antenami montowane fabrycznie.

    http://www.dipol.com.pl/oferta-wlan-lan-punkty-doste
    powe-profesjonalne-zewnetrzne,4526.htm

    > Jak juz mamy wydac kupe pieniedzy ... to moze lepiej od razu MCM ;-)

    Z armaty do muchy?

> [...]
    > reakcji, albo szkolenie dla strasznikow, i koszta rosna.

    > Niby mozna akumulator i wymieniac co pewien czas, ale wtedy tez koszta

    Kiedyś rozważałem zrobienie podobnego zasilania i wyszło mi, że w porze
    zimowej, gdy latarnie długo się świecą, możliwe jest zasilanie kamery z
    akumulatorów w krótki dzień i ładowanie ich w długą noc z fazy zasilającej
    latarnie. Nie wiem jak w praktyce sprawdzi się takie rozwiązanie.

    > I sie specjalnie nie dziwie. Stawiac monitoring, zeby nagrywac swiatla,
    > ktore sasiednia komorka czy inny urzad ustawial ?

    Ja się kiedyś dziwiłem. Myślałem, że urzędnik państwowy czy samorządowy jest
    po to, żeby dbał, w każdym zakresie, o interes społeczny.
    Ale pomału idealizm już mi przechodzi. :)

    > Poszkodowany niech poswieci jedna noc i nagra :-)

    Jak ulał pasuje tu cytat z piosenki kabaretu OTTO: "Obywatelu, zrób sobie
    dobrze sam ...."

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2012-04-18 02:10:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Apr 2012 13:47:09 +0200, J.F wrote:

    > A urzad nie kupuje w tej cenie czegos lepszego ?

    Zapewne tak.
    100.000zł to AFAIK był koszt monitoringu na jakimś tam skrzyżowaniu na
    które przypada zapewne ileś kamer, łącza teleinformatyczne, projekty,
    pozwolenia, studia wykonalności, analizy i różne inne bzdety.
    Do tego podłączenie tego wszystkiego do jakiegoś centrum monitoringu itd.

    > Aczkolwiek latarnie tam widze, wiec mozna przykrecic do nich. Tylko
    > wystaw tu CE zgodnie z przepisami na "stacje zasilania
    > akumulatorowego".

    Jeszcze takie rzeczy to się lubią okazać niezałatwialne do tego stopnia że
    łatwiej postawić osobny słupek na kamerę niż udowadniać że latarnia że nie
    zawali się pod ciężarem dodatkowej kamery.

  • 18. Data: 2012-04-18 10:08:03
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A oprocz kamer i rejestratora jest jeszcze cala masa rzeczy z ktorych
    > sobie nie zawsze zdaja ludzie sprawy:

    A po co w ogóle kamera? Gdzieś w sygnalizacji jest miejsce, w którym płynie
    prąd do poszczególnych żarówek. Wpiąć się tam, monitorować kiedy prąd jest,
    a kiedy nie ma, i po problemie.

    Pytanie jak to wygląda od strony prawnej.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 19. Data: 2012-04-18 10:29:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pms.1334736483@news.chmurka.net...

> [...]
    > jest,
    > a kiedy nie ma, i po problemie.
    >
    > Pytanie jak to wygląda od strony prawnej.

    Zapewne homologacja i udowodnienie, że dodatkowe urządzenie wpięte w kable
    nie spowoduje złego działania sterownika świateł.
    Dodatkowo, złe działanie może być skutkiem awarii zaburzającej założony
    rozpływ prądów, która nie jest wykrywana przez sterownika, ale powoduje
    świecenie niewłaściwych świateł. Mamy wtedy informację, co się powinno
    świecić, a nie co rzeczywiście zobaczy kierowca na sygnalizatorze.
    Podczas montażu wymagana będzie asysta konserwatora świateł, który może w
    tym momencie coś poprawić w połączeniach lub konfiguracji i zamaskować
    usterkę.

    Nagrywanie sygnalizatorów daje jednoznaczną informację o wprowadzaniu
    kierowców w błąd, czy to z powodu awarii czy z powodu błędów w utrzymaniu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2012-04-18 11:46:36
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-04-17 23:55, yabba pisze:

> [...]
    > akumulatorów w krótki dzień i ładowanie ich w długą noc z fazy
    > zasilającej latarnie. Nie wiem jak w praktyce sprawdzi się takie

    we Wrocławiu tak zasilano co poniektóre automaty do sprzedaży biletów
    komunikacji miejskiej. Szybko się z tego wycofano :-)

    --
    Pozdr.
    Michał