    From: porneL <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Śmierć RSS a korzyść Web Slices od IE8
    Date: Fri, 27 Mar 2009 21:11:39 -0000

    On Tue, 24 Mar 2009 23:39:12 -0000, Żaba <z...@n...tlen.pl> wrote

    > Nie wiem czy zapoznaliście się już z nowościami IE8 - ale ten nowy bajer
    > jaki wprowadził Microsoft przewróci Internet do góry nogami.
    >Web Slices czyli coś podobne w idei do RSS, ale wizualne z możliwością
    > użycia dowolnej wersji HTMLa (nawet 3.2) i co najważniejsze dostępne od
    > razu w przeglądarce wszyscy automatycznym powiadamianiem (nawet
    > dźwiękowym).
    >Pewnie wszyscy maniacy xml-a zarzucą brak sformalizowanego standardu,
    > pobłażliwość dla bałaganiarstwa w kodzie itp.
    >Ale zobaczcie, jaką drogą idzie Internet - WIZUALNĄ!

    Feedy mogą zawierać HTML z obrazkami, flashami i innym syfem. Ba, w kulawym RSS
    wszystko może być wzięte za HTML nawet jak tego nie chcesz :)

    Syf w kodzie to też żadna nowość dla
    RSS:http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-wor
    k/multipage/infrastructure.html#content-type-sniffin
    g:-feed-or-html

    > Użytkownik ze swoimi RSS-ami skazany jest na lepszy lub gorszy czytnik, zwykle
    słabe powiadamianie, trzeba odpalać dodatkowe narzędzie itp.

    Zaraz ktoś napisze jakiś gorszy czytnik WebSlices i nagle użytkownicy tak samo będą
    "skazani na lepszy lub gorszy czytnik".

    Póki co WebSlices nie można normalnie agregować (google.com/reader) i niezbyt nadają
    się do czytania off-line [w metrze] (newsgator.com/individuals/netnewswireiphone).

    Z drugiej strony nie widzę przeszkód, żeby wziąć czytnik RSS równie prymitywny jak
    WebSlices i dodać do niego tyci podgląd najnowszego wpisu (np. dorzucić okienko do
    żywych zakładek Firefoksa).

    > Za rok czy dwa nikt nie będzie słyszał o RSS a wszyscy będą używać Web Slices!

    Półtora roku temu dział R&D Microsoftu zrobił WebSlices w Safari:
    http://www.apple.com/pro/tips/webclip.html

    i tak świetnie to się przyjęło, że zostało usunięte z kolejnej wersji Safari...

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");