  • 31. Data: 2010-05-09 21:17:47
    Temat: Re: Smarowanie piasty?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-09 23:09, Ivam pisze:

    > Ale znajdz mi rownie dokladna suwmiarke do 350mm. Ciezko
    > bedzie - powaznie mowie.

    Mam we firmie - Mitutoyo. Zajebiscie droga byla :)

    > Nigdy nie spotkalem ani jednego lozyska, ktore by sie zatarlo na amen
    > natychmiast bez wczesniejszych sygnalow. IMHO jak ktos chce tanio to
    > niech wymienia na najtansze - na 100% nie bedzie tak trwale jak lozysko
    > dobrej firmy, ale szanse na to, ze sie zatrze ze skutkiem w postaci:
    > - zablokowanie kola
    > - nagle, mocne i gwaltowne drgania kola, ktorych wczesniej nie bylo
    > - nagle pojawienie sie bardzo glosnych szumow, bez wczesniejszego
    > pojawienia sie cichych szumow
    > - itd.
    >
    > Sa IMHO zerowe.

    Mi sie nagle rozpadlo lozysko przedniego kola w MZ ETZ. Omal przez nie
    nie wypadlem z zakretu :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 32. Data: 2010-05-09 21:19:25
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "Kuczu"
    Tylko do Harleya kupuje Timkeny, bo tak.

    Inne zwraca, czy tylko Timken robi takie tolerancje wymiarow???

    *** BTW. Harley od 11 lat stosuje w kolach lozyska podwojnie kryte i jest
    > git. Nie rozumiem czemu japsy tego nie robia tylko wkladaja lozyska
    > odkryte lub kryte jednostronnie i do tego dokladaja dodatkowe simmerringi.
    > Przeciez to drozej i bardziej skomplikowanie.

    Chyba nie wszystkie japsy - ale czy tu nie ma znaczenia ew. temperatura
    pracy piasty?, w sensie z 2RS jak wyplynie to nie wroci ze wspomaganiem
    odsrodkowym jak do jednostronnie krytego.
    BTW jednostronnie kryte mialem w Teresie + simering = 100% odpornosci na
    moczenie. W innych japsach nie mialem szczescia zagladac.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 33. Data: 2010-05-09 21:24:05
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-09 23:19, Tytus pisze:
    > Siemka
    > *** "Kuczu"
    > Tylko do Harleya kupuje Timkeny, bo tak.
    >
    > Inne zwraca, czy tylko Timken robi takie tolerancje wymiarow???

    Bo kaprysa mam takiego.

  • 34. Data: 2010-05-09 22:30:39
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Tytus" <t...@g...pl> wrote:

    >HINT:
    > Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do
    >łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się
    >pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z łożyska
    >przy większych pierścieniach obrotowych.

    Nie zebym sie czepial, slowo, ale jestes pewien, ze to przemyslales?;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 35. Data: 2010-05-10 04:50:50
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    "Jacot"
    *** Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do

    > Nie zebym sie czepial, slowo, ale jestes pewien, ze to przemyslales?;)

    Nie myslalem nad tym - przekleilem cycata z aukcji nie poprawiajac - jak
    widac stara zasad dyskusji usenetewych dziala i zaden z dyskutantow sie nad
    ta oczywista bzdura nie pochylil.
    Ale po zmianie jednego slowa cale zdanie nabiera sensu.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 36. Data: 2010-05-10 07:21:37
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > Mi sie nagle rozpadlo lozysko przedniego kola w MZ ETZ. Omal przez nie nie
    > wypadlem z zakretu :)

    O kurde, to odszczekuje wszystko. Powaznie, jesli jest szansa na nagle
    rozsypanie lozyska to polecam tylko markowe, ze sklepu, ze sredniej, albo
    najwyzszej polki.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 37. Data: 2010-05-10 19:25:27
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Ivam pisze:
    > Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    [...]
    > Poza tym wydaje mi sie, ze tam gdzie pierscien uszczelniajacy jest staly
    > wzgledem biezni zewnetrznej bedzie sie mniej zuzywal niz pierscien
    > uszczelniajacy staly wzgledem biezni wewnetrznej - a to IMO na skutek
    > wiekszej predkosci liniowej punktu na styku pierscienia uszczelniajacego
    > i biezni. Ale tu mnie pewnie Zbigi albo Kuczu poprawi, bo moze zle mysle
    > i powinno sie uwzglednic predkosc katowa, ktora jest taka sama.

    Yyyy... Z mojego, ekhem, wieloletniego doswiadczenia kulinarnego wynika,
    ze kierunek krecenia zoltek z cukrem w makutrze nie wplywa na smak
    produktu koncowego czyli kruchego ciasta z powidlami z platkow rozy...
    ;)

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

  • 38. Data: 2010-05-10 22:24:29
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Tytus" <t...@g...pl> wrote:

    >Ale po zmianie jednego slowa cale zdanie nabiera sensu.

    Prawde mowiac, ono w zaden sposob nie ma sensu.
    bede dzwieczny jesli ktos mie pokieruje do jakiegos powanego miejsca,
    gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
    pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny. Takie normalne typowe lozyska do
    normalnych zastosowan, jak nie przymierzajac w motocyklach, a nie w
    promach kosmicznych;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 39. Data: 2010-05-11 02:51:45
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Uzytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisal w wiadomosci grup
    com...
    > bede dzwieczny jesli ktos mie pokieruje do jakiegos powanego miejsca,
    > gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
    > pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny.

    Jesli ani FAG ani SKF nie podaja to chyba nikt nie podaje co sie obraca
    wzgledem czego;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 40. Data: 2010-05-11 06:32:39
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Jacot napisał(a):
    > gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
    > pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny.

    chlopaki, a czy to nie jest wzgledne?

    wg mnie jak zwykle precle komplikuja cos co jest proste jak drut i nie
    wymaga zadnej filozofii :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead