eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...Re: SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimnxIUga3J3acSFLi4u
  • Data: 2024-07-14 13:38:29
    Temat: Re: SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimnxIUga3J3acSFLi4u
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12 lip 2024 o 16:56, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Oczywiście nie piszę do Ciebie -- nie nie zrozumiesz...

    + Oczywiście nie piszę do Ciebie -- nie zrozumiesz...

    > Ale poza Tobą są rozumni ludzie...

    > -=-

    > Polecam Tuyę/SL -- bardzo tanio i sprawnie...

    [smartfon służy tu jedynie do sterowania zabawkami jako terminal
    a usługi ulokowane są w chmurze? -- co tedy z funkcjonalnością
    w pogodne/słoneczne/bezchmurne dni?...]

    Można zadbać o niezalewanie (pralką czy umywalką bądź zlewem)
    podłogi? -- ale te zabawki widzę na AE tylko łażące po Zigbee...
    Potrzebna kolejna bramka... Mam BT-WiFi i IR-WiFi -- teraz trzeba
    by Zigbee-WiFi?... Ogólnie zabawki Zigbee są droższe od zabawek
    BT czy WiFi. Wolałbym wszystko mieć via BT, ale z jakiegoś powodu
    wymyślono Zigbee... Wszystko na WiFi nie może być z wielu
    powodów -- choćby domowy/tani routerek nie obsłuży zbyt
    wielu urządzeń i WiFi jest energożerne...

    Potrzebne mi akumulatorki AAA NiMH... Czujki są zasilane guzikami
    CR2032 bądź AAA... Na oko czujka bez wyświetlacza zasilana dwiema
    AAA powinna wytrzymać ~99 razy dłużej niż czujka z wyświetlaczem
    zasilana guzikiem CR2032 -- ale tak nie jest...

    -=-

    Wylewam (do pralki -- podczas prania) dziesiątki litrów wody -- rzecz
    jasna nie codziennie tyle... Dziennie zbieram kilka litrów...
    Pięciolitrową butelkę po mydle łatwo zapełnić w kilka godzin...

    -=-

    Najgorzej jest nocą -- po prysznicu drastycznie wzrasta względna
    wilgotność w łazience a do rana nie można włączyć osuszacza, bo
    ów trochę ;) hałasuje...

    -=-

    Jak wyglądać będzie przeciętny dom za kilkanaście lat? 5G z internetem
    rzeczy?... Okienne zasłony, oświetlenie, regulacja temperatury czy
    wilgotności, garażowe bramy... Wszystko będzie obsługiwane bezpośrednio
    via pojemne 5G? Bez bramek BT-WiFi czy BT-5G?... Wątpię... Raczej
    pozostaną bramki: BT-WiFi, Zigbee-WiFi, WiFi-5G... Zanikną urządzenia
    sterowane pilotami IR... (kiedyś nawet zwykłe komórki miały IR)

    Ale routerki 5G można mieć zasilane solarkami... Zero druciarstwa?
    Zasilanie ze Słoneczka i akumulatorów, ze światem połączone via 5G
    a z domem połączone via WiFi?...

    Kurtki i buty będą też sterowane podobnie?... -- podgrzewane zimą...

    Internetowe pralki czy piekarniki bądź lodówki już są...
    Ale zasilane są miedzią ze ściany...

    -=-

    Moje balkonowe połączenie wczoraj weszło na -64dB -- dając ponad
    50 Mb/s w obie strony i ping około 4.5 ms... To wyniki Ookli; nie
    są osiągnięciami pomiędzy hybrydami -- ping na tym połączeniu jest
    niemierzalnie mały a szybkość momentami dopełza do 100 Mb/s i jest
    dławiona fastethernetem...

    Zwykle jednak mam słabszy sygnał (w okolicy -69dB) i znacznie
    mniejszą (dla mnie zdecydowanie dostatecznie dużą) szybkość...

    Urządzenie są profilaktycznie restartowane codziennie a poza przerwami
    związanymi z tymiż restartami łączność jest stabilna i ciągła, ale Dunaj
    normalnie ogranicza transfer do ~30/7 a u mnie *momentami* spada to aż
    do kilku Mb/s w obie strony...

    Ani ulewny deszcz, ani upał, ani nasłonecznienie na razie (te hybrydy
    pracują u mnie 103 dni) nie zrywa połączenia... Tuż po kupnie miałem
    -56dB -- ale taki stan minął... Być może za sprawą liści na drzewach...

    Transmit CCQ mam teraz w okolicy 96% -- kiedyś przebijał 98%...
    90% jest bardzo dobrym wynikiem...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s